loathsome Skrevet 22. september 2006 Del Skrevet 22. september 2006 (endret) Hei, Har nettopp kjøpt ny PSU og skjermkort. PSUen er en Tagan 430w, og skjermkortet er et Gainward GeForce 7900GT kort. Fyrte opp boksen for å teste ytelsen i div. spill, og etter ca. 10-15 min. slår den seg rett av. Jeg klarer ikke å slå den på igjen, viftene går bare i ca. ett sekund. 30-60 sek. senere går det. .. etter et par minutter med nettsurfing i Firefox, slår den seg av igjen. Jeg venter et minutt, og fyrer den opp igjen - slår seg av. Og nå skriver jeg på denne så fort jeg kan før det skjer igjen, for femte gang. Hva kan problemet være? Hva kan jeg gjøre? Tusen takk for raske svar edit: Det nvidia programmet sier at nå er tempen på 50c -er vel normalt, det? edit2: pcen funket helt smertefritt før min nye HW. (300w + 6600GT) Endret 22. september 2006 av meinhold Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 22. september 2006 Del Skrevet 22. september 2006 Skjekk at Alle viftene går, og at ikke f.eks kjøleribben er løsnet fra gpu'en.. Virker veldig som ett varmeproblem.. Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 22. september 2006 Forfatter Del Skrevet 22. september 2006 Hei, ja, varmeproblem er det: Viften på den radiatorgreia nekter å kjøre :S Den kjører et par sek. i begynnelsen. Hva kan jeg gjøre? takk for svar. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 22. september 2006 Del Skrevet 22. september 2006 Hei, ja, varmeproblem er det: Viften på den radiatorgreia nekter å kjøre :S Den kjører et par sek. i begynnelsen. Hva kan jeg gjøre? takk for svar. 6916953[/snapback] Mål spenninga den får.. Da får du sett om det er vifta som har tatt kvelden, eller om den ikke får nokk spenning. Lenke til kommentar
killabie Skrevet 22. september 2006 Del Skrevet 22. september 2006 Hei, ja, varmeproblem er det: Viften på den radiatorgreia nekter å kjøre :S Den kjører et par sek. i begynnelsen. Hva kan jeg gjøre? takk for svar. 6916953[/snapback] Mål spenninga den får.. Da får du sett om det er vifta som har tatt kvelden, eller om den ikke får nokk spenning. 6917242[/snapback] Det kan ikke være det at du har koblet strømkontakten til GK altså 2 til 1 på samme kabel?? Det var problemet til meg. Koblet den på 2 kabler, så funket alt som det skulle.. Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 22. september 2006 Forfatter Del Skrevet 22. september 2006 Killabie, den siste der tok jeg ikke helt. Uansett, er ganske så sikker på at problemet var (ER ) dette: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=635762 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå