Gå til innhold

gjennoppretting av windows mbr med linux grub?

Anbefalte innlegg

hei igjen folkens ! jeg har fått en ny problemstilling å løse .

en windows xp maskin (acer bærbar) nekter å boote fra harddisk men hvis jeg går inn med f.eks geexbox kan jeg fint spille musikk fra harddisken og søke meg igjennom filene på disken .

Jeg mistenker derfor at mbr på denne maskinen er korrupt , og jeg har ingen windows cd å redde den med . derfor overnevnte spm :

klarer jeg dette med f.eks knoppix live cd ??

og evt. hvordan ?

jeg har fått mye god hjelp fra dette forumet , så jeg håper at dere ikke har mistet tolmodigheten enda

:love:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hei igjen folkens ! jeg har fått en ny problemstilling å løse .

en windows xp maskin (acer bærbar) nekter å boote fra harddisk men hvis jeg går inn med f.eks geexbox kan jeg fint spille musikk fra harddisken og søke meg igjennom  filene på disken .

Jeg mistenker derfor at mbr på denne maskinen er korrupt , og jeg har ingen windows cd å redde den med . derfor overnevnte spm :

klarer jeg dette med f.eks knoppix live cd ??

og evt. hvordan ?

jeg har fått mye god hjelp fra dette forumet , så jeg håper at dere ikke har mistet tolmodigheten enda

:love:

6917735[/snapback]

hmm dumt du ikke har windowscd... da kan du bare skrive "fixmbr" i reparasjons-msdos-tingen på cden, og den blir fikset på 1 sekund... kjenner du ingen med en cd du kan låne? ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...