iChristian Skrevet 26. september 2006 Del Skrevet 26. september 2006 Hvis Du har en mobiltelefon som benytter hullkort så vil vekten variere etter hva den inneholder. Husker min første hullkorttelefon, veide 40kg med tomt minne og 38 kg med fullt minne. 6944034[/snapback] Hullkort-telefon? Lenke til kommentar
sacern Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 Hvis Du har en mobiltelefon som benytter hullkort så vil vekten variere etter hva den inneholder. Husker min første hullkorttelefon, veide 40kg med tomt minne og 38 kg med fullt minne. 6944034[/snapback] Hullkort-telefon? 6944043[/snapback] Ren gjetting men vil tippe at hullkort er slike kort man f.eks. bruker på hotell osv. Slike plastikk-kort med forskjellige hull-formasjoner (nytt ord!) Lenke til kommentar
EskimoBob Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 Hvis Du har en mobiltelefon som benytter hullkort så vil vekten variere etter hva den inneholder. Husker min første hullkorttelefon, veide 40kg med tomt minne og 38 kg med fullt minne. 6944034[/snapback] Hullkort-telefon? 6944043[/snapback] Ren gjetting men vil tippe at hullkort er slike kort man f.eks. bruker på hotell osv. Slike plastikk-kort med forskjellige hull-formasjoner (nytt ord!) 6951236[/snapback] http://no.wikipedia.org/wiki/Hullkort Utover 1900-tallet, helt opp til 70-tallet, ble dette mye brukt som lagringsmedium Når en "lagret informasjon" på disse kortene ble det laget huller, altså så ble vekten mindre jo mer informasjon du "lagret". PS: første post var humoristisk ment. Lenke til kommentar
Mato Skrevet 28. september 2006 Del Skrevet 28. september 2006 dette er jo bare gullkorn hele veien Lenke til kommentar
lambiks Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 Kan jeg få lov å ødelegge moroa litt? En bit av en Byte (8bit=1Byte) er enten 1 eller 0. En byte består som sagt av åtte bit, dvs. en binær streng med åtte enten 1'ere eller 0'ere, der 1 er "logisk på" og 0 er "logisk av". (Eks.: 10011100) Og for dere flisespikkere der ute; Ja, det kan også være omvendt hvis det er inverteringskretser inne i bildet, men ikke kommentèr dette, da jeg kan komme til skade for å få influensa og nyse på dere. Batt, ennivei, en "bit" kan sammenlignes med en vanlig lysbryter med av og på-funksjon. Og det er vel ingen her ute som tror at en lysbryter vil veie mer om den er av eller på? Am I right? Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 11. oktober 2006 Del Skrevet 11. oktober 2006 Batt, ennivei, en "bit" kan sammenlignes med en vanlig lysbryter med av og på-funksjon. Og det er vel ingen her ute som tror at en lysbryter vil veie mer om den er av eller på? Am I right? 7039652[/snapback] Slå på lyset alle sammen så synker jorda!! Lenke til kommentar
CCola Skrevet 11. oktober 2006 Del Skrevet 11. oktober 2006 Jepp.. Hvis du kjøper enn ny mobil, bruker den i noen uker. Så vill du plutselig enn dag finne ut at mobilen (som vanligvis har passa i lommen din) ikke passer lengre i lomma di! Lenke til kommentar
lambiks Skrevet 12. oktober 2006 Del Skrevet 12. oktober 2006 (endret) Slå på lyset alle sammen så synker jorda!! 7051117[/snapback] Haha, tullingen edit: 14-tegn. Endret 12. oktober 2006 av eigull Lenke til kommentar
nets Skrevet 15. oktober 2006 Del Skrevet 15. oktober 2006 (endret) Flashminne består av små minne-enheter av et eller annet slag. Disse veier like mye uansett, eneste forskjellen er at de er av eller på 0/1. Veier ikke et gram mer, med mindre strøm har begynt å veie noe. . . Hvis ikke jeg tar feil er strøm bare svingninger i elektroner, og eneste muligheten er vell at elektronene som kommer inn i minnekortet veier noe. Her snakker vi yoctogram eller mindre... EDIT: Fant faktisk noe info på detta på WikiPedia! o.0 - Faktisk så veier mobilen mer siden det tilføres elektroner i minnebrikka! Mass of electron: 0.000 911yg Aner ikke hvor mange elektroner som er i minnebrikka da, noen som aner ? Endret 15. oktober 2006 av Nets Lenke til kommentar
hean Skrevet 15. oktober 2006 Del Skrevet 15. oktober 2006 Batt, ennivei, en "bit" kan sammenlignes med en vanlig lysbryter med av og på-funksjon. Og det er vel ingen her ute som tror at en lysbryter vil veie mer om den er av eller på? Am I right? 7039652[/snapback] Vil det si at ett 1 Gb minnekort inneholder 8 000 000 000 lysbrytere... da blir den tung likevel, var det det du mente Lenke til kommentar
nets Skrevet 15. oktober 2006 Del Skrevet 15. oktober 2006 (endret) 0.000 911yg x 8 000 000 000 = 728800 yg. Noe som tilsvarer 0,00000000000000000728800 g LOL Edit: Men spm da er, bruker en bryter i flashbrikka bare 1 elektron for å holde seg? dvs. ha posisjonen for å definere 0/1 Endret 15. oktober 2006 av Nets Lenke til kommentar
hean Skrevet 15. oktober 2006 Del Skrevet 15. oktober 2006 Blir jo kanskje et lite gram ekstra av minnekortet. Må si til han at det ikke er lurt å legge inn store bilder, siden de veier ganske mye. 6917353[/snapback] Denne minnepinnen vil ihvertfall ingen kjøpe.... tenk på hvor tung den blir, prisen kommer selvsagt i annen rekke. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 15. oktober 2006 Del Skrevet 15. oktober 2006 Husk at det alltid går like mange elektroner inn som ut av minnebrikken. Hvis ikke så ville den blitt statisk ladet. Siden minnebrikker ikke er ladet med statisk elektrisitet så vil antall elektroner i den være likt antallet protoner. Siden atomer normalt inneholder omtrent like mange protoner og nøytroner så kan vi finne ut omtrentlig hvor mange det er av hver ved å veie minnebrikken. Hvis minnebrikken veier f.eks 1 gram så inneholder den omtrent A/2 elektroner, protoner og nøytroner. Der A = avogadros tall og dermed blir det totalt ca 3*10^23 elektroner, protoner og nøytroner i minnebrikken som veier 1 gram. Lenke til kommentar
ASCIWhite Skrevet 15. oktober 2006 Del Skrevet 15. oktober 2006 Ojsann!!! Da kan det være at jeg nærer et aldri så lite "black hole" i filserveren min da Den burde bli rimelig tung etterhvert Newsflash : På vestlandet i dag tidlig hadde en mann i 3o årene fylt opp serveren sin med så tunge ting at den kollapset inn på seg selv og ble et svart hull.. RUN FOR YOUR LIFE!! Lenke til kommentar
wewwen Skrevet 15. oktober 2006 Del Skrevet 15. oktober 2006 Diskuterte litt mobil med en kompis her om dagen, og han mente at hvor fullere mobilen var med ting og tang hvor mer veier den, jeg protesterte og klarte nesten ikke å holde latteren tilbake :!: Han kunne banne på at han visste dette og han var blodig seriøs også. So... 6915613[/snapback] Begynte og lure før jeg så denne posten var under humor :!: Lenke til kommentar
Uncle Scrooge Skrevet 15. oktober 2006 Del Skrevet 15. oktober 2006 Slutt å lagre filer! Ellers kommer jorda til å synke til slutt....... Save the Earth 06 6929334[/snapback] hahaha, lo godt av den Tviler STERKT på at det har noe med vekten å gjøre, men men er ikke den som kan mest om fysikk:) Lenke til kommentar
hean Skrevet 15. oktober 2006 Del Skrevet 15. oktober 2006 Lurer bare på hva serverne til google veier jeg Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 15. oktober 2006 Del Skrevet 15. oktober 2006 (endret) Lurer bare på hva serverne til google veier jeg 7077965[/snapback] Sannsynligvis blir månen lett i forhold... Endret 15. oktober 2006 av Lomz Lenke til kommentar
xdxdxd_hola_amigo Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 Ja når du sender lange meldinger vil det ta lengre tid å få den sendt for da vil den som bærer maldinga over til den andre telefone mer å bære på og vil da bruke lengre tid! Kansje den må ta 2t. pause og! Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten): dette er "helt" seriøst Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå