Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Dataen står på men ingen ting skjer på skjermen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg hadde noe lignende, men fikk sporet det til PSUen... Ikke bilde på skjermen, ingen windup av harddisk eller noe slikt. Bare vifter og noen LEDs som var på.

6924270[/snapback]

Det er det som skjer med min også... må se om jeg finner en PSU hos en kamerat eller noe for den jeg prøvde var ødelagt fant jeg ut :(

Lenke til kommentar
Sikker på at strømforsyninga er ødelagt hvis den ene viften lyser? Har du prøvd å jumpstarte den?

6924557[/snapback]

Har mange vifter men kun en med LED's, det er den som står i strømforsyninga... alle viftene går og den ene med led's lyser..

Jumpstarte?! :dontgetit: Den skjønte jeg ikke...

Endret av Kevin S
Lenke til kommentar

Å jumpstarte PSU er å starte den uten at den er koblet til maskinen, altså å starte den av seg selv. Men jeg tviler på at det er problemet, siden viften lyser. Men angående den lange lyden du fikk da dette oppstod, har du hørt den etterpå? Mener å ha hørt at det er feil på RAM'en hvis dette oppstår, men er ikke sikker...

Lenke til kommentar
Å jumpstarte PSU er å starte den uten at den er koblet til maskinen, altså å starte den av seg selv. Men jeg tviler på at det er problemet, siden viften lyser. Men angående den lange lyden du fikk da dette oppstod, har du hørt den etterpå? Mener å ha hørt at det er feil på RAM'en hvis dette oppstår, men er ikke sikker...

6924607[/snapback]

Tror en del har tatt feil med det med lyden, kansje jeg har beskrevet den feil, lyden var fra spillet, det fryste seg. Jeg la ikke merke til noen andre lyder... lyden kom fra spillet (WoW)

Og nei, har ikke hørt den lyden noe mer.. :tease:

Endret av Kevin S
Lenke til kommentar
Jeg tror/spekulerer/teoriserer at selve PSUen var AOK, men at en av ledningene eller en transformer eller noe lignende gjorde at en av de viktigste kablene ikke fungerte. F.eks. den som gir strøm til selve HKet.

Men som sagt, teorier...

6924708[/snapback]

Mye mulig, har en merkelig "transformer" til 4pin like ved CPU.. kan hende den har noe å gjøre med det.. skal sjekke litt.. :yes:

Endret av Kevin S
Lenke til kommentar
4-pin kabelen har vel stått i før, har den ikke det?

6924750[/snapback]

Så klart..

Nå kom det opp noe nytt her, hadde den ordinære til CPU strømmen i og da sto PC'n på i ca 10 sekunder til den slo seg selv av... :hmm: Dette har ikke skjedd tidligere...

(Har luftekanal avplast så om jeg bruker den fra PSU får jeg ikke brukt luftekanalen)

Endret av Kevin S
Lenke til kommentar

6924750[/snapback]

Så klart..

Nå kom det opp noe nytt her, hadde den ordinære til CPU strømmen i og da sto PC'n på i ca 10 sekunder til den slo seg selv av... :hmm: Dette har ikke skjedd tidligere...

(Har luftekanal avplast så om jeg bruker den fra PSU får jeg ikke brukt luftekanalen)

6924780[/snapback]

Bruk strømkabelsett som ikke er koblet på andre enheter som bruker strøm når du kabler strøm til cpu.

Lenke til kommentar

6924750[/snapback]

Så klart..

6924780[/snapback]

Bruk strømkabelsett som ikke er koblet på andre enheter som bruker strøm når du kabler strøm til cpu.

6924834[/snapback]

Ok, har testet det men det funker heller ikke, som sagt så har den vært HELT fin i et halvt år uten noe oppstyr, har vært å støvsuget inni der noen ganger men det er en uke siden sist og bare helt plutselig uten noen varsel skjer det, alt i pc'n hadde vanelig temperatur nåt dette skjedde.. :ermm:

Endret av Kevin S
Lenke til kommentar
Det letteste for deg er vel i første omgang å få lånt en psu med fres og teste skjermkortet ditt i en annen pc(tror ikke at det er skjermkort).Teste annen ram.

Så cpu og hk.

Jeg tipper 50% på psu.

30% på hk.

10% på cpu.

10% på ram. :)

6924958[/snapback]

ok, kommer en i morra med noen saker så vi får prøve oss fram.. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...