Gå til innhold

Spill PC Intel C2D 20.000kr til 23.000kr

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg såg mange gode å dålige forslag her men se på det her du ! ;)

http://www.komplett.no/k/shoplist.asp?mode...0B-D0CD30106819

Vifter å alt det andre du trenger velger du/vennen din selv ;):cool:

EDIT: Du trenger ikke raptor harddisken ytelske merkes nesten ikke siden hardware e så bra;) Det er ikke lurt å gå for en e6700 heller(lite ytelse for pengene om du spør meg) en E6600 er best valg ;) masse ytelse for pengene :D lykke til

Endret av acemaster
Lenke til kommentar
7950GX2 hvorfor i all verden velger du dette over 1950 xtx til 3500kr??. Ser ikke en eneste grunn til det.

edit

sånt rent bortsett at jeg ikke finner dem inne noen sted nå  ;)  , så om han skal ha det med engang ser det dårlig ut

6943028[/snapback]

Du leste vell hva han sa?

Vennen hans vil ha det *råeste* på markedet i dag! Så om han går for 7950GX2 er ikke domt om du spør meg, siden han har råd til det ;)

Lenke til kommentar
Du leste vell hva han sa?

Vennen hans vil ha det *råeste* på markedet i dag! Så om han går for 7950GX2 er ikke domt om du spør meg, siden han har råd til det

1950xtx er mer fremtids rettet og har gddr4. Av tester jeg har lest er ikke 7950gx2 det råeste kortet heller. Men linker på tester kan overbevise meg lett.

Lenke til kommentar

Selv om 1950XTX har GDDR4 betyr ikke det at det er mer fremtidsrettet av den grunn.. Det har faktisk UHYRE lite å si.

7950GX2 er raskere enn X1950XTX (jeg har begge korta, flere av hver faktisk), i tillegg til dette er det flere tester som ble gjort når offisielle 7950GX2-drivere kom ut som beviser dette.

Jeg synes likevel ATI-kortet er veien å gå, da 7950GX2 egentlig er ett forferdelig lite gjennomtenkt kort.

Lenke til kommentar

R580 90nm process

48 Pixel Shader Processors

Vertex and Pixel Shader 3.0

10bit Native Display Quality

Dynamic Flow Control

128-bit FP32 Processing

1024 instruction slots Shaders

128-way Ultra-threaded dispatch processor

512-bit Ring Bus

High Dymanic Range rendering

All stage Trilinear (16X) Anisotropic Filtering

Full (HQ) Anisotropic Filtering

12X Temporal Max. MSAA

6X Adaptive AA

Parallax Occlusion Mapping

12-tap error-free Dynamic Soft Shadows

RMX/RMC

H.264 Accelerated

Dual DL-DVI + VIVO

CrossFire support

DirectX® 9 and OpenGL® supported

Lenke til kommentar

simalarion: 90nm-process betyr ikke at den er mer fremtidsrettet

48 Pixel Shader Processors er vel og bra, samme gjelder 6X Ad. AA, men det betyr fint lite for ytelsen i det store og hele.

Så lenge kortet ikke støtter DX10 er det ikke mer fremtidsrettet enn 7950GX2/7950GT/7900GTX/7900GT/7900GS/X1900/X1800... Den dagen det første spillet med KUN DX10-støtte vil _ALLE_ disse kortene være ubrukelige uavhengig om det er 65nm, 90nm eller 110nm!

Lenke til kommentar

Forstår det, men jeg TROR 1950xtx kommer til å yte bedre på spillene som kommer fremmover (i forhold til 7950 gx2).

Men jeg trenger også å lese flere tester for å kunne slå noe i bordet, noe jeg nå ikke gjør.

edit

nå drar jeg fra jobben, så får ikke svart på noen timer :)

edit

Nei adaptiv aa går jo ikke direkte på bedre ytelse men det får spillene til å se bedre ut, det er også mindre texture flimmer ved standard settings

Endret av simalarion
Lenke til kommentar
Jeg såg mange gode å dålige forslag her men se på det her du ! ;)

http://www.komplett.no/k/shoplist.asp?mode...0B-D0CD30106819

Vifter å alt det andre du trenger velger du/vennen din selv ;)  :cool:

EDIT: Du trenger ikke raptor harddisken ytelske merkes nesten ikke siden hardware e så bra;) Det er ikke lurt å gå for en e6700 heller(lite ytelse for pengene om du spør meg) en E6600 er best valg ;) masse ytelse for pengene :D lykke til

6943088[/snapback]

Dette var et nice oppsett. Tror dette er et av de som er mest for pengene.

Det eneste jeg hadde gjort hvis jeg skulle ha kjøpt den, var å byttet ut hardisken med en 320 GB. Også hadde jeg aldri i livet betalt 2 tusen for et kabinett, spesielt ikke når det ikke engang følger med strømforsyning. Hadde heller da funnet et til en tusenlapp, og brukt tusen kroner mer på hardware f.eks større harddisk. Men det sprøs jo hva man prioriterer mest oxo da.

Endret av Andreas045
Lenke til kommentar

Har nå lest et pr tester og ser at 7950 gx2 og 1950xtx går litt fremm og tilbake om å trekke det lengste strået, noe overaskendet på meg ser det ut som 7950gx2 yter litt bedre jevnt over.

Da er det et pr ting jeg synes er viktig å tenke på ved valg av 7950 gx2

er 2000 kr mer verdt et pr fps mer?

hva spiller du mest og hvilket kort yter best der?

Er det verdt å gi opp til 5000kr for et topp kort ca 1 til 2 mnd før dx10 kortene kommer?

For som en nevner om det at pcen yter best er det som teller blir det ikke lenge denne pcen gjør det. Dette er jo ting å gruble på, skjermkort er jo det dyreste.

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

Takker for alle svar.

Kommer til å velge X1950 hvis det kommer før vi bestiller (Vi bestiller i slutten av denne uken eller begynnelsen av neste.)

Jeg kommer også til å bytte ut hovedkortet etter at jeg leste innlegget til oysfaerg.

Men går det ann å bruke et hovedkort sammen med et 7950GX2 selv om det ikke er på Nvidias liste over støttet hw.?

Tenkte å bytte til AW9D (eller AW9D MAX)men det står ikke på listen (Men det Gjør AW8 den gamle modellen )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...