Gå til innhold

Posten - Oppkrav, de beholder pengene mine!

El Matador

Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg lurer bare på en ting, hvor lenge oppholder Posten pengene dine etter at mottaker har hentet en pakke med oppkrav?

Sendte en pakke sist onsdag, pakken ble hentet lørdag, men jeg har enda ikke fått pengene mine.

Er det i det heletatt lov fra Posten sin side å holde mine penger tilbake så lenge? Det burde normalt ta en dag å overføre penger fra en konto til en annen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvor lenge de har lov vet jeg ikke, men det er helt vanlig at det tar minst en uke. Jeg har beklaget meg til dem før, uten at det hjelper. Trøsten er at pengene kommer.

Til sammenligning: Hvis en av mine amerikanske kunder går i banken med en god gammeldags sjekk (de bruker fortsatt sjekker der borte) og bestiller en ekspress-overføring til Norge står pengene på min konto en dag etterpå. (Men da tar bankene seg godt betalt for jobben...)

Geir :)

Lenke til kommentar

Sikkert bare fordi innbetalingskortet som ligger inni den lappen du limer på pakka ikke lå helt rett så forsvant 1 tallet. Men kan du vise kvittering på at det sto 1946,- på den erstatter de 1000,- som du mangler.

Ang det med at det tar tid før du får pengene er at når pakken blir hentet sendes innbetalingskortet fra postkontoet til bbs for registering.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...