HAG Skrevet 23. september 2006 Del Skrevet 23. september 2006 (endret) Fikk en lignende opplevelse på "nybygget" mitt for snart 2 år siden, kjørte 3dMark og maskina "stoppa" med et bilde som blei stående, etter ei stund med samme bilde tok eg en restart. Skjermbildet blei etter dette borte - svart som natta :!: Ifølge D-led (MSI hovedkort) var det floppycontroller som hadde problemer etter litt filosofering "stjal" eg skjermkortet i ei avdanka maskin heime (PCI skjermkort) satt inn og tok en sikker start i XP og bildet kom tilbake Sendte skjermortet i retur og fikk pengene tilbake, "flaks" - bestilte et GT6600 kort samtidig med returforspørselen, har siden fungert med samme oppsett Mulig skjermkortet er "avgått", prøv og bytte lån et kort og sett inn eller sett skjermkortet inn i ei anna maskin. Få som hadde PCI-E skjermkort i februar 2005 når eg hadde behov for testing... Endret 23. september 2006 av HAG Lenke til kommentar
Kevin S Skrevet 23. september 2006 Forfatter Del Skrevet 23. september 2006 (endret) Tusen takk for alle gode ideer frem til nå :!: , har ikke funnet ut hva feilen er enda, håper Jeg eller noen andre finner feilen Kevin Endret 23. september 2006 av Kevin S Lenke til kommentar
Kevin S Skrevet 23. september 2006 Forfatter Del Skrevet 23. september 2006 (endret) Fikk en lignende opplevelse på "nybygget" mitt for snart 2 år siden, kjørte 3dMark og maskina "stoppa" med et bilde som blei stående, etter ei stund med samme bilde tok eg en restart. Skjermbildet blei etter dette borte - svart som natta Ifølge D-led (MSI hovedkort) var det floppycontroller som hadde problemer etter litt filosofering "stjal" eg skjermkortet i ei avdanka maskin heime (PCI skjermkort) satt inn og tok en sikker start i XP og bildet kom tilbake Sendte skjermortet i retur og fikk pengene tilbake, "flaks" - bestilte et GT6600 kort samtidig med returforspørselen, har siden fungert med samme oppsett Mulig skjermkortet er "avgått", prøv og bytte lån et kort og sett inn eller sett skjermkortet inn i ei anna maskin. Få som hadde PCI-E skjermkort i februar 2005 når eg hadde behov for testing... Kommer en med PCI skjermkort i morra for å teste ut men i og med at lyden også har gått og at man ikke hører på loggings lyden etter å ha latt den stått på en stund så regner jeg ikke med at det er skjermkortet. Håper ikke det heller, ga 2500 for det (XFX GeForce 7900GT) Endret 23. september 2006 av Kevin S Lenke til kommentar
Harvester Skrevet 23. september 2006 Del Skrevet 23. september 2006 Samme hva det er har du det vel på garantien hvis noe er ødelagt, hvis alt er et halvt år. Men likevel holder jeg en liten knapp på at det er noe i veien med hovedkortet, siden du ikke får noe post beep Lenke til kommentar
Kevin S Skrevet 23. september 2006 Forfatter Del Skrevet 23. september 2006 (endret) Samme hva det er har du det vel på garantien hvis noe er ødelagt, hvis alt er et halvt år. Men likevel holder jeg en liten knapp på at det er noe i veien med hovedkortet, siden du ikke får noe post beep 6925220[/snapback] Jeg tror også det er noe med hovedkortet men kommer en med PSU og litt andre ting så vi får testa litt før jeg starter med å ringe komplett o.s.v.. Endret 23. september 2006 av Kevin S Lenke til kommentar
Kevin S Skrevet 25. september 2006 Forfatter Del Skrevet 25. september 2006 Har i dag prøvd med et annet skjerm kort og annet power, det hjelper ingen ting, den har fortsatt bare svart skjerm... Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 25. september 2006 Del Skrevet 25. september 2006 Da er jeg redd HKet kan ha tatt kvelden permanent Lenke til kommentar
rascl Skrevet 25. september 2006 Del Skrevet 25. september 2006 Et helt sinnsvakt spørsmål; har tastaturet ditt ps2 utgang? Hadde et lignende problem. Ps2porten kortsluttet hovedkortet, slik at ingenting fungerte. Så satte jeg inn et usbtastatur istedenfor. Og vips. Skader ikke å prøve vettu^^ Lenke til kommentar
Kevin S Skrevet 26. september 2006 Forfatter Del Skrevet 26. september 2006 Prøvde det med usb mus og usb tastatur... funka dårlig.. Er dere sikre på at det er hovedkortet?? kan jo hende at det er CPU'n, eller? Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 26. september 2006 Del Skrevet 26. september 2006 Njah, teoretisk... Men av erfaring er det langt mer trolig at det er HKet. Du har jo garanti på alle delene fra samme butikk, så det er godt mulig at de kan teste hele PCen for deg og evt. bytte den delen som er ødelagt. Litt ekstraservice, men mulig de gidder å gjøre litt ekstra. Lenke til kommentar
Kevin S Skrevet 27. september 2006 Forfatter Del Skrevet 27. september 2006 Jeg tror denna pc'n har et lite spøkelse i seg.. før så har den ikke pipet når rammen er ute, nå piper den i et kjør sinsykt høyt.. ossen kan dette skje?! Kansje det ikke er HK alikevel nå da? Alle deler er kjøpt fra komplett.no ... Lenke til kommentar
Kevsor Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 (endret) Jeg tror denna pc'n har et lite spøkelse i seg.. før så har den ikke pipet når rammen er ute, nå piper den i et kjør sinsykt høyt.. ossen kan dette skje?! Kansje det ikke er HK alikevel nå da? Alle deler er kjøpt fra komplett.no ... 6952922[/snapback] Hørtes merkelig ut.. tror hvertfall ikke det spøker i pc'n din.. Men du har ingen kompiser som du kan få testet din ram hos da?! Endret 27. september 2006 av Embrace Lenke til kommentar
Kevin S Skrevet 28. september 2006 Forfatter Del Skrevet 28. september 2006 Jeg tror denna pc'n har et lite spøkelse i seg.. før så har den ikke pipet når rammen er ute, nå piper den i et kjør sinsykt høyt.. ossen kan dette skje?! Kansje det ikke er HK alikevel nå da? Alle deler er kjøpt fra komplett.no ... 6952922[/snapback] Hørtes merkelig ut.. tror hvertfall ikke det spøker i pc'n din.. Men du har ingen kompiser som du kan få testet din ram hos da?! 6953191[/snapback] Har ingen kompiser med ddr2 ram De har eldre.. så nei, kan ikke få testa den noe annet sted... tror jeg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå