El Matador Skrevet 22. september 2006 Del Skrevet 22. september 2006 Heisann! Jeg lurer bare på en ting, hvor lenge oppholder Posten pengene dine etter at mottaker har hentet en pakke med oppkrav? Sendte en pakke sist onsdag, pakken ble hentet lørdag, men jeg har enda ikke fått pengene mine. Er det i det heletatt lov fra Posten sin side å holde mine penger tilbake så lenge? Det burde normalt ta en dag å overføre penger fra en konto til en annen. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 22. september 2006 Del Skrevet 22. september 2006 Hvor lenge de har lov vet jeg ikke, men det er helt vanlig at det tar minst en uke. Jeg har beklaget meg til dem før, uten at det hjelper. Trøsten er at pengene kommer. Til sammenligning: Hvis en av mine amerikanske kunder går i banken med en god gammeldags sjekk (de bruker fortsatt sjekker der borte) og bestiller en ekspress-overføring til Norge står pengene på min konto en dag etterpå. (Men da tar bankene seg godt betalt for jobben...) Geir Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 22. september 2006 Forfatter Del Skrevet 22. september 2006 Hva er grunnen til at Posten skal beholde pengene så lenge da? Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 22. september 2006 Del Skrevet 22. september 2006 Aner ikke. De skylder på BBS og bankene, men jeg tenker vel at de er like skyldige alle sammen. Når pengene flyter i systemet har de renteinntekter på dem... Geir Lenke til kommentar
FpsStu Skrevet 22. september 2006 Del Skrevet 22. september 2006 Har opplevd opp til 1 og en halv uke. Da henten karen den på en fredag, så fikk jeg pengene inn på kontoen tirsdag ikke uka etter, men uka etter der igjen. Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 25. september 2006 Forfatter Del Skrevet 25. september 2006 (endret) Fant nettopp ut at Posten har lurt meg for tusen kroner. Jeg skulle få satt inn 1946kr, men har bare fått 946kr. Bare å ringe og klage da Noe spesielt jeg burde si for å få "ett plaster på såret"? Edit: Pengene kom inn 21. Sep. Endret 25. september 2006 av Zevs. Lenke til kommentar
Christian. Skrevet 25. september 2006 Del Skrevet 25. september 2006 Sikkert bare fordi innbetalingskortet som ligger inni den lappen du limer på pakka ikke lå helt rett så forsvant 1 tallet. Men kan du vise kvittering på at det sto 1946,- på den erstatter de 1000,- som du mangler. Ang det med at det tar tid før du får pengene er at når pakken blir hentet sendes innbetalingskortet fra postkontoet til bbs for registering. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå