Thewiz Skrevet 22. september 2006 Del Skrevet 22. september 2006 Heisann! Jeg har tenkt å bruke litt penger på og oppgradere pcen min, derfor har jeg satt opp et forslag til hva jeg skal ha, men jeg trenger bare en godkjennelse på at dette funker sammen. Nytt Oppsett Slik ser mitt gamle oppsett ut: Hovedkort: Abit V17 Prosessor (CPU): Intel Pentium 4 2800 @ 2.8 Ghz Skjermkort (GPU): Sapphire Radeon 9800 PRO 128 MB DDR Strømforsyning: NorthQ 400W Minne (RAM): 1024 MB PC3200 DDR SDRAM (TwinMOS) Hardisker: Seagate Barracuda 120GB 2MB Cache 7200RPM(OS), Maxtor DiamondMax 10 250GB SATA 16MB 7200RPM mvh. Lenke til kommentar
Nauz Skrevet 22. september 2006 Del Skrevet 22. september 2006 Hei. Du burde absolutt gå for et Socket AM2 system.. Socket 939 som du har valgt i forslaget ditt begynner å bli "ut".. Men siden du har 1gb med ram i fra før, som vil passe på 939 systemet og du betaler litt mindre for 939 så er det kanskje greit.. Uansett så vil delene du har plukket ut passe sammen Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 22. september 2006 Del Skrevet 22. september 2006 Min første kommentar er at å gå for 939 sokkel ikke er fornuftig. Eneste grunn kan være at du får brukt det minnet du alt har, og således sparer ca 1000 - 1500 kr (og at minne er dyrt akkurat nå). Men da er det sikkert at minnet ikke kan brukes ved neste oppgradering. Og eventuelle andre oppgraderingsmuligheter stenges også grundig. Uansett valg av AMD/Intel, er jeg overbevist at har man en utskiftingsfrekvens på 3 - 4 år, bør man alltid legge seg på den nyeste plattformen dersom prisforskjellen er akspetabel.. Sitter selv på omtrent samme plattform, med planlagt oppgradering i løpet av november (mulig det utsettes litt pga ny bærbar). Selv har jeg bestemt meg for et Core 2 Duo oppsett (E6400/E6600), men velger å gå ned på skjermkort. Rett og slett fordi jeg regner med å skifte ut det raskere enn resten. Og Core 2, fordi det ytelsesmessig ser ut til å gi såpass mye mer (selv om HK er dyrere, CPU koster omtrent det samme for bedre ytelse) Nå får jeg brukt opp alt det gamle til backupserver, så da spiller det liten rolle. Lenke til kommentar
Thewiz Skrevet 22. september 2006 Forfatter Del Skrevet 22. september 2006 Altså, dere mener jeg bør ta et annet alternativ enn 939 hvis jeg skal oppgradere pcen senere i tid. Pga av at minnet går i dass da? Men det systemet jeg har satt opp der, det skulle vel holde en god stund før det er nødvendig og bytte det ut, right? Lenke til kommentar
eternal Skrevet 22. september 2006 Del Skrevet 22. september 2006 Hvorfor skal du oppgradere? Hva bruker du maskinen til? Er det økt spillytelse du er ute etter? Hvilket spill? Skulle egentlig tro at det oppsettet holdt i dag. Hvis du skal ha en billig oppgradering som sparker godt ifra, anbefaler jeg et 7800gs kort, 1gb ram dersom det er battlefield du skal spille + at du sikkert kan få klokket den prosessoren en god del. Hvis du vil øse ut penger, så er som sagt AM2 veien å gå. Lenke til kommentar
Fjelldal83 Skrevet 22. september 2006 Del Skrevet 22. september 2006 Hvorfor ikke et Conroebasert oppsett? Såvidt jeg vet yter de nye prosessorene fra intel merkbaert bedre enn AMD64... Lenke til kommentar
McMuffin Skrevet 22. september 2006 Del Skrevet 22. september 2006 Jeg vil anbefale et billig grafikkort, da dy sannsynligvis vil måtte oppgradere i des/jan uansett, siden de nye GPU'ene kommer. Dette gjelder hvis du vil ha mulighet til å spille de nyeste spillene. Lenke til kommentar
Aalton Skrevet 22. september 2006 Del Skrevet 22. september 2006 Stenges for dårlig bruk av emnefeltet, se forøvrig sticky/annonsering. Det fremgår klar at nemt sticky/annonsering skal leses før en poster i denne kategorien samt at brudd på denne vil føre til stenging. Du rådes herved til å lese denne og forsøke på nytt. Et godt emnefelt bør si noe om busjettet ditt, hva maskinen skal brukes til. Har du bestemt deg for div. merker/produsenter (t.d. AMD/Intel, ATI/nVidia) kan dette også med fordel inkluderes. Skal du bare ha visse komponenter kan du med fordel opplyse om hvilke deler det er snakk om. Døme på gode emnefelt: Kontor-PC til under 5000 kr. (Sier noe om bruksområde om budsjett) Ny Stille-PC til 10000 kr. Spill-PC AMD64 og GeForce under 15K (Valgt merke og sier budjsett). Nytt HK, CPU (Intel), RAM max. 7K Minner forøvrig om forumreglene: Et bra emnefelt er et emnefelt som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese emnefeltet. Brudd på nevnte retningslinjene, enten det gjelder dårlig bruk av emnefelt eller særs manglende informasjon i tråden, vil føre til stenging. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg