Gå til innhold

Kjøpt Xbox 360, mine intrykk av konsollen

MrTore

Anbefalte innlegg

Har en følelse at hossa faktisk har et poeng her..

Har overhørt en del unger snakke om konsoller og da er det ps som ruler.

Grunnen? fordi det er ps! "playstation er jo bare sååå kult da, de som kjøper xbox er dumme"

spurte en gjeng fjortisser om hvorfor ps var så mye bedre og svaret var: "fordi! xbox er jo bare så teit liksom"

Og ikke minst:

Avean: velkommen til den mørke siden.

6918543[/snapback]

Fjortisser må jo bare si hva de vil.. De har uansett ikke råd til PS3 :tease:

Edit: Må si jeg nesten datt av stolen når jeg leste at Avean hadde kjøpt seg Xbox. Var raskt oppe å så ut vinduet etter flyvende griser :!:

Endret av Konamixx
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-NIoHlfL

Gears of War er ikke annonsert til noe annet en X360 ennå, men en pc-versjon er vel høyt trolig. Spørmålet er når. Ingen vil jo bry seg om det kommer to år seinere på pc...

Lenke til kommentar
Eg må sei meg einig med Avean at PC markedet har mangla eit skikkeleg kongespel på år og dag nå! Det var ein av grunnane til at eg og måtte ha med Xbox 360

6918814[/snapback]

PC-markedet har hatt mange topp-spill de siste årene. Tror det eller ei. Kommer såklart litt an på smak, men det er mye snacks å velge mellom.

Ok, da skal jeg prøve å si det jeg mener om 360 etter 10 måneder...

Lanseringen av 360 var kanskje midt på treet, hvor det var noen få spill som virkelig oste kvalitet av. Dessverre var mange preget av å være hastet ut på markedet.

Etter å ha spilt på PC stort sett hele tiden skaffet jeg med 360 for multiplatform-titlene. Syntest det ikke var verdt å oppgradere PC-en hele tiden. I starten var jeg veldig fornøyd, men dette har etterhvert gått nedover, da jeg ser mindre og mindre spill på 360 som er etter min smak. Siste spillet jeg skaffet til 360 var Halo 2 faktisk. Men Tomb Raider Legend var den siste 360-titlen (var vel før sommeren en gang). Når kommer neste spill for meg? Om en måneds tid. Det er Splinter Cell Double Agent.

Nå har jeg begynt å se litt mer på PC-markedet igjen. Titler som Broken Sword Angel of Death, Half Life 2 Episode 2, Crysis, A Vampire Tale, Sam & Max og mange andre frister mer må jeg si.

For all del, 360 er en solid konsoll, men syns det har gått litt nedover i det siste. Men dette er da såklart min smak. Kommer nok til å fortsette å skaffe meg spill, men det er lenge mellom kjøpene.

Lenke til kommentar

Vi vet alle at du har rett ! det er alltid vanskelig for en underdog å "ta igjen" storebror... og vi er alle klar over at sonycamp har et par gode argumenter for å beholde ledelsen .. (fortsatt noen titler som jeg er avhengig av f.eks. som jeg ikke er sikker på blir konvertert til 360) ... MEN, som historien altid viser, og som sony også har bevist på AV siden (og som nesten fikk dem til å droppe å produsere A/V produkter) de er rett og slett litt høye på pæra! og de tar ikke trusselen fra "de andre" seriøst nok! og det som du og alle andre vet, er at også 360 har kraft nok til (etter 1 års programmeringserfaring for "spill-husa"), å lage bedre spill enn first gen ps3 spill (vi ser helt sikkert høst 2007 før vi kan se noe virkelig outstanding på PS3 (men da har xbox folka fortsatt mer erfaring, og klarer å tyne mer ut av HW`en)! det skiller ikke nok POWER til at det er verdt det, rett og slett. og det eneste de kan vinne på er å produsere nok "egne titler" (som ikke portes til 360) som folk -MÅ- ha (wrc og gta f.eks. for min del... men gta er jo ikke "ps only" lenger"). Problemet er at det dukker opp (som troll av eske) titler til 360 som kicker ass, og til halv pris (for konsollen) .. og noe vi alle må være klar over (og enes om) er det faktum at NÅ er "next gen" så kraftig at spillutviklera må begynne å konse mer om andre ting enn bare grafikk .. grafikk er søtten meg ikke så innmari viktig lenger. Jeg trenger ikke bedre grafikk enn TDU på 360 f.eks i et bilspill?... .. når neste versjon kommer, så håper jeg de bruker mye mer tid på andre ting enn å bare fokusere på grafikken.. det ser nesten penere ut enn i virkeligheten allerede NÅ .. bruk energi på fysikk, innhold, historie etc.. det er DET vi vil ha ! .. og hvis man er enige i dette resonnementet, så er 360 MER en kraftig nok.. Jeg har en HTPC koblet til TV`en min (parallellt med konsollen) og det er pc`en jeg bruker til film/musikk/surfing & shit.... i den putter jeg en HD drive når jeg vet hva som blir verdt å investere i av blueray og hd-dvd (og slenger en hdmi kabel til tv`en), så det argumentet er bare tull for mange av oss "gadget entusiasts" .. (og en pc-drive er HELT sikkert like bra som den driven sony finner billig nok til å putte inn i boxen sin)...

Folk vil ikke ha Xbox, fordi det er Xbox. Og ikke PS3.

Om den er bra eller ikke har mindre og si.

bare jeg som ikke skjønte denne motsigelsen?

6918167[/snapback]

Hva er det som er så vanskelig ? Folk flest vil ikke ha Xbox uansett. De vil ha Playstation. Merkenevnet er hva som selger. Xbox har et dårlig rykte blant folk.

Xbox 360 kan gjerne være 3 ganger bedre enn PS3. Folket kjøper PS3 isteden uansett.

6918280[/snapback]

Endret av Qbiq
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t9DveYkZ
3.Noen som har noen spill å selge ? Har selv Oblivion, Motogp06, amped 3, PGR3, og Oblivion. Ser at play.com selger Condemned til 17 pund, men jeg får ikke regga VISA kortet mitt !
Du kan alltids sjekke ut Hardware.no's bruktmarked med gjevne mellomrom, har både solgt, byttet og kjøpt spill derfra, og er et ganske god mulighet for å få tak i billig spill.
Lenke til kommentar
Har kjøpt en Xbox360 selv for noen dager siden, selv om jeg er den største PS3 fanen her inne. Jeg makter ikke å vente til Mars 2007 for en ny konsoll. Det er mer underholdning i spill på konsoller enn PC til tider. Er så mye dritdårlig som blir sluppet på PC hele tiden. Har blitt veldig imponert over kraften til Xbox360 men det blir nok Playstation 3 som blir hovedkonsollen min som den alltid har vært. Hadde jo Xbox sammen med Playstation 2 min også, men PS2`en som ble mest brukt.

Alt kommer ned til hvilken spilltitler du liker. For meg er det flest titler på Playstation enn Xbox og Nintendo. Så får jeg hygge meg med Xbox360 til Mars 2007. Da skal verdens dyreste HD TV kjøpes og montere et bling bling hylle spesifikk til PS3 med en svær nVIDIA plakat hengende over . (drømme drømme)

6918457[/snapback]

Jeg var trøtt, og skulle akkurat legge meg til å sove, men der vekket du meg skikkelig, hehe.. Det er sant det du sier at man velger konsoll etter hvilke spilltitler du liker. Er ikke enig med trådstarter at det bare er å kaste ps2 i søpla, da det kommer flere esklusive titler til den. Jeg skal ihvertfall ha FFXII og Guitar Hero 2.

Hvilke spill har du kjøpt til 360?

Endret av RRhoads
Lenke til kommentar
Har kjøpt en Xbox360 selv for noen dager siden, selv om jeg er den største PS3 fanen her inne. Jeg makter ikke å vente til Mars 2007 for en ny konsoll. Det er mer underholdning i spill på konsoller enn PC til tider. Er så mye dritdårlig som blir sluppet på PC hele tiden. Har blitt veldig imponert over kraften til Xbox360 men det blir nok Playstation 3 som blir hovedkonsollen min som den alltid har vært. Hadde jo Xbox sammen med Playstation 2 min også, men PS2`en som ble mest brukt.

Alt kommer ned til hvilken spilltitler du liker. For meg er det flest titler på Playstation enn Xbox og Nintendo. Så får jeg hygge meg med Xbox360 til Mars 2007. Da skal verdens dyreste HD TV kjøpes og montere et bling bling hylle spesifikk til PS3 med en svær nVIDIA plakat hengende over . (drømme drømme)

6918457[/snapback]

Jeg var trøtt, og skulle akkurat legge meg til å sove, men der vekket du meg skikkelig, hehe.. Det er sant det du sier at man velger konsoll etter hvilke spilltitler du liker. Er ikke enig med trådstarter at det bare er å kaste ps2 i søpla, da det kommer flere esklusive titler til den. Jeg skal ihvertfall ha FFXII og Guitar Hero 2.

Hvilke spill har du kjøpt til 360?

6920270[/snapback]

Dead Rising, Fight Night 3 og Test Drive: Unlimited ^^

Lenke til kommentar
Har en følelse at hossa faktisk har et poeng her..

Grunnen? fordi det er ps! "playstation er jo bare sååå kult da, de som kjøper xbox er dumme"

spurte en gjeng fjortisser om hvorfor ps var så mye bedre og svaret var: "fordi! xbox er jo bare så teit liksom"

Og ikke minst:

Avean: velkommen til den mørke siden.

6918543[/snapback]

Men hvem tar fjortiser seriøst? De synes jo (insert flavor of the month boyband here) er bra også. Og som alle vet, det stemmer bare ikke (lizzm) :D

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t9DveYkZ

Personlig elsker jeg folka som ikke kjøper Xbox 360 fordi "det står Microsoft på den". Dette er trolig samme apene som sitter på Windows-maskinen som pappa kjøpte via jobben, har Tux-wallpaper og hyler ut på forums om at Linux er teh shizznit (på tross at de aldri har prøvd det, men Bill Gates (som vi alle vet, lager Windows og egentlig samtlige Microsoft-produkter) er nabb, og det er argument godt nok.)
Lenke til kommentar

Om den er bra eller ikke har mindre og si. At man kan få den for 3 ganger billigere enn en PS3 når den kommer ut vil nok ikke bety så mye.

Og folk flest har ikke HDTV så generlt ser det jo ikke særlig bedre ut enn gamle Xboxen da.

6917972[/snapback]

Ingen som har kastet han her ut ennå? Mod?

Lenke til kommentar

Om den er bra eller ikke har mindre og si. At man kan få den for 3 ganger billigere enn en PS3 når den kommer ut vil nok ikke bety så mye.

Og folk flest har ikke HDTV så generlt ser det jo ikke særlig bedre ut enn gamle Xboxen da.

6917972[/snapback]

Ingen som har kastet han her ut ennå? Mod?

6920797[/snapback]

Han dukker bare opp igjen med enda en konto.

Men, han har faktisk et poeng i forhold til Playstation navnet. Folk tror jo at alt man kan spille på heter Playstation. Og da mener jeg type forledre med snørriser som skal ha julegave. Dog - det blir ingen PS3 under julegrana i år her på berget. Derimot blir det PS2 til lavpris - og det kommer til å fortsette å selge som hakka møkk. Fordi det er en "sånn playstation".

Men derimot er jeg uenig med han om at folk ikke vil ha Xbox for det er Xbox. Tror bare veldig mange ikke har fått noe forhold til navnet ennå - hverken den ene eller andre veien.

Har ikke opplved 360 på vanlig TV, men har en par kamerater som spiller 360 på vanlig TV og de er overveldet over grafikken i forhold til den gamle Box'n. Så der er han jo på bærtur slik jeg forstår det.

Dr Peedee

Lenke til kommentar
Dead Rising, Fight Night 3 og Test Drive: Unlimited ^^

6920668[/snapback]

Nå vet ikke jeg hvilke sjangere du liker Avean, men følgende titler er verdt en sjekk:

Ghost Recon: Advanced Warfighter. Dette spillet vokste på meg og ble bedre og bedre etter hvert.

Saint's Row. Jeg har spilt alle GTA-spillene og digger de. Saint's Row er glimrende ventemedisin til GTA 4.

Lenke til kommentar

Var faktisk på bussen fra Göteborg i går. Bak meg satt det 2 karer og pratet om data og spill. De kom inn på X360 og PS3. Han ene sa til han andre, hvem av de skal du ha? Eller har du allerede en X360. Han andre svarte da X360 skulle han ikke ha. Han skulle ha en PS3 fordi det var den beste kontrolleren.

Vi på nerdeforumet sitter og prater om tall og ytelser men det er mange andre grunnner til hvorfor man velger det ene fremfor det andre.

Jeg måtte le litt da jeg hørte dette her selvfølgelig. Nerd som jeg er så hadde jeg bare lyst å spørre han om han virkerlig skulle kjøpe en PS3 fordi han likte kontrolleren bedre. Jeg gjorde det ikke da.. :D

Endret av avanore
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...