Gå til innhold

Trenger hjelp med virtual basic

Gjest Slettet-i6XWZnn85h

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-i6XWZnn85h

Eg vil lage eit prgramm som kan laste ner en bestemt fil fra nettet installere den og starte programmet.

Den ska også legge det inn i regx sånn at det starter hver gang man starter opp maskinen.

Problemet mitt er at eg har aldirg programmert noe som helst i virtual basic så eg veit ikkje hvor eg skal begynne å lese.

Eg he litt erfaring ang programmering fra andre språk.

Så det eg spør om er om dere kan gje meg noen ressurser som eg kan lese på for å få dette til?

Helst sånn som går rett til måten man laster ner på og installerer programmer osv.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Eg vil lage eit prgramm som kan laste ner en bestemt fil fra nettet installere den og starte programmet.

Den ska også legge det inn i regx sånn at det starter hver gang man starter opp maskinen.

Problemet mitt er at eg har aldirg programmert noe som helst i virtual basic så eg veit ikkje hvor eg skal begynne å lese.

Eg he litt erfaring ang programmering fra andre språk.

Så det eg spør om er om dere kan gje meg noen ressurser som eg kan lese på for å få dette til?

Helst sånn som går rett til måten man laster ner på og installerer programmer osv.

6916380[/snapback]

Så du skal begynne rett på et haxxor-program som herper maskinen til den utvalgte?

Lær deg Visual Basic før du begynner å spørre om slike ting.

Finnes massevis av bøker du kan kjøpe, bare prøv et google du.

Lenke til kommentar

Dersom du har hatt erfart fra andre programmeringsspråk - skjønt det her kommer an på hvilke - skulle det nok være lettere da du i bunn og grunn kun behøver å lære syntaksen, samt vanlig anvendte kommandoer og biblioteker her benytter en dessuten ofte Win32. Sistnevnte burdevære kjent om du programmerer i Windows, i det minste med språk som ikke er helt abstraksjonert fra operativsystemet. Det finnes nå en mengde bøker for VB 6.0 (eksempelvis Visual Basic Bible), så akkurat på det området burde du ikke finne problemer. En kan jo også ta en titt på mange ressurser på nettet, så som Wikibooks eller rett og slett et google-søk.

Men, for å gå rett over på kodebiten - en kan laste ned filer nokså enkelt (her via IE) således:

' Nødvendig deklarasjon - plasser denne FØR prosedyrene, men etter Option Explicit.

Private Declare Function URLDownloadToFile Lib "urlmon" Alias "URLDownloadToFileA" (ByVal pCaller As Long, ByVal szURL As String, ByVal szFileName As String, ByVal dwReserved As Long, ByVal lpfnCB As Long) As Long

Public Function DownloadFile(URL As String, LocalFilename As String) As Boolean

' Last ned en fil synkront. Returnerer True dersom operasjonen foregikk uten feil.

DownloadFile = (URLDownloadToFile(0, URL, LocalFilename, 0, 0) = 0)

End Function

Private Sub Form_Load()

' Last ned den angitte URL'en til den angitte filbanen

DownloadFile "http://www.server.com/Installasjon.exe", "C:\Temp\Installasjon.exe"

End Sub

For å kjøre installasjonen av denne filen, kan du benytte Shell. Dersom du skal automatisere denne delen av prosessen òg, må du nesten spesifisere hvilken type installasjonsapplikasjon det er snakk om.

' Kjører EXE-fil

Shell "C:\Temp\Installasjon.exe"

Den enkleste måten å legge seg til i systemregisteret for å få programmet til å starte automatisk, er nok å benytte WScript.Shell-objektet:

Dim Reg As Object,

' Initialiser nødvendig modul

Set Reg = CreateObject("wscript.shell")

Reg.RegWrite "HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\MICROSOFT\WINDOWS\CURRENTVERSION\RUN\" & App.EXEName, App.Path & "\" & App.EXEName & ".exe"

Nå må jeg jo si meg enig med tissedam - dette programmet virker nokså suspekt, men hva vet jeg hva du skal bruke dette til. Litt mer spesifiering hadde kanskje ikke vært dumt. :thumbup:

Lenke til kommentar
det kan vere for oppdatering av passord osv.

6916727[/snapback]

Og med det mener du?

Alt tyder på at dette skal brukes til ulovlige former.

6916825[/snapback]

Må du gi deg!

Det er flere oppdateringsystemer som kunne anvendt dette.

6917708[/snapback]

Haha!

Å overstyre brukerens rettigheter, så han ikke kan velge selv?

Brukere ønsker full kontroll.

Å lage et program som laster ned et annet program fra internett og gjør at det startet automatisk er å overstyre brukeren! Det er da fa*n med ikke mange operativsystem som jobber i bakgrunnen og laster ned programvare som brukeren ikke har godtat!?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-i6XWZnn85h

Uansett så var dette feil svar. satt å tenkte på noe heilt anna.

Det kan vere for feks oppdateringer av programmet.

Å i mitt tilfelle så ska eg;

Eg har eit rom med ca 200 databaskiner som skal byttes ut.

Å før det så trenge eg litt maskinkraft. å eg gidde ikkje å gå å sette ein ting opp på alle maskiner.

Først så ska eg laste ner programmet installere det. så bruke det til den er ferdig.

så starter den på nytt.

Så neste gang den rebooter så har den en ny jobb.

eg veit at dette teke veldig lang tid å lage eit program som gjør dette men det er for å lære og studere.

hvis eg ikkje klare å gjør dette så får eg bare droppe det.

Lenke til kommentar
Uansett så var dette feil svar. satt å tenkte på noe heilt anna.

Det kan vere for feks oppdateringer av programmet.

Å i mitt tilfelle så ska eg;

Eg har eit rom med ca 200 databaskiner som skal byttes ut.

Å før det så trenge eg litt maskinkraft. å eg gidde ikkje å gå å sette ein ting opp på alle maskiner.

Først så ska eg laste ner programmet installere det. så bruke det til den er ferdig.

så starter den på nytt.

Så neste gang den rebooter så har den en ny jobb.

eg veit at dette teke veldig lang tid å lage eit program som gjør dette men det er for å lære og studere.

hvis eg ikkje klare å gjør dette så får eg bare droppe det.

6936423[/snapback]

Javel.

Gidder ikke diskutere mer.

Alt jeg sier er at det kan brukes ved ulovlige formål, og bør derfor settes spørsmålstegn til slike opplegg.

Men, så sant du har fått svar, er det ikke mer å diskutere.

Håper du lykkes med ditt lille "prosjekt". ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-i6XWZnn85h

eg hadde skrive eit svar med noen kode exempler.

Men det he vist blie sletta.

Men som sagt eg ska ikkje overstyre andre rettigheter!

Å ver så snill å slutt å mase om dette.

hvis det irritere deg så ver så snill å over se denne posten.

Eg sette pris på om du hvil hjelpe men ikkje at du ødelegger postene mine med å sjelle meg ut.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...