Åsen Skrevet 22. september 2006 Del Skrevet 22. september 2006 Noen her som har noen erfaring med denne selgeren? Er han så seriøs og bra som all skal ha det til? http://bruktmarked.hardware.no/annonse.php?a=67201 ? trenger svar fort Lenke til kommentar
TEE Skrevet 22. september 2006 Del Skrevet 22. september 2006 Har vel en liten mistanke om at han operer med flere brukernavn. Under ett av dem hevder han at han bestiller direkte fra HP Norge, noe som jeg kan garantere at han ikke gjør. At man selger splitter nye maskiner til tusenlappen under de som tjener et par hundre pr. maskin er også litt merkelig. Har fått inn rapporter på at kvittering mangler, han henviser til HP direkte for DOA, noe som ikke lar seg gjennomføre og at maskinene som er solgt tidligere ikke har vært nye, men "re-fabrikerte" (hentet inn igjen fordi de ble levert tilbake som DOA enheter, og selges på auksjoner sør-Europa uten garantier i det hele tatt) Dersom folk er fornøyd, er det vel verdt et forsøk, men ekstremt gode tilbud på helt nye maskiner bør en være litt skeptisk mot. Lenke til kommentar
gEnEsis_AiX Skrevet 22. september 2006 Del Skrevet 22. september 2006 prinsippet blir vel at når ting høres for gode ut til å være sanne, så er de det?! Lenke til kommentar
Åsen Skrevet 22. september 2006 Forfatter Del Skrevet 22. september 2006 ja det var det jeg tenkte og Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 22. september 2006 Del Skrevet 22. september 2006 (endret) Snakket med han og det stemmer ikke at du ikke får med kvittering på kjøpet... Garantien på produktet følges også av serienr på maskinen som Infocare benytter ved alle reklamasjoner. Han leverer også i Oslo og oppgir sin fulle adresse og tlf nr så dette ville vært en elendig kjeltring... Fikk tilbud på en HP9005 til 8300,- inkl frakt eller jeg kunne hente den selv i Oslo og nå ligger prisen hos Amentio på 9275,- + frakt "billigste nettbutikk på denne " Endret 22. september 2006 av Jada-jada Lenke til kommentar
mrmattis Skrevet 22. september 2006 Del Skrevet 22. september 2006 Kjøpte først en DV9005 av denne selgeren. Denne hadde dessverre defekt batteri, og jeg sendte den i retur uten problem. Oppgraderte deretter til en HP DV9074 uten problem. Begge maskinene ble levert i uåpnet originalemballasje. Fikk ikke kvittering, men når jeg etterlyste den så fikk jeg beskjed om å sende serienummeret på maskinen, så skulle han ettersende kvitteringen. Ser ikke noen som helst grunn til å tvile på at jeg mottar kvittering, men jeg kan godt poste her når jeg mottar den. Lenke til kommentar
coban Skrevet 22. september 2006 Del Skrevet 22. september 2006 Er det for godt til å være sant så er det som regel det. Hvorfor ta sjangsen når du kan kjøpe den problemfritt hos Amentio? Lenke til kommentar
Spartan Skrevet 22. september 2006 Del Skrevet 22. september 2006 Høres ut som et typisk enkeltmannsforetak. Hva skjer da med reklamasjoner når denne ene personen finner seg noe nytt å bruke tiden på ? Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 22. september 2006 Del Skrevet 22. september 2006 (endret) Høres ut som et typisk enkeltmannsforetak. Hva skjer da med reklamasjoner når denne ene personen finner seg noe nytt å bruke tiden på ? 6918323[/snapback] Trodde dette var vel beskrivet... Det er firma Infocare som har med alle reklemasjoner på HP maskinene og de følger serienummeret på maskinen og ikke om du har kjøpt den på Komplett/Amentio osv... Hvordan ville det da vært når du selger en HP maskin etter feks 3 mnd, skulle garantien pluselig forsvinne til eier nr 2 da eller?? Helt problemfritt da garantien følger maskinen og seienummeret... NB- Hvorfor gi Amentio over 1000,- mer for samme produkt Endret 22. september 2006 av Jada-jada Lenke til kommentar
TEE Skrevet 22. september 2006 Del Skrevet 22. september 2006 (endret) Trodde dette var vel beskrivet... Det er firma Infocare som har med alle reklemasjoner på HP maskinene og de følger serienummeret på maskinen og ikke om du har kjøpt den på Komplett/Amentio osv... 6918385[/snapback] Må bare få rette på deg. InfoCare behandler ingen reklamasjoner på Pavilion. Uten å gå så altfor mye nærmere inn på det, kan jeg gi deg en 100% garanti på at så fort serienummeret sier maskinen er utenfor ett års garanti, så hjelper det deg ikke å si til InfoCare at du vil reklamere. De gir deg et kostnadsoverslag, ber om betaling for feilsøking og sier du kan kontakte forhandler eller HP dersom du vil ha noe håp om gratis service. Er dette et bruktsalg, så har du heller ikke dine 5 års reklamasjonsrett. Selger er privatperson, om han har kjøpt inn i et firmanavn fra en distributør, så har du bare 2 års reklamasjonsrett. Og jeg kan jo si såpass som at ingen offisielle HP-forhandlere reklamerer for sine produkter på Bruktmarkedet. Det jeg skrev om kvittering, er basert på tidligere salg fra samme person. Jeg har kun kjøpers ord der, derfor avskrev jeg da heller ikke personen helt. Om det er samme person som hevder å handlre direkte fra HP Norge vet jeg heller ikke sikkert. Skrev at jeg mistenkte det. Må vel ha en som har tilgang til IP for å kunne avkrefte/bekrefte noe sånt. Anbefaler bare å være skeptisk til privatperson som selger helt nye produkter med kvittering, da en risikerer å få en ubehagelig overraskelse den dagen man finner ut at han faktisk ikke var en forhandler som kunne gi deg noen forbrukerrettigheter. Endret 22. september 2006 av TEE Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå