Gå til innhold

Mobilen blir tyngere av mer i minnet?

Thewiz

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Blir jo kanskje et lite gram ekstra av minnekortet.

Må si til han at det ikke er lurt å legge inn store bilder, siden de veier ganske mye.

6917353[/snapback]

ja.. og at hvist du legger inn hd filmer på pcen så kan disken bli så tung at den rett og slett blir ødelagt .. platene blir for tunge til å snurre rundt.. ;)

Lenke til kommentar
Har aldrig tenkt på saken før. Men jeg tviler på at vekten øker merkbart iallefall. Uten å ha sjekket opp saken ville det ikke forbauset meg om vekten økte med noe som f.eks. 10^-21 gram hvis du fyller et 1 GB minnekort.

6917519[/snapback]

Hvis vi begynner å prate om teoretisk fysikk så kan det være noe i det du sier hvis fyllingen av minnekortet medfører at du tilfører det energi som ikke forsvinner i form av varmetap. Altså at det skjer kjemiske endringer inni hver minnecelle. Som vi vet så er E = mc^2. Tilførsel av energi tilsvarer altså tilførsel av masse. Energitilførselen er neppe mer enn en tusendels Wh hvis man dømmer etter strømforbruket til slike brikker. Regner man den energien om via E = mc^2 så blir tallet ekstremt lite. Uten at jeg har regnet på det så tipper jeg det er snakk om mindre enn 10^-21 gram.

Lenke til kommentar
hallo, hvorfor tror du de kaller det kilobyte da? Alle vet jo at 100.000 kilobyte=1 kilo. Prøv slev, formater harddisken, ta den ut og vei den, fyll den opp med 10giga data og vei den igjen.

6917845[/snapback]

Ordet kilo har ingeting med vekt å gjøre, det betyr tusen.....

Lenke til kommentar
hallo, hvorfor tror du de kaller det kilobyte da? Alle vet jo at 100.000 kilobyte=1 kilo. Prøv slev, formater harddisken, ta den ut og vei den, fyll den opp med 10giga data og vei den igjen.

6917845[/snapback]

6922895[/snapback]

Kanskje det er fordi Commodore 64 brukte en kilometer med kassett-tape for å lagre det? :p

Lenke til kommentar

6917845[/snapback]

6922895[/snapback]

Jeg fleipa for faen.. :roll:

Lenke til kommentar
Har aldrig tenkt på saken før. Men jeg tviler på at vekten øker merkbart iallefall. Uten å ha sjekket opp saken ville det ikke forbauset meg om vekten økte med noe som f.eks. 10^-21 gram hvis du fyller et 1 GB minnekort.

6917519[/snapback]

Hvis vi begynner å prate om teoretisk fysikk så kan det være noe i det du sier hvis fyllingen av minnekortet medfører at du tilfører det energi som ikke forsvinner i form av varmetap. Altså at det skjer kjemiske endringer inni hver minnecelle. Som vi vet så er E = mc^2. Tilførsel av energi tilsvarer altså tilførsel av masse. Energitilførselen er neppe mer enn en tusendels Wh hvis man dømmer etter strømforbruket til slike brikker. Regner man den energien om via E = mc^2 så blir tallet ekstremt lite. Uten at jeg har regnet på det så tipper jeg det er snakk om mindre enn 10^-21 gram.

6918090[/snapback]

Uten at jeg vil påstå det, er det vel mere sannsynelig at kortet mister dette i vekt , en at den øker.

Lenke til kommentar

Åå.. Jeg føler med deg! Jeg irriterer meg grenseløst på sånne personer som vet alt.

Kjenner mangen av den typen, som bare tar en spansk en.

Sånn foreksempel når de slår av skjermen: " Nei, nå slår eg av heile harddisken".

Eller, nei eg har då 200 mb harddisk, 2,3 ghz skjermkort, 52x prosessor osv.

Eller, den aller beste av de beste.

" Denne brenne cdèn kan eg brenna 52 ganger på ! "

Akkurat sånn kan du le av, men det er sinnsykt irriterende med folk som bare tar enn kjekk en på noe de så absolutt ikke har peiling på :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...