Kristaafa Skrevet 22. september 2006 Del Skrevet 22. september 2006 Da får jeg ty til en egen post, etter å ha scannet nettet etter et svar på problemet mitt uten resultat. Satte for en stund tilbake opp en pc for en bekjent, og alt virket som det skulle. Men etter noen dager fikk jeg høre at den til stadighet rebootet, med kun et kort glimt av bluescreen. Ettersom dette minnet meg om en feil jeg hadde på min egen pc for en stund tilbake (feil på rambrikke), tok jeg ut den ene RAM-brikken av maskinen, og ventet. Maskinen fortsatte å reboote, så jeg satte brikken inn igjen, og tok ut den andre. Problemet fortsatte. Eieren av pcen mente at den kun rebootet når det sto en cd i cdromstasjonen, så jeg plugget ut denne, også uten resultat. Har kikket litt i Windows Event Viewer, og googlet litt, men finner ikke ut av hva feilen kan være. Her er hvordan den ser ut: Har nå skrudd av at den skal reboote på systemfeil, slik at jeg kan lese bluescreen nestegang den kommer, men maskinen har ikke rebootet i den perioden jeg nå har sitti her. Laget en rapport i Everest over systemet: Maskinnavn: Operativsystem Microsoft Windows XP Professional Operativsystem Service Pack Service Pack 2 DirectX 4.09.00.0904 (DirectX 9.0c) Hovedkort: CPU type AMD Athlon 64, 2000 MHz (10 x 200) 3200+ Hovedkort Epox EP-9NPAJ / 9NPA+ / 9NPA+ Ultra (3 PCI, 3 PCI-E x1, 1 PCI-E x16, 4 DDR DIMM, Audio, Gigabit LAN) Hovedkort chipset nVIDIA nForce4, AMD Hammer System minne 1024 Mb (PC3200 DDR SDRAM) BIOS type Award (12/21/05) Kommuniksjons port Kommunikasjonsport (COM1) Kommuniksjons port Kommunikasjonsport (COM2) Kommuniksjons port Skriverport (LPT1) Skjerm: Skjermkort ASUS Extreme AX550 Series Secondary (256 Mb) Skjermkort ASUS Extreme AX550 Series (256 Mb) 3D kort ATI Radeon X550 (RV370) Skjerm Samsung SyncMaster 177N/710N/MagicSyncMaster CX701N/CX711N [17" LCD] (H9NYC06773) Multimedia: Lydkort nVIDIA MCP04 - Audio Codec Interface Lagring: IDE kontroller NVIDIA nForce4 ADMA Controller IDE kontroller NVIDIA nForce4 ADMA Controller IDE kontroller NVIDIA nForce4 Parallel ATA Controller Diskett stasjon Diskettstasjon Harddisk WDC WD2000JB-00KFA0 (186 Gb, IDE) Optisk disk SONY DVD RW DW-Q30A SMART Harddisk status OK Partisjoner: C: (NTFS) 20002 Mb (5013 Mb ledig) E: (NTFS) 70001 Mb (69935 Mb ledig) F: (NTFS) 100767 Mb (100461 Mb ledig) Total størrelse 186.3 Gb (171.3 Gb ledig) Input: Tastatur Microsoft USB Dual Receiver Wireless Keyboard (IntelliType Pro) Mus Microsoft USB Dual Receiver Wireless Mouse (IntelliPoint) Nettverk: Nettverkskort NVIDIA nForce Networking Controller - Miniport for pakkeplanlegger (10.0.0.1) Annet: Skriver EPSON Stylus D68 Series Skriver Microsoft Office Document Image Writer USB1 kontroller nVIDIA MCP04 - OHCI USB Controller USB2 kontroller nVIDIA MCP04 - EHCI USB 2.0 Controller USB enhet Støtte for USB-utskrift USB enhet USB-enhet (sammensatt) Har kjørt en memtest tidligere, men den kjørte i os'et, og ble dermed avbrutt når pcen restartet, men jeg skal prøve å få tak i en brennecd slik at jeg kan teste memtest86... men jeg tviler alikevel på at det er RAMen det er noe galt med, isåfall må feilen ligge i begge brikkene. Håper jeg har fått med meg det meste nå, og at noen har vært borti det samme/lignende problemer. På forhånd takk, Kristaafa Lenke til kommentar
Sunni Skrevet 22. september 2006 Del Skrevet 22. september 2006 (endret) Velkommen til forumet. Det har blitt hevdet at event id: 10016 er tilknyttet til nivida firewal.Kansje en mulighet er å avinstallere denne.Kjenner ikke selv til problemet. Dette problemet lager reboot. http://forums.nvidia.com/lofiversion/index.php?t4126.html Endret 22. september 2006 av Sunni Lenke til kommentar
Kristaafa Skrevet 25. september 2006 Forfatter Del Skrevet 25. september 2006 Takk for det, og takk for svaret! Skal prøve å avinstallere nvidia firewall når jeg kommer hjem fra jobb, så får vi se om det hjelper! Lenke til kommentar
rascl Skrevet 25. september 2006 Del Skrevet 25. september 2006 Takk for det, og takk for svaret! Skal prøve å avinstallere nvidia firewall når jeg kommer hjem fra jobb, så får vi se om det hjelper! 6934551[/snapback] Har NØYAKTIG det samme problemet. Skal se om jeg får ordnet det. Lenke til kommentar
rascl Skrevet 25. september 2006 Del Skrevet 25. september 2006 Pcen min rebooter hele tia så får ikke lest det som står i den linken. ER det noen her som kan skrive det om til norsk og skrive kort her hva jeg skal gjøre for å få fjerna firewallen? Takk Lenke til kommentar
lockdog Skrevet 25. september 2006 Del Skrevet 25. september 2006 Er vel bare å gå inn på "Legg til/fjern programmer" Får du ikke tida til det så start windows i sikkermodus. Start -> kjør "msconfig" -> "boot.ini" -> huk av for /SAFEBOOT og trykk OK Lenke til kommentar
rascl Skrevet 25. september 2006 Del Skrevet 25. september 2006 Er vel bare å gå inn på "Legg til/fjern programmer" Får du ikke tida til det så start windows i sikkermodus. Start -> kjør "msconfig" -> "boot.ini" -> huk av for /SAFEBOOT og trykk OK 6935884[/snapback] Hmm, har ikke nvidia firewall i "Legg til/fjern programmer". Kanskje jeg ikke har det da? Har samme problemet fordeom, noen andre ting jeg kan prøve for å få bukt med problemet? Lenke til kommentar
:chribruu Skrevet 25. september 2006 Del Skrevet 25. september 2006 Avinstaller NVIDIA chipset og innstaller på nytt, denne gangen uten FW.. Lenke til kommentar
rascl Skrevet 25. september 2006 Del Skrevet 25. september 2006 Avinstaller NVIDIA chipset og innstaller på nytt, denne gangen uten FW.. 6936902[/snapback] Hvordan gjør jeg det, og hvor kan jeg finne nye chipsetdrivere? Har aldri gjort dette før:S Lenke til kommentar
:chribruu Skrevet 25. september 2006 Del Skrevet 25. september 2006 Avinstaller NVIDIA chipset og innstaller på nytt, denne gangen uten FW.. 6936902[/snapback] Hvordan gjør jeg det, og hvor kan jeg finne nye chipsetdrivere? Har aldri gjort dette før:S 6937015[/snapback] Vel. Er du helt sikker på at du har NForce chipset da? (Ser trådstarter har det). Uansett. Nye drivere finner du på NVidia.com. Gamle fjernes med DriverCleaner (som du finner ved et enkelt søk på google). Fjern gamle, restart og installer nye. Om det vil fjerne problemet kan jeg ikke garantere, men det fun ket med en kompis som hadde samme trøbbel med Nvidia FW. Lenke til kommentar
Kristaafa Skrevet 25. september 2006 Forfatter Del Skrevet 25. september 2006 Rakk desverre ikke å teste ut dette idag.. dagene strekker ikke helt til for en forkjølet it-student! Skal si ifra når jeg har prøvd det ut jeg. Lenke til kommentar
Kristaafa Skrevet 27. september 2006 Forfatter Del Skrevet 27. september 2006 Da har jeg reinstallert nvidia drivere, men utelatt firewall... ser ut til at det meste virker som det skal nå. I eventviewer har det slutta å komme feil også Ser ut til at denne saken er løst! Takk for god og rask hjelp! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå