Gå til innhold

Holder EDGE for å surfe wap?

Gjest Slettet+9871234

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+9871234

Hei jeg har noen spørsmål. Kjøpte nettop en helt utrolig lekker Samsung SGH-E360 fra Elkjøp. Du får den billigere andre steder (cdon). Hodetelefonenen som medfulgte synes jeg sitter litt rart. Ledningene skilles mellom venstre og høyre hodeplugg veldig ujevnt slik at volumkontrollen blir hengende rett under venstre plugg. Litt irriterende men shit au.

Trenger jeg egentlig 3G når jeg kun skal surfe WAP? Noe video blir det neppe på meg. Den har innebygd mp3 spiller m 44 mb lagringskapasitet. Ikke all verdens men. Spiller og AAC.

Den har kun bluetooth til å overføre mot PC, men jeg tror ikke jeg har bluetooth på PC'n. Skal det sitte på hovedkortet eller kan jeg kjøpe ekstern bluetooth kobling?

Hvordan kan jeg streame film til telefonen via EDGE ? .. hvis det er mulig. Og kan jeg bruke denne som modem til laptop via bluetooth. Og hva koster det eventuelt?

Absolutt INGENTING å utsette på designet. Min modell er sort. Fåes også i sølv.

Noe mer da.. hmm kan noen svare på dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hodetelefonenen som medfulgte synes jeg sitter litt rart. Ledningene skilles mellom venstre og høyre hodeplugg veldig ujevnt slik at volumkontrollen blir hengende rett under venstre plugg. Litt irriterende men shit au.

Meningen er nok at den ene siden skal rundt nakken din, og den andre rett opp fra brystet. Siden den ene er lengre enn den andre.

Trenger jeg egentlig 3G når jeg kun skal surfe WAP?

Nei, du trenger ikke det. EDGE holder i massevis, hvis du kun skal sufte.

Den har kun bluetooth til å overføre mot PC, men jeg tror ikke jeg har bluetooth på PC'n. Skal det sitte på hovedkortet eller kan jeg kjøpe ekstern bluetooth kobling?
Vet ikke hvor den innebyggede adapteren skal sitte, men det er mulig å kjøpe ekstern bluetooth adpater.

Kan kjøpes på samme sted som du kjøpte mobilen, nemlig Elkjøp.

Finnes overalt.

Og kan jeg bruke denne som modem til laptop via bluetooth. Og hva koster det eventuelt?
Ja, det kan du. Men da må laptopen ha bluetooth.

Det er svindyrt.

hmm kan noen svare på dette?

Selvfølgelig kan noen svare på det du spurte om, gleder bare å være høflig nok og spørre med en fin tone.

Håper dette hjalp deg litt i gang, ihvertfall.

Lenke til kommentar
Hvorfor er laptop med blåtann rådyrt, mens blåtann til stasjonær PC er billig? Er jo samme adapteren?

6916333[/snapback]

Er vel samme adapteret.

Et USB-adapter.

Funker både på stasjonær og på laptop.

EDIT:

Etter kjapp tur innom Prisguiden fant jeg ut at det ikke koster mer enn 150-200 kr. Er det så ille da?

Endret av MobilKnut
Lenke til kommentar
Hvorfor er laptop med blåtann rådyrt, mens blåtann til stasjonær PC er billig? Er jo samme adapteren?

6916333[/snapback]

*Leste feil*

Sorry.

EDIT:

Er vel samme adapteret.

Et USB-adapter.

Funker både på stasjonær og på laptop.

6916396[/snapback]

Riktig.

Du har nok sett på innebyggede adaptere.

De ligger på elkjøp.no.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Tusen takk for svar. Hvilke videomuligheter har jeg med Edge teknologien da? Kan jeg streame spillefilmer eller TV på mobilen? 64000 farger. Hva med å streame musikk utenom radio?

Kanskje jeg kan lage en java applikasjon som streamer video eller lyd over bluetooth. Det burde i teorien gå, og hadde vært helt konge å få til.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234
Kanskje jeg kan lage en java applikasjon som streamer video eller lyd over bluetooth. Det burde i teorien gå, og hadde vært helt konge å få til.

6916543[/snapback]

Det blir vel kanskje litt vanskelig i praksis.

Hva mener du med å "streame over bluetooth"?

6916549[/snapback]

Jeg tenkte nok litt feil. Jeg ser for meg en server stående et sted slik at man kan streame data over edge med java. Hvis man har mobiltelefonen sin m bluetooth rett ved siden av en server som kjører en slik java applikasjon burde man kunne kommunisere og streame data, men i praksis vil det nesten aldri forekomme med mindre man bruker laptop som server og har mobilen ved siden av.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234
Har Nokia 6233 som har 3G og Edge. Når det ikke er 3G har jeg sett mobil-tv med Edge. Funket helt fint.  :)

6916656[/snapback]

hvor kan jeg se tv? er det på en wap side? eller kan jeg legge inn applikasjon på mobilen? husk at fargene ikke er allverdens (64k)

Lenke til kommentar
Har Nokia 6233 som har 3G og Edge. Når det ikke er 3G har jeg sett mobil-tv med Edge. Funket helt fint.  :)

6916656[/snapback]

hvor kan jeg se tv? er det på en wap side? eller kan jeg legge inn applikasjon på mobilen? husk at fargene ikke er allverdens (64k)

6916702[/snapback]

Fargene burde holde.

Ja, det er en wap-side.

F.eks wap.tv2.no eller wap.nrk.no.

wap.google.no er din venn. ;)

Lenke til kommentar

6916702[/snapback]

TV kan du se i wapbrowseren enten på TV2 eller NRK. Finner også linker til dette via f.eks. wap.vg.no . Har du Telenor abb får du se gratis mobil-tv første måneden. Gjelder TV2's livesendinger som fotball etc.... Du kan se TV flere andre steder også som MTV og andre, men sjekk prisene først. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...