Gå til innhold

Billigste abbonement/kontantkort til elevråd

Anbefalte innlegg

Jeg sitter i elevrådsstyret på skolen min og vi har vedtatt å anskaffe oss en innkallingsmobil som vi bruker til å innkalle til møte. Mobilen har vi skaffet og er i orden. Det vi da er ute etter er et kontantkort/abbonement (Uten månedsavgift), hvor vi gjerne får flest mulig gratis SMS i måneden. Det er ca 40-50 klasser på skolen min, altså hadde 50SMS i måneden gratis vært flott. Om dette ikke finnes vil jeg gjerne ha forslag til det billigse abbonementet til vårt bruk. Den vil mest sansynlig ikke bli brukt til annet enn innkallinger via SMS, altså ikke noe ringing av betydning.

Takker for alle svar

MVH

Christian

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har sjekket den ;) Jeg så at Mobyson og One Call var billigst med 21 kr per mnd. Men jeg lurte på om det ikke fantes alternativer som gjorde at vi kunne sende 40-50 sms i måneden gratis. Kan bare huske å ha sett 30gratis sms i måneden, altså uten månedsavgift. Men jeg er heller ikke så oppdatert på området. Derfor spør jeg her ;)

Lenke til kommentar

Jeg har Djuice Allstar fra Telenor. De første 50 SMS hver måned er gratis, ved siden av har du 30 gratis SMS fra web. Altså 80 gratis SMS i måneden. SMS prisen er kun 39 øre etter de første 50 fra telefonen, noe som er nest billigst på markedet. Abbonnementet koster kun 29 kr i måneden, og har faktisk ringepriser til 69 øre til mobil og 99 øre til fasttelefon. :thumbup:

Når du bestiller det får du gratis MMS ( ordinær pris 1,99 ) hele førte måneden og det gjelder også wap. Beste abbonnementet jeg har hatt ever. :)

Endret av balltuss
Lenke til kommentar

Alle abo/kontantkort hos NetCom kan sende 25 gratis SMS fra nettet per måned. Mener å huske at Telenor har noe tilsvarende.

Vær obs på at OneCall og Mobyson har minstefakturering hvis dere ikke velger kontantløsningene.

Det er per i dag ingen _kontantkort_ som gir noe særlig gratis. Du må over på fakturabaserte abonnement som da enten har månedsavgift eller minstefakturering.

-snubbel

Lenke til kommentar
Syns det er facinerende om dere finner det billigere enn de som ligger øverst på den listen.

6916961[/snapback]

Ja, vi er litt gjerrige :p

Jeg tenkte på det å bruke internett. freesms.no eller lignende, men vi har fjernet dette alternativet av praktiske grunner. Er det noen minstepris i måneden på Mobyson eller Onecall? Og har noen erfaringer med dem?

Lenke til kommentar
Jeg har Djuice Allstar fra Telenor...

6916975[/snapback]

...men dette er et fakturabasert abonnement, ikke et kontantkort som trådstarter ber om. Tipper at et "elevråd" består av folk under 18 år og da må det foreldre inn i bildet osv.

-snubbel

Endret av snubbel
Lenke til kommentar
Jeg har noextras.net som jeg tror er noe ala Mobyson. En betaler en viss sum og ringer for det, ferdig med det, ingen avgifter og gebyrer.

6916994[/snapback]

Det så bra ut, det eneste problemet er at påfylling må skje med kredittkort. Jeg skal ta en prat med økonomiansvarlig og høre om vi har muligheten for det. Ellers ser det ut som det blir noextras vi velger om vi får orden på dette med oppfylling av kortet ;)

Lenke til kommentar

Litt off topic så kan man vel si at elevråd ikke har så mye å bruke tiden sin på, så dette er vel en av de sakene som blir diskutert mest. Jeg husker fra min tid som elevrådsrepresentant (det var vel i '97...) så var det én som faktisk leverte inn forslag om å bruke penger på å bytte ut grått dopapir med blomstret dopapir.

...håper bare ikke elevrådene går videre til å bli politikere... :-)

-snubbel

Lenke til kommentar
Litt off topic så kan man vel si at elevråd ikke har så mye å bruke tiden sin på, så dette er vel en av de sakene som blir diskutert mest. Jeg husker fra min tid som elevrådsrepresentant (det var vel i '97...) så var det én som faktisk leverte inn forslag om å bruke penger på å bytte ut grått dopapir med blomstret dopapir.

...håper bare ikke elevrådene går videre til å bli politikere... :-)

-snubbel

6931661[/snapback]

Øhø? :blink:

På skolen min så gjør elevrådet ganske mye, iallefall i styret. Og alle som er der er dyktige. Selvfølgelig er det ikke alle som tillitsvalgte fra alle klassene som er engasjerte, noen er valgt ufrivillig rett og slett fordi ingen vil, men noen engasjerer seg faktisk ganske mye.

Så hvorfor ikke elevrådene kan bli politikere ser jeg ikke logikken i, det finnes også mange dyktige elevrådsrepresentanter. Og de blir ofte valgt fordi de er dyktige ;)

Christian

(BTW har ingen planer om å bli politiker, så nå kan du vel puste lettet ut :p )

Lenke til kommentar
Christian

6931743[/snapback]

Fremdeles Off Topic...

Slapp av, Christian... ta innlegget mitt med en smule humor. Elevrådene rundt om i landet gjør selvfølgelig jobben sin, men på en skala fra 1 til elefant så er ikke den jobben så utrolig viktig. Det var mitt underliggende poeng.

At det vurderes å ha møteinnkalling via SMS fordi medlemmene ikke klarer å holde orden på når møtene skal finne sted, må jo bety at mange er umotiverte eller at enkelte synes jobben er så viktig at det må sendes en personlig invitasjon til hver enkelt - hver gang...

Skjønner at jeg treffer et sårt punkt, regner med at du kan le litt av dette når du er ferdig på vgs :thumbup:

-snubbel

Lenke til kommentar
Christian

6931743[/snapback]

Fremdeles Off Topic...

Slapp av, Christian... ta innlegget mitt med en smule humor. Elevrådene rundt om i landet gjør selvfølgelig jobben sin, men på en skala fra 1 til elefant så er ikke den jobben så utrolig viktig. Det var mitt underliggende poeng.

At det vurderes å ha møteinnkalling via SMS fordi medlemmene ikke klarer å holde orden på når møtene skal finne sted, må jo bety at mange er umotiverte eller at enkelte synes jobben er så viktig at det må sendes en personlig invitasjon til hver enkelt - hver gang...

Skjønner at jeg treffer et sårt punkt, regner med at du kan le litt av dette når du er ferdig på vgs :thumbup:

-snubbel

6931989[/snapback]

Slapp av, jeg begynner ikke å gråte :tease:

Jeg har også sans for humor ja, det var bare litt vanskelig å si hvordan jeg skulle tolke innlegget ditt ;)

Christian

Lenke til kommentar

Telmore sitt tilbud vil være gunstig hvis dere får mulighet til å fylle på penger med kredittkort. Ved nytegning av abbonement hos dem innen 8. oktober betaler dere inn 99 kroner og får ringetid/sms for 300 kr. Da får dere mulighet til å sende 770 sms før det må nytt påfyll. Det eneste negative er et minsteforbruk på 19,90 pr.mnd så det må sendes mer enn 50 sms pr.mnd for at det skal gå i pluss.

Endret av escobar
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...