turbo_princezz Skrevet 22. september 2006 Del Skrevet 22. september 2006 Har en golf 3 1.6 L bensin som tikker. har bytta reg reim og ventilhetter. har fylt på biltema olje 10 40 og nytt filter. kan det være olja som er dårlig? vet ikke om biltema olje er bra el dårlig. hvilken olje egner seg best til denne motor? bilen har ikke vært startet på 2 mnd da. kan det være at den er kald bare og at det blir bedre etter noen minutter? turte ikke å ha den gående så lenge pga tikkinga. har ikke prøvd å kjøre med den. bare vært på tomgang. Håper på svar! Lenke til kommentar
ShyFx Skrevet 22. september 2006 Del Skrevet 22. september 2006 (endret) Hei! Hørtes ikke helt bra ut. Kan være at det er feil olje, slitte/ ujusterte ventil-løftere og andre ting som gjør at det tikker. I brukerhåndboka til bilen så står det hvilken olje som er anbefalt. Kan hjelpe og fylle på oljerens og få renset opp litt i kanalene for så og tappe ut oljen og fylle på ny ordentlig. Vist ikke det hjelper så er vel det beste og få den på et verksted. Endret 22. september 2006 av ShyFx Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 22. september 2006 Del Skrevet 22. september 2006 Kan vel også være de hydrauliske ventilløfterne som tikker...har det i min golf 2 også..de tikker mens de fylles med olje.... Lenke til kommentar
GeCcO Skrevet 22. september 2006 Del Skrevet 22. september 2006 Er ikke kjent med Golf, men dette er jo VAG da, og jeg antar at de bruker en del av de samme delene som eks. Audi bruker. Dermed kan det være greit å få sjekket vakumpumpa. Den er veldig kjent for å ha et stag som ofte kan gi en tikking helt lik det ventilene pleier å skape. Men først av alt, få på litt olje og start den opp litt lengre enn du har gjort til nå. Lenke til kommentar
kadett Skrevet 24. september 2006 Del Skrevet 24. september 2006 Oljen har mye og si ja, bytt til en dyrere og bedre olje og se om det blir bedre. Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 25. september 2006 Del Skrevet 25. september 2006 Er ikke biltemaolje egentlig fra statoil? Uansett, olje med kjent merke på flaska er å foretrekke. Lenke til kommentar
Beinet1 Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 Det er ganske sikkert ventilløfterne som må fylles med olje. Det tar en liten stund å få fylt disse hvis du har demontert alt og satt dem sammen igjenn. Start motoren og la dem gå på tomgang til den er varm, tikkinga burde forsvinne etter noen minutter. Det er ikke skadelig å la den gå slik på tomgang sålenge det er snakk om ventiltikking. Biltema olje eller ikke skal ha lite å si for tikkinga. Lenke til kommentar
ventle Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 Prøv med kondensfjerner (i bensinen, dosert etter mengde angitt på flaska). Er ikke helt sikker på hvorfor, men det har fjernet tikking (type ventiltikking) på to forskjellige biler jeg har hatt. Lenke til kommentar
kadett Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 Det er ganske sikkert ventilløfterne som må fylles med olje. Det tar en liten stund å få fylt disse hvis du har demontert alt og satt dem sammen igjenn. Start motoren og la dem gå på tomgang til den er varm, tikkinga burde forsvinne etter noen minutter. Det er ikke skadelig å la den gå slik på tomgang sålenge det er snakk om ventiltikking. Biltema olje eller ikke skal ha lite å si for tikkinga. 6948299[/snapback] Der tar du feil, kjører jeg med f.eks billig statoil olje på bilen min tikker den, fyller jeg skikkelig olje tikker den ikke. Forklaring? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå