Gå til innhold

Spill PC Intel C2D 20.000kr til 23.000kr

Anbefalte innlegg

En venn av meg skal kjøpe ny spill PC som skal koste mellom 20.000 og 23.000.

Her er oppsettet jeg har valgt til han

Hovedkort Abit AW9D MAX

harddisk Western Digital Raptor X 150GB SATA 16MB 10000RPM

CPU Intel Core Cuo E 6600

Minne Corsair TWIN2X 6400C4 DDR2, 2048MB CL4, Kit w/two 1GB Dimm's, E.P.P Technology

Skjermkort Gainward GeForce 7950GX2 1gb GDDR3

DVD-brenner NEC DVD-brenner AD-7173 IDE White OEM Duallayer

Strømforsyning Fortron/Source Epsilon 700W, Blå Vifte, Active PFC, ATX/EPS, SLI, 20/24pin

Kabinett Cooler Master Stacker 830 Sølv/Sort, Aluminium

Diskettstasjon

Noctua NH-U12(Hvis det er plass til den i kabinettet??)

ER det noe jeg bør endre på, eller har glemt?. Tror ikke PCen skal overklokkes.

Han skal også ha dette:

1. stk Viftestyring

4. stk 12cm x 12cm vifter

Og denne skjermen

Har valgt Core Duo istenden for AMD pluss at jeg har byttet ut mange av komponetene.

Han har ombestemt seg Han skal ikke ha SLI/CF

Endret av 2 Fast 4 Biltema
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
ville gådd for denne cpu greit med litt høyere klokk når du kjører sli med såpass kraftige skjermkort.

synest 7900gtx er litt vell stive i pris forhold til hva du får igjenn. du ender her opp med og bruke 7800,- på skjermkort. ville heller kjøpt dette siden du ikke skal klokke så sparer du 2K

6917576[/snapback]

Har snakket litt mer med han som skal ha PCen, og han tror at han kommer til begynne med et skjermkort isteden for 2.

Så jeg tror han kommer til å gå for et 7900GTX.

Når det gjelder CPU så tror jeg at jeg skal klare å overtale han til å klokke litt :D

Men takker for svar... :thumbup:

Lenke til kommentar
Har oppdatert første post no... Hadde vært fint med tilbake meldinger på de nye delene.

Hvor stor er forskjellen mellom 4600+ og E6600??

Tror ikke CPU har så mye å si, siden jeg tror han bare skal spille CS 1,6...

Takker for alle svar

6935828[/snapback]

20000Kr på en pc som bare brukes til cs 1.6 :!:

EDIT: Sorry for off topic men han trenger ikke bruke mer enn max 5K-7K for å spille CS 1.6

Endret av shrek_2
Lenke til kommentar
Har oppdatert første post no... Hadde vært fint med tilbake meldinger på de nye delene.

Takker for alle svar

6935828[/snapback]

(SRY for dobbelpost)

Altså, gutt, hvorfor gidde å kjøpe så dyr data om du bare skal spille 1.6? Jeg tenkte på samme måte som deg før. "Kjøp dritdyr data". Men så tenkte jeg "hva F skal jeg med det?". Derfor sitter jeg nå på en Shuttle med 3500+, 1GB ram og 7600GS. Maskina er nesten lydløs, og er dritdigg.

Lenke til kommentar

Takker for alle svar

6935828[/snapback]

(SRY for dobbelpost)

Altså, gutt, hvorfor gidde å kjøpe så dyr data om du bare skal spille 1.6? Jeg tenkte på samme måte som deg før. "Kjøp dritdyr data". Men så tenkte jeg "hva F skal jeg med det?". Derfor sitter jeg nå på en Shuttle med 3500+, 1GB ram og 7600GS. Maskina er nesten lydløs, og er dritdigg.

6935955[/snapback]

Takker for svar!

Men hva er C2D HovedKort??

Vet at det er "litt" overkill, men tror det er pga status... Han må bare ha best PC i vennegjengen...

Tror han kansje kommer til å spille noen nyere og mer krevende spill også pluss videoredigering og programering... :thumbup:

Endret av 2 Fast 4 Biltema
Lenke til kommentar
Et C2D hovedkort er vel et hovedkort som støtter Core 2 Duo, enkelt og greit.

Big SturL: hvor har du det fra at alle C2D-hovedkort med to PCIe støtter SLI og CF?

6936048[/snapback]

Hvordan vet du ting om ting? Jeg vet det bare lxm, husker ikke -akkurat- hvor jeg hørte det fra. Altså, støtte og "offisiell støtte" er to forskjellige ting. BIOS-flash fikser alt.

Lenke til kommentar

Det spørs litt hva du skal bruke pcen din til, men jeg synes du her fikk helt utrolig lite for pengene

Bør ikke ha så dyr hvis du skal bare spille CS.

F.eks: Hva er vitsen med en harddisk på 150 GB til 2.250? Kanksje den er kjapp, men so what? Kunne fått mye bedre diskplass til den prisen..

Og kabinett til 2 tusen? Seriøst er det verdt det? Bruk mer penger på den som er innvendig enn utvendig!

Ville også vurdert XFX GeForce 7950GX2 570M 1GB GDDR3 XXX, PCI-Express, 2xDVI/HDTV/HDCP, Retail enn det skjermkortet.

Du burde også skaffe deg en bedre CPU, E6600 eller XEON eller noe sånt.

Se her f.eks:

Intel Core 2 Duo E6700 2.67GHz Socket LGA775, 4MB, BOXED m/vifte

(Bedre CUP en den du har valgt)

2x Corsair Value S. PC5300 DDR2 2048MB

(4 GB MINNE!)

Western Digital Caviar SE16 500GB SATA2 16MB x2

(Altså 1 terabyte lagringsplass!)

Gainward GeForce 7950GX2 1GB

(Et av de råeste graffikortene)

Creative SB X-Fi XtremeMusic PCI, Bulk

(Greit lydkort)

Med kabinett, strøm osv.

Til 21554, altså par et par hundre spenn dyrere en din, og mye bedre hardware spør du meg.

Endret av Andreas045
Lenke til kommentar

Ville gått for noe slikt:

HK: Asus P5W DH Deluxe

Cpu: Intel Core 2 Duo E6600

Ram: 2Gb Crucial DDR2 BallistiX PC6400

Skjermkort: PowerColor Radeon X1950XTX

Hdd: Western Digital Caviar SE16 400GB

Psu: Mist 600W

Kabinett: Cooler Master Stacker 830

Totale Prisen på denne vil bli ca 17.000,-

Så legger du med en Viftestyring + Noen 120mm vifter så er kjølingen i pc'en også i boks.

Endret av EggMan88
Lenke til kommentar

Takker for alle svar.

Han har ombestemt seg, han vil ikke ha sli eller CF, så derfor har jeg valgt Core 2 Duo. Han har også kansje lyst til å overklokke.

Men en noen ting jeg lurer på. Hvis han velger 7950GX2 og bios som er på hovedkortet ikke har offisiell støtte fra Nvidia, men en nyere Bios har det.

Hva skjer da hvis vi starter PCen opp med standar Bios og 7950GX2?? Vil vi få bilde på skjermen slik at vi kan oppdatere bios, eller må vi flashe bios med et annet grafikkort??

Dette er viktig siden vi har ikke noen PCI-e kort.

Når det gjelder HDD så har jeg valgt denne for å få best ytelse og ikke flest GB pr kr. Hvis han trenger flere GB hiver vi inn bare noen flere store disker.

Har valgt kabinettet pga at stor invendig plass, veldig god kjølning, mange gode løsninger og god kvalitet.

kom gjerne med flere tilbakemeldigner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...