bernini Skrevet 22. september 2006 Del Skrevet 22. september 2006 (endret) Hei Har et problem med nettverket/internett i leiligheten. Problemet er at hastigheten på internett "hakker". Går kjapt vanligvis, men i blant går det utrolig sakte. Intervallene er ujevne, av og til fungerer det utmerket lenge og noen ganger stopper det helt opp i flere minutter med kun korte perioder med normal hastighet. Regner med det er det trådløse nettverket som er synderen og ikke selve ADSL-linjen. Signalene er på fullt på begge pcer. Det jeg tror kan være problemet er at det er en haug (7-10) andre nettverk i området som kanskje kan forstyrre mitt. Har foreløpig satt "Kanal" på "Automatisk" i routeren siden jeg ikke vet hvordan jeg kan finne ut hvilken kanal de andre nettverkene bruker. Hvordan finner jeg ut dette? Eventuelt vet noen om det kan være en annen grunn til problemet? Har brukt routeren tidligere et annet sted uten andre nettverk, da fungerte det utmerket. Info om nettverk: Leverandør: ADSL - Classic fra NextGenTel. Netopia-router. Trådløst accesspunkt/router: Apple Airport Express Klientmaskiner: MacBook Pro og Dell Latitude D620 Sikkerhet: WPA2 IP: Accesspunktet har fast ip, klientene får tildelt iper (DHCP) fra nextgentel-routeren. På forhånd takk for svar Edit: Leif Endret 22. september 2006 av gordito Lenke til kommentar
pine Skrevet 22. september 2006 Del Skrevet 22. september 2006 Jeg mener at det var kanalene 11-16 som brukes i europa. bruk noe annet Lenke til kommentar
bernini Skrevet 22. september 2006 Forfatter Del Skrevet 22. september 2006 Ok, skal prøve, men vet noen om det finnes noen programmer som viser hvilken kanal nettverkene innenfor rekkevidden bruker? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå