iknowlittle Skrevet 22. september 2006 Del Skrevet 22. september 2006 hei igjen folkens ! jeg har fått en ny problemstilling å løse . en windows xp maskin (acer bærbar) nekter å boote fra harddisk men hvis jeg går inn med f.eks geexbox kan jeg fint spille musikk fra harddisken og søke meg igjennom filene på disken . Jeg mistenker derfor at mbr på denne maskinen er korrupt , og jeg har ingen windows cd å redde den med . derfor overnevnte spm : klarer jeg dette med f.eks knoppix live cd ?? og evt. hvordan ? jeg har fått mye god hjelp fra dette forumet , så jeg håper at dere ikke har mistet tolmodigheten enda Lenke til kommentar
print Skrevet 23. september 2006 Del Skrevet 23. september 2006 hei igjen folkens ! jeg har fått en ny problemstilling å løse . en windows xp maskin (acer bærbar) nekter å boote fra harddisk men hvis jeg går inn med f.eks geexbox kan jeg fint spille musikk fra harddisken og søke meg igjennom filene på disken . Jeg mistenker derfor at mbr på denne maskinen er korrupt , og jeg har ingen windows cd å redde den med . derfor overnevnte spm : klarer jeg dette med f.eks knoppix live cd ?? og evt. hvordan ? jeg har fått mye god hjelp fra dette forumet , så jeg håper at dere ikke har mistet tolmodigheten enda 6917735[/snapback] hmm dumt du ikke har windowscd... da kan du bare skrive "fixmbr" i reparasjons-msdos-tingen på cden, og den blir fikset på 1 sekund... kjenner du ingen med en cd du kan låne? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå