Gå til innhold

Pristilbud på SHDSL

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja. Vi er dessverre avhengige av god ut-hastighet. Men ikke så avhengige at vi kan betale hva som helst.

Det kjedelige er at man stort sett må ringe for å få priser når det gjelder bedriftsabonnement. Dette hører vel sammen med at man ofte kan prate ned prisen om man får tilbud fra flere samtidig.

Ser at Telenor tar 2000 for 2Mbit SHDSL: http://www.telenor.no/bedrift/produkter/in...band/shdsl.html

NGT tar 1900 for 2300: http://www.nextgentel.no/bedrift/priser/

MVH Audun

Lenke til kommentar

Firmaet jeg jobber for tok kontakt med forhandleren Bredbåndsguiden for å få tilbud om levering av bredbånd. Vi fikk et tilbud på levering av SDSL 2 Mbps fra Ventelo (Catch) med rabattert pris, til kr. 1690,- eks. mva per måned. Dette var det beste tilbudet vi fant og signerte avtale for denne tjenesten i mai 2006.

3-4 uker senere (juni 2006) fant vi ut av Bedriftsforbundet faktisk hadde en avtale med Bredbåndsguiden, og vi fikk ytterligere rabatt på levering av bredbånd fra samme leverandør. Etter en kjapp telefonsamtale med vår kontaktpersonen hos Bredbåndsguiden ble den nye prisen kr. 1499,- eks. mva per måned.

Vi er meget godt fornøyd med bredbåndstjenesten fra Ventelo (Catch) og prisen ble jo riktig hyggelig, sammenliknet med de andre prisene på markedet for sammenlignbare tjenester. I tillegg til en bredbåndsleveranse med 1 fast IP-adresse, har vi betalt for en tilleggstjeneste med 4 IP-adresser på et eget subnett. For disse ekstra 4 IP-adressene (totalt 5 faste IP-adresser) betaler vi nå kr. 252,- eks. mva per måned.

PS. Bedriftsforbundets tilbud hos Bredbåndsguiden forutsetter at bedriften er medlem av Bedriftsforbundet, og dette medlemsskapet koster X antall tusenlapper per år. Andre medlemsfordeler i Bedriftsforbundet finnes her [1].

[1]: http://www.bedriftsforbundet.no/web/blimed...er.asp?type=MED

Lenke til kommentar

Vil bare legge til at jeg er enig med posteren over meg. Catch har alltid levert særdeles stabile og raske linjer i alle tilfeller hvor jeg har brukt de. Skulle ønske at de kunne levert noe annet enn SHDSL her oppe på nordpolen (finnmark), har behov for mer enn 4x2,3mbit :(

Lenke til kommentar

Prisene vil variere ut fra hvem som kan levere, jeg betalte 1000 kr pr mnd for 1024/1024 SDSL. (catch)

Mens vi betaler 4900 pr mnd for 10 Mb/s banetele og ca 20' for 100mb/s telenor. Begge levert på fiber. :-)

Bor man i litt mere sentrale strøk så er det vel også mulig å få ADSL2+ som har bedre opphastighet enn SDSL p.t

man *må* ikke ha shdsl linje for å få grei uthastighet. det kan lønne seg å ha flere adsl-linjer fra flere leverandører, og ha et multi-wan adslmodem.

sikrer oppetid om man har problemer med linje fra en leverandør også.

6966502[/snapback]

Endret av glepa
Lenke til kommentar

Vi kontaktet Bredbåndsguiden, og fikk senket prisen til 1490 uten å skifte leverandør. Vi fant ut at det for vår del var viktigst å få ned prisen, og ikke nødvendigvis få opp hastigheten så mye.

Interessante innspill om å slå sammen ADSL-abonnement.

MVH Audun

Lenke til kommentar
  • 8 måneder senere...
man *må* ikke ha shdsl linje for å få grei uthastighet. det kan lønne seg å ha flere adsl-linjer fra flere leverandører, og ha et multi-wan adslmodem.

sikrer oppetid om man har problemer med linje fra en leverandør også.

6966502[/snapback]

Genialt!. Noen som har erfaring med dette? Utgjør f.eks 2 linjer med 0,5Mb 1Mb i opplasting da? eller blir det litt "diff"?

Lenke til kommentar

Dette er ikke heeelt rett frem da. Dersom du vil ha tjenester som skal være tilgjengelige eksternt innbiller jeg meg at du også må ha BGP med fulle rutingtabeller dersom den kombinerte båndbredden skal deles av tjenestene.

Dette tror jeg er nokså umulig å få kjøpt over DSL, det er vanskelig nok å få et PI-nett.

Det er sikkert mulig å hacke til noe greier på annen måte, men det høres temmelig hårete ut.

Endret av deviant
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...