The Stig Skrevet 22. september 2006 Del Skrevet 22. september 2006 Hei! Sitter på et lite problem her, håper det er noen flinke nerder som kan hjelpe meg fort, er litt hastesak Tingen er at jeg har 2 PC-er, derav en er koblet til en D-Link ruter via wlan tilkobling. Problemet er at jeg gjerne skulle hatt internett til PC nr 2 også, men den har ikke noen trådløsmottaker. Ergo hadde jeg håpet på at jeg kunne dele internettilkoblingen på den ene maskinen, og bruke en krysset kabel. Så langt har jeg kun fått feilmeldinger om jeg har prøvd å dele tilkoblingen. Håper det er noen som kan komme med tips, triks eller veiledning. Tusen takk, Stikk Lenke til kommentar
smh Skrevet 22. september 2006 Del Skrevet 22. september 2006 Kva Operativsystem er det du har? Får du kontakt mellom PC-ane? Kan du skrive litt meir nøyaktig kva du har gjordt? Lenke til kommentar
The Stig Skrevet 22. september 2006 Forfatter Del Skrevet 22. september 2006 (endret) Var litt dårlig med detaljer. Begge pc-ene bruker Windows XP Pro SP2. Får "kontakt" de to pc-ene mellom, dvs filoverføring, spilling osv. Pc-ene står nå tilkoblet sammen via en kryssetkabel på hvert sitt Gigabit NIC kort. Om jeg setter opp pc-ene til å bruke hver sin statiske IP-adresse (123.124.125.00x) forsvinner beskjeden om "Limited or no connectivity" - om det er til noe hjelp. Endret 22. september 2006 av Stikk-kont@kten Lenke til kommentar
The Stig Skrevet 22. september 2006 Forfatter Del Skrevet 22. september 2006 Her er hva som skjer om jeg prøver å dele tilkoblingen (trådløs). Lenke til kommentar
TheBoz Skrevet 22. september 2006 Del Skrevet 22. september 2006 Her er hva som skjer om jeg prøver å dele tilkoblingen (trådløs). 6918505[/snapback] Dette kommer sansyneligvis fordi det trådløse nettet ditt kjører på samme ip serie som internett delingen i windows prøver å sette opp. Tror windows kjører på 192.168.1.0/24. Prøv å bytt til en annen ip serie på det trådløse nettverket. Lenke til kommentar
The Stig Skrevet 22. september 2006 Forfatter Del Skrevet 22. september 2006 Tusen takk! Det fikset alt sammen, litt klabb og babb men det var det som måtte til! =) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå