Gå til innhold

Sony tar betalt for PS3 demoer?

_norse_

Anbefalte innlegg

Uansett hvordan man vrir og vender på det; en god online tjeneste er dyr å vedlikeholde. Dette må betales for på en eller annen måte, og det er det selvfølgelig brukerne som må.

Eneste forskjellen mellom Wii, xbox 360 og PS3 er hvordan de tar seg betalt. Jeg liker MS sin måte å gjøre dette på (med unntak av hvor latterlig knotete det er å melde seg av den); en ærlig månedsavgift uten skumle skjulte beløp. Håper nintendo og sony til slutt havner på noe tilsvarende.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Enig med Arnegn.

499 for et år, er ingen verdens ting, når ein tenker over kva som ligg bak.

Og viss ein ikkje vil, eller har behov for å spela online - kan ein holda seg til silver, og lasta ned demoar til krampen tar deg. :)

Å ta seg betalt pr demo, er heilt idiotisk, uansett kor mykje eller lite det vil kosta.

6921826[/snapback]

Enig dark by design,

499 for et helt år synes jeg er lattelrig billig med tanke på de tjenestene du får fra Xbox Live. Alle demoene f.eks (selv om de kan lastes ned med silver medlemsk. som er gratis). Hvor mye koster en av disse 360 magasinene på narvesen med demo discer? 130-150 spenn? 499 = en pitteliten ølletur på byen... Videoer... Ja, dette kan man få gratis, men det er vel slik at de som betaler for gold og online spilling er med på å sponse driftinga av det hele - og det er ikke gratis.

Så online spillingen da, friendslista, oversikt over spillene til kompiser, deres acheivments, sammenligningene man kan gjøre, Live koblingen til de som er koblet til live via PC og chatte med de, den enkle måten man kan invitere venner inn i spill man har satt opp, gamer score, global rankings i spill... jeg har veldig vanskelig for å forstå at de som faktisk har en 360 og spiller online med den ikke setter pris på det du faktisk får for 499 for ett år med dette.

Men klart, hvis PS3, PC eller Wii er best og 360 suger så er 499 veldig mye penger for noe du aldri kommer til å se i bruk eller ha nytte av selv.

Når det gjelder Sony's tjenester så tør jeg ikke uttale meg før de faktisk er oppe og går. Men når det gjelder Xbox 360 og Live som jeg bruker flere dager i uka- 499 = ikke dyrt.

Endret av Dr.Peedee
Lenke til kommentar

Eg håpar då verkeleg at dette kun er snakk om "arcade play" og ikkje demoar ein lastar ned heime i stova. Om eg må betale for å laste ned demoar til vanleg, skal eg vere einig i at det ville vore feil.

Eg skal òg vere einig i at 499 ikkje er mykje for eit år, ikkje i det heile. Men dersom ein kun er interessert i sjølve nett-spelinga, er det jo fortsatt ein fordel at den delen er gratis?

Kay

Lenke til kommentar
Eg håpar då verkeleg at dette kun er snakk om "arcade play" og ikkje demoar ein lastar ned heime i stova. Om eg må betale for å laste ned demoar til vanleg, skal eg vere einig i at det ville vore feil.

Eg skal òg vere einig i at 499 ikkje er mykje for eit år, ikkje i det heile. Men dersom ein kun er interessert i sjølve nett-spelinga, er det jo fortsatt ein fordel at den delen er gratis?

Kay

6921955[/snapback]

Klart! Men når ein først har eit slikt online nettverk, så ville det jo vært litt rart om ein ikkje lasta ned ein demo av eit spel ein har venta lenge på, og har gleda seg til. Og då blir den summen eit større irritasjonsmoment, meiner eg.

Men såklart, hvis demo nedlasting er heilt utelukka er Sony sin onlinesatsing heilt topp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...