Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Dataen står på men ingen ting skjer på skjermen

Anbefalte innlegg

Fikk en lignende opplevelse på "nybygget" mitt for snart 2 år siden, kjørte 3dMark og maskina "stoppa" med et bilde som blei stående, etter ei stund med samme bilde tok eg en restart. Skjermbildet blei etter dette borte - svart som natta :!:

Ifølge D-led (MSI hovedkort) var det floppycontroller som hadde problemer :hmm: etter litt filosofering "stjal" eg skjermkortet i ei avdanka maskin heime (PCI skjermkort) satt inn og tok en sikker start i XP og bildet kom tilbake :w00t:

Sendte skjermortet i retur og fikk pengene tilbake, "flaks" - bestilte et GT6600 kort samtidig med returforspørselen, har siden fungert med samme oppsett :thumbup:

Mulig skjermkortet er "avgått", prøv og bytte lån et kort og sett inn eller sett skjermkortet inn i ei anna maskin. Få som hadde PCI-E skjermkort i februar 2005 når eg hadde behov for testing...

Endret av HAG
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Fikk en lignende opplevelse på "nybygget" mitt for snart 2 år siden, kjørte 3dMark og maskina "stoppa" med et bilde som blei stående, etter ei stund med samme bilde tok eg en restart. Skjermbildet blei etter dette borte - svart som natta 

Ifølge D-led (MSI hovedkort) var det floppycontroller som hadde problemer  etter litt filosofering "stjal" eg skjermkortet i ei avdanka maskin heime (PCI skjermkort) satt inn og tok en sikker start i XP og bildet kom tilbake 

Sendte skjermortet i retur og fikk pengene tilbake, "flaks" - bestilte et GT6600 kort samtidig med returforspørselen, har siden fungert med samme oppsett 

Mulig skjermkortet er "avgått", prøv og bytte lån et kort og sett inn eller sett skjermkortet inn i ei anna maskin. Få som hadde PCI-E skjermkort i februar 2005 når eg hadde behov for testing...

Kommer en med PCI skjermkort i morra for å teste ut men i og med at lyden også har gått og at man ikke hører på loggings lyden etter å ha latt den stått på en stund så regner jeg ikke med at det er skjermkortet. Håper ikke det heller, ga 2500 for det (XFX GeForce 7900GT) :dontgetit:

Endret av Kevin S
Lenke til kommentar
Samme hva det er har du det vel på garantien hvis noe er ødelagt, hvis alt er et halvt år. Men likevel holder jeg en liten knapp på at det er noe i veien med hovedkortet, siden du ikke får noe post beep

6925220[/snapback]

Jeg tror også det er noe med hovedkortet men kommer en med PSU og litt andre ting så vi får testa litt før jeg starter med å ringe komplett o.s.v..

Endret av Kevin S
Lenke til kommentar
Jeg tror denna pc'n har et lite spøkelse i seg.. før så har den ikke pipet når rammen er ute, nå piper den i et kjør sinsykt høyt.. ossen kan dette skje?!  :dontgetit:

Kansje det ikke er HK alikevel nå da?  :hmm:

Alle deler er kjøpt fra komplett.no ...

6952922[/snapback]

Hørtes merkelig ut.. tror hvertfall ikke det spøker i pc'n din.. :tease:

Men du har ingen kompiser som du kan få testet din ram hos da?!

Endret av Embrace
Lenke til kommentar
Jeg tror denna pc'n har et lite spøkelse i seg.. før så har den ikke pipet når rammen er ute, nå piper den i et kjør sinsykt høyt.. ossen kan dette skje?!  :dontgetit:

Kansje det ikke er HK alikevel nå da?  :hmm:

Alle deler er kjøpt fra komplett.no ...

6952922[/snapback]

Hørtes merkelig ut.. tror hvertfall ikke det spøker i pc'n din.. :tease:

Men du har ingen kompiser som du kan få testet din ram hos da?!

6953191[/snapback]

Har ingen kompiser med ddr2 ram :roll: De har eldre.. så nei, kan ikke få testa den noe annet sted... tror jeg :thumbdown:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...