Armitage2 Skrevet 22. september 2006 Del Skrevet 22. september 2006 Har nå hatt utrolig mye tull med NGT og fått de langt opp i halsen, skikkelig elendig håndtering av saken, for noe som ikke var min feil. Vi hadde de i 1 år før det gikk galt, og var godt fornøyd med linja frem til da. Men den behandlingen jeg har fått nå, og den dårlige kundeservicen får meg til å se etter andre ISP-er. Men, hvordan er linja til Telenor sammenlignet med NGT? Er det like god kvalitet på utstyr og stabilitet? Har tenkt på den 3Mbit linja (samme som hos ngt). Driver Telenor med struping av Bittorrent? Så noe om PPPoe, eller noe, er det mye styr? Har skaffa trådløs ruter og fått det fint og stabilt med ngt, vil jeg få til det samma med Telenor? Håper noen kan gi noen nyttige innspill..vil ikke gå fra ille til verre... Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 22. september 2006 Del Skrevet 22. september 2006 3Mbit-linjen til Telenor er vel betydelig dyrere enn NGTs? Lenke til kommentar
Armitage2 Skrevet 22. september 2006 Forfatter Del Skrevet 22. september 2006 (endret) Neida, telenor sin er 22kr mer i måneden... prisliste. Har Surf abn hos ngt. Endret 22. september 2006 av Armitage2 Lenke til kommentar
Battone Skrevet 22. september 2006 Del Skrevet 22. september 2006 Eneste jeg kan si for tiden er; Velg tele2, har vært borti telenor, bluecom og NGT, nå skal vi teste tele2 i håp om at de kan levere varen som de lover.. Telenor driter i kundene sine, Bluecom er amatører og NGT er en blanding.. Lenke til kommentar
Elgvenn2 Skrevet 22. september 2006 Del Skrevet 22. september 2006 Så noe om PPPoe, eller noe, er det mye styr? NGT bruker også PPPoE (og PPPoA) Lenke til kommentar
Armitage2 Skrevet 22. september 2006 Forfatter Del Skrevet 22. september 2006 Eneste jeg kan si for tiden er; Velg tele2, har vært borti telenor, bluecom og NGT, nå skal vi teste tele2 i håp om at de kan levere varen som de lover.. 6916749[/snapback] Hehe, synd jeg ikke kan få tele2 da.. Må nok bli enten telenor eller idiotiske ngt. NGT bruker også PPPoE (og PPPoA) 6917661[/snapback] Ah, ok, ingen forskjeller der altså. Lenke til kommentar
Battone Skrevet 22. september 2006 Del Skrevet 22. september 2006 Om du kan få telenor så kan du vel få tele2, de leverer gjennom telenor sine linje i tillegg til sine egne.. Lenke til kommentar
noseh Skrevet 22. september 2006 Del Skrevet 22. september 2006 Vet ikke om kabelmodem er helt utelukket, men jeg kan iallefall anbefale Canal Digital som ISP (sett at man har kabel-TV da). Jeg har for tiden 5Mbit/1Mbit for kr. 447,- per måned. Lenke til kommentar
kjhanken Skrevet 22. september 2006 Del Skrevet 22. september 2006 Eneste jeg kan si for tiden er; Velg tele2, har vært borti telenor, bluecom og NGT, nå skal vi teste tele2 i håp om at de kan levere varen som de lover.. Telenor driter i kundene sine, Bluecom er amatører og NGT er en blanding.. 6916749[/snapback] Høres for meg ut som du bor på feil sted, altså et sted der du enten har lang avstand til sentralen eller råtten kobber inn i huset. Så om Tele2 kan hjelpe deg, når de andre ikke kan, er vel tvilsomt siden de baserer seg på telenor infrastruktur eller ala ngt der de har bygget ut sine egne sentraler. Lenke til kommentar
Battone Skrevet 22. september 2006 Del Skrevet 22. september 2006 Eneste jeg kan si for tiden er; Velg tele2, har vært borti telenor, bluecom og NGT, nå skal vi teste tele2 i håp om at de kan levere varen som de lover.. Telenor driter i kundene sine, Bluecom er amatører og NGT er en blanding.. 6916749[/snapback] Høres for meg ut som du bor på feil sted, altså et sted der du enten har lang avstand til sentralen eller råtten kobber inn i huset. Så om Tele2 kan hjelpe deg, når de andre ikke kan, er vel tvilsomt siden de baserer seg på telenor infrastruktur eller ala ngt der de har bygget ut sine egne sentraler. 6917964[/snapback] Neida, selve adsl linja er stabil som bare det, den fra bluecom vell og merke, det var bare det at dem ikke var villig til å ta hensyn til overhead.. Først så strupet dem ping, da fikk jeg nesten det jeg betalte for, men hvem i alle dager kan ha over 100ms i ping til server i Norge når man gamer, så til slutt klarte dem å ta hensyn til overhead og da ble linja krute god(Dette tok 5-6 mnd å fikse).. Men ip-telefonen er ute en gang per dag, minst.. Og ifølge dem selv vet dem ikke når dem kan levere nr.visning, noe som er essensielt med dagens telefonsystem.. Har vel noe sånt som 900m til sentral om ikke support tok alt for meget feil da.. Lenke til kommentar
kizzykazz Skrevet 22. september 2006 Del Skrevet 22. september 2006 Prøv freewave kanskje? Har tenkt å satse på den billegaste 2200/320 linja i Norge, frå freewave. 299 kr er ikkje masse, går faktisk OPP i hastighet og NED i pris fra det breibandet eg har med BlueCom no! Lenke til kommentar
tommy_89 Skrevet 22. september 2006 Del Skrevet 22. september 2006 Nextgentel, aldri hatt mer stabil linje Hadde Telenor før, fikk bar 1Mb/s, jeg skulle ha 1,5Mb/s. Og Telenor kan jo finne på å strupe P2P trafikken også (det er de som eier Canal Digital!!). Hos Nexgentel for jeg mer enn jeg betaler for har 2300/450 får 2300/480 Ikke nok med det, den er ganske så stabil Ville gått for Nextgentel hvis jeg var deg, gode linjer med bra hastighet. Lenke til kommentar
Scortech Skrevet 22. september 2006 Del Skrevet 22. september 2006 Min erfaring er at Telenor har utrolig ustabil linje med god kundeservice mens Ngt har mer stabile linjer men elendig kundeservice... Lenke til kommentar
tommy_89 Skrevet 22. september 2006 Del Skrevet 22. september 2006 Min erfaring er at Telenor har utrolig ustabil linje med god kundeservice mens Ngt har mer stabile linjer men elendig kundeservice... 6918994[/snapback] Stemmer med det jeg har erfart også Lenke til kommentar
Armitage2 Skrevet 23. september 2006 Forfatter Del Skrevet 23. september 2006 Om du kan få telenor så kan du vel få tele2, de leverer gjennom telenor sine linje i tillegg til sine egne.. 6917877[/snapback] Får beskjed fra tele2 om at de kan levere maks 1.5mbit til meg, og det blir litt for treigt for min del. lurer på hvorfor de ikke kan levere like mye som ngt. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 23. september 2006 Del Skrevet 23. september 2006 Får beskjed fra tele2 om at de kan levere maks 1.5mbit til meg, og det blir litt for treigt for min del. lurer på hvorfor de ikke kan levere like mye som ngt. 6920809[/snapback] Dette tyder på at linja inn til huset ditt ikke er av toppkvalitet, hvis Tele2 leverer på Telenor sitt utstyr så kommer nok forskjellen av at NGT antagelig har eget utstyr og tar en sjangse på at de greier og levere høyere hastighet på samme kabel. Husk at disse hastighetene ikke er annet enn indikatorer, i mange tilfeller vil man ikke greie og oppnå disse hastighetene selv om man utfra linjelengde og kvalitet antar dette. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå