Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Dataen står på men ingen ting skjer på skjermen

Anbefalte innlegg

Problemet er at pluttselig stoppa dataen help opp, alt av vifter o.s.v.. gikk men bildet sto helt stille og det kom en merkelig lyd fra høytalerene som gjenntok seg selv hele tia. Når jeg restartet dataen så begynner alt av vifter o.s.v.. å gå men hører ikke noe fra harddisken men det kommer ikke noe opp på skjermen, den er bare helt svart, power led på skjermen står bare å blinker..

Noen som kansje vet hva problemet er eller har hatt samme problem som kan hjelpe meg??

Selv tror jeg kansje det kan være hovedkortet.. men er ikke sikker

Takker for svar! :)

Kevin

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

"dataen som plutselig stoppa" er forsåvidt greit (den var altså igang da?) men er ofte en elendig referanse mtp. å løse problemet fullt ut.

Problemet gjelder et system med unike spesifikasjoner. Når det er på plass vil nok flere kjenne igjen mønsteret og se problemet. Finn ut hva du kjører med, og ta bryderiet med å legge det inn på 'Min maskinvare', så slipper vi/ du å bry oss/ deg med kjedelige og elementære spørsmål.

Pipelydene er beep codes som gjentas i en bestemt rekkefølge, med korte eller lange toner i et mønster som sier noe mere.

Lenke til kommentar
"dataen som plutselig stoppa" er forsåvidt greit (den var altså igang da?) men er ofte en elendig referanse mtp. å løse problemet fullt ut.

Problemet gjelder et system med unike spesifikasjoner. Når det er på plass vil nok flere kjenne igjen mønsteret og se problemet. Finn ut hva du kjører med, og ta bryderiet med å legge det inn på 'Min maskinvare', så slipper vi/ du å bry oss/ deg med kjedelige og  elementære spørsmål.

Pipelydene er beep codes som gjentas i en bestemt rekkefølge, med korte eller lange toner i et mønster som sier noe mere.

6916941[/snapback]

Jeg sat å spilte, nå går det ikke an å skru den datamaskinen på igjenn og pipelyden var en skrikene lyd some gikk hele tiden, den pep ikke flere ganger, bare en lyd som går og går og aldri slutter lyd.

Lenke til kommentar
Når du nå prøver å slå på pc. ,hva skjer?Hvilke lamper lyser utvendig og innvendig?Hva slags lyder hører du?

Hva slags hardware har du?

6919438[/snapback]

Hardware:

Skjermkort: XFX GeForce 7900

HK: Gigabyte GA-81945P-G-RH

CPU: Intel P4 3.0Ghz 2mb Catch

Ram: Kingston 1Gb

PSU: Thermaltake Silent Purepower 460W

Hardisksker: 1x Samsung Spinpoint 200Gb ATA

1x Maxtor 300Gb S-ATA

DVD Rom: Samsung DVD-brenner SH-S182D IDE

Lyden er som den pleier å være, alle vifter o.s.v.. går rundt

Lys: Har ikke så mye lys jall på pc'n men på PSU vifta lyser den ( som den pleier ) og Internett inputten lyser, Power led lyser.. alt som jeg kan huske pleier å gå og lyse... :hmm:

Endret av Kevin S
Lenke til kommentar
Kan være skjermkortet som har tatt kvelden, sjekk at det står orntli fast, og eventuelt prøv med et annet skjemkort. Går viften på skjermkortet?

6920998[/snapback]

'

Vifta funker helt fint men det som var merkelig var at når jeg spilte så frysta ALT seg, bildet og lyden.. lyden hadde jo gått videre om det hadde hvert skjemkortet.. eller??

Lenke til kommentar

Kan også være hovedkortet, for alt som starter når du slår på maskinen, er tilkoblet PSU direkte, eller? Hvis duhar èn ram brikke, prøv å bytte posisjon, altså flytt den til en annen slot. Hvis du har to, prøv å bruke bare èn, og flytt psoisjon med den hvis det ikke virker

Lenke til kommentar
Kan også være hovedkortet, for alt som starter når du slår på maskinen, er tilkoblet PSU direkte, eller? Hvis duhar èn ram brikke, prøv å bytte posisjon, altså flytt den til en annen slot. Hvis du har to, prøv å bruke bare èn, og flytt psoisjon med den hvis det ikke virker

6921669[/snapback]

Har testa å putte RAM brikka i alle slottene, fortsatt så skjer ingen ting.. :no:

Endret av Kevin S
Lenke til kommentar

Har nå prøvd med en ny CPU, fortsatt kommer det ingen ting på skjermen, har prøvd med en annen skjerm.. tror det må være hovedkortet i og med at lyden og bildet fryste seg samtidig, hadde det vært skjermkortet ville vel lyden fortsatt ha vært der...

Kevin

Lenke til kommentar
sitat...

Try booting without any RAM and see if it beeps.

Unplugging the computer and holding in the Power button for a few seconds should clear/ ground the motherboard. If the motherboard has an LED this should go out.

From this point clearing the CMOS might help. Are you familiar with that process on this machine?

http://www.d-a-l.com/help/showthread.php?t=45953

6923221[/snapback]

Og hva skjer om det ikke pep i det hele tatt?! :dontgetit:

Lenke til kommentar
sitat...

Unplugging the computer and holding in the Power button for a few seconds should clear/ ground the motherboard. If the motherboard has an LED this should go out.

From this point clearing the CMOS might help. Are you familiar with that process on this machine?

6923221[/snapback]

6923907[/snapback]

:whistle: Vet ikke.. :!: Skal se om jeg finner det ut med et goglesøk.. :)

Lenke til kommentar
sitat...

6923221[/snapback]

6923907[/snapback]

:whistle: Vet ikke.. :!: Skal se om jeg finner det ut med et goglesøk.. :)

6923955[/snapback]

Fant i det minste bbeps code..

http://www.computerhope.com/beep.htm

Endret av Sunni
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...