Melkekartong Skrevet 22. september 2006 Del Skrevet 22. september 2006 (endret) Hei. Etter at høyre frontdør hang seg fast i veggen når bilen trillet bakover (lang story;P), ble den bøyd litt, og dette har medført at "baksiden" av døra (ved dørhåndtaket) er ca. 4-5cm lavere enn det egentlig skulle vært.. Jeg har ikke sjekka HELT ennå, så er ikke 100% sikker på HVOR problemet ligger, men lurte på om noen har noen formening om det? Om det som regel er hengsle som må byttes/bøyes eller om det hele kan være så enkelt som en liten justering? Endret 22. september 2006 av Melkekartong Lenke til kommentar
Melkekartong Skrevet 22. september 2006 Forfatter Del Skrevet 22. september 2006 (endret) All Right! Nå har jeg endelig noen bilder å vise dere! http://home.no.net/~rex2k/audi80/ Det nedre festet på høyredøra virker litt.. bøyd ut. Jeg har prøvd å dra til denne skruen, men den satt godt (og jeg ville ikke ta sjansen på å knekke den.. så sterk jeg er) (Ps; på "høyre - nå er døra helt igjen".. Døra går faktisk helt igjen, men det er der han stopper opp.. Det er da man må begynne å bruke litt krefter. Endret 22. september 2006 av Melkekartong Lenke til kommentar
Domi9q Skrevet 22. september 2006 Del Skrevet 22. september 2006 tviler på at du får fikset på det bare ved å justere hengslene, tro du må bytte de for å få det bra. Men prøv å ta tak nederst på døra og i sia, og press den opp med alle makter, det kan hjelpe litt. Dessuten er det justering for vindusramma bak dørbekledningen Lenke til kommentar
ventle Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 Løsne døra fra hengslene, da blir det mye enklere å få løsnet hengslene fra bilen. Du MÅ bruke fastnøkkel, hylsenøkler og i hvertfall skiftenøkkel er bare å glemme. Lenke til kommentar
Melkekartong Skrevet 28. september 2006 Forfatter Del Skrevet 28. september 2006 Mm.. Skiftenøkkel, jah.. hehe Jeg har (faktisk!!) åpna døra på bilen, tatt saksejekk og en trekubbe under enden av døra og begynt å jekke.. Fikk jekka opp rundt 5-10cm, men uten resultat. Så ser ut til at det kanskje blir (ENDA!!) en tur til vrakhandler'n... Jaja, jeg får hvertfall fikse starter'n først ;P Lenke til kommentar
Stjernestøv Skrevet 28. september 2006 Del Skrevet 28. september 2006 Synes det ser ut som øvre del av døren er dratt ut ved øvre hengsel. Når du skal rette dette på enklest mulig måte begynner du med å åpne døra. Sett så en jekk under med en plankebit mellom for å fordele presset mot undersiden av døra. Jekk opp til du har godt press opp. Trø vekt på dørstokken og gyng litt hvis det er nødvendig. Ta dette litt i gangen slik at du ikke løfter døra for mye. Pass på at du ikke skader dørstolpen. Lenke til kommentar
Melkekartong Skrevet 5. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2006 Jeg har prøvd å åpne døra, ta en liten trebit (10x10cm) helt på enden av døra og deretter jekket opp 5-6cm uten resultat.. Men dette med å gynge litt på dørstolpen har jeg ikke prøvd. Tror jeg skal prøve forslaget ditt en dag jeg slutter tidlig, Mekotekniker'n.. I tilfelle hele døra detter av Lenke til kommentar
Stjernestøv Skrevet 5. oktober 2006 Del Skrevet 5. oktober 2006 (endret) Jeg har prøvd å åpne døra, ta en liten trebit (10x10cm) helt på enden av døra og deretter jekket opp 5-6cm uten resultat.. Men dette med å gynge litt på dørstolpen har jeg ikke prøvd. Tror jeg skal prøve forslaget ditt en dag jeg slutter tidlig, Mekotekniker'n.. I tilfelle hele døra detter av 7007508[/snapback] Usikker på om du misforstod... Du trør på dørterskelen selvfølgelig.(min feil). Hold deg fast i taket og så gynger du litt for å få motvekt mot jekken ute på dørbladet. Det er jo stor fordel å ha en stødig garasjejekk til dette. Den som ligger i bagasjerommet tipper jeg er spinkel og ustødig. Kjøp event. en liten garasjejekk på europris eller biltema.(100-200kr) Lykke til Endret 5. oktober 2006 av Mekotekniker'n Lenke til kommentar
Melkekartong Skrevet 6. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2006 Hehe, jeg mente selvfølgelig dørterskelen jeg óg.. Skal prøves på søndag Da blir det "helrenovering" av bilen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå