Nedward Skrevet 22. september 2006 Del Skrevet 22. september 2006 Har aldrig tenkt på saken før. Men jeg tviler på at vekten øker merkbart iallefall. Uten å ha sjekket opp saken ville det ikke forbauset meg om vekten økte med noe som f.eks. 10^-21 gram hvis du fyller et 1 GB minnekort. Lenke til kommentar
Megnus Skrevet 22. september 2006 Del Skrevet 22. september 2006 Blir jo kanskje et lite gram ekstra av minnekortet. Må si til han at det ikke er lurt å legge inn store bilder, siden de veier ganske mye. 6917353[/snapback] ja.. og at hvist du legger inn hd filmer på pcen så kan disken bli så tung at den rett og slett blir ødelagt .. platene blir for tunge til å snurre rundt.. Lenke til kommentar
Armageddon Skrevet 22. september 2006 Del Skrevet 22. september 2006 hallo, hvorfor tror du de kaller det kilobyte da? Alle vet jo at 100.000 kilobyte=1 kilo. Prøv slev, formater harddisken, ta den ut og vei den, fyll den opp med 10giga data og vei den igjen. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 22. september 2006 Del Skrevet 22. september 2006 Har aldrig tenkt på saken før. Men jeg tviler på at vekten øker merkbart iallefall. Uten å ha sjekket opp saken ville det ikke forbauset meg om vekten økte med noe som f.eks. 10^-21 gram hvis du fyller et 1 GB minnekort.6917519[/snapback] Hvis vi begynner å prate om teoretisk fysikk så kan det være noe i det du sier hvis fyllingen av minnekortet medfører at du tilfører det energi som ikke forsvinner i form av varmetap. Altså at det skjer kjemiske endringer inni hver minnecelle. Som vi vet så er E = mc^2. Tilførsel av energi tilsvarer altså tilførsel av masse. Energitilførselen er neppe mer enn en tusendels Wh hvis man dømmer etter strømforbruket til slike brikker. Regner man den energien om via E = mc^2 så blir tallet ekstremt lite. Uten at jeg har regnet på det så tipper jeg det er snakk om mindre enn 10^-21 gram. Lenke til kommentar
Sponis Skrevet 23. september 2006 Del Skrevet 23. september 2006 hallo, hvorfor tror du de kaller det kilobyte da? Alle vet jo at 100.000 kilobyte=1 kilo. Prøv slev, formater harddisken, ta den ut og vei den, fyll den opp med 10giga data og vei den igjen. 6917845[/snapback] Ordet kilo har ingeting med vekt å gjøre, det betyr tusen..... Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 23. september 2006 Del Skrevet 23. september 2006 hallo, hvorfor tror du de kaller det kilobyte da? Alle vet jo at 100.000 kilobyte=1 kilo. Prøv slev, formater harddisken, ta den ut og vei den, fyll den opp med 10giga data og vei den igjen.6917845[/snapback] Ordet kilo har ingeting med vekt å gjøre, det betyr tusen.....6922895[/snapback] Kanskje det er fordi Commodore 64 brukte en kilometer med kassett-tape for å lagre det? Lenke til kommentar
Armageddon Skrevet 24. september 2006 Del Skrevet 24. september 2006 hallo, hvorfor tror du de kaller det kilobyte da? Alle vet jo at 100.000 kilobyte=1 kilo. Prøv slev, formater harddisken, ta den ut og vei den, fyll den opp med 10giga data og vei den igjen. 6917845[/snapback] Ordet kilo har ingeting med vekt å gjøre, det betyr tusen..... 6922895[/snapback] Jeg fleipa for faen.. Lenke til kommentar
ChristR Skrevet 24. september 2006 Del Skrevet 24. september 2006 Slutt å lagre filer! Ellers kommer jorda til å synke til slutt....... Save the Earth 06 Lenke til kommentar
BaronDavid Skrevet 24. september 2006 Del Skrevet 24. september 2006 men tjukke men har mer fyldigt lydbilde Lenke til kommentar
BaronDavid Skrevet 24. september 2006 Del Skrevet 24. september 2006 tykke menn har mer "fylde" i stemmen sin, fyller flere frekvenser Lenke til kommentar
yuo are smart Skrevet 24. september 2006 Del Skrevet 24. september 2006 Slutt å lagre filer! Ellers kommer jorda til å synke til slutt....... Save the Earth 06 6929334[/snapback] Hahaha! :!: Serriøst den beste tråden jeg har lest på lenge Lenke til kommentar
Evil Eye Skrevet 24. september 2006 Del Skrevet 24. september 2006 Har aldrig tenkt på saken før. Men jeg tviler på at vekten øker merkbart iallefall. Uten å ha sjekket opp saken ville det ikke forbauset meg om vekten økte med noe som f.eks. 10^-21 gram hvis du fyller et 1 GB minnekort.6917519[/snapback] Hvis vi begynner å prate om teoretisk fysikk så kan det være noe i det du sier hvis fyllingen av minnekortet medfører at du tilfører det energi som ikke forsvinner i form av varmetap. Altså at det skjer kjemiske endringer inni hver minnecelle. Som vi vet så er E = mc^2. Tilførsel av energi tilsvarer altså tilførsel av masse. Energitilførselen er neppe mer enn en tusendels Wh hvis man dømmer etter strømforbruket til slike brikker. Regner man den energien om via E = mc^2 så blir tallet ekstremt lite. Uten at jeg har regnet på det så tipper jeg det er snakk om mindre enn 10^-21 gram. 6918090[/snapback] Uten at jeg vil påstå det, er det vel mere sannsynelig at kortet mister dette i vekt , en at den øker. Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 25. september 2006 Del Skrevet 25. september 2006 Åå.. Jeg føler med deg! Jeg irriterer meg grenseløst på sånne personer som vet alt. Kjenner mangen av den typen, som bare tar en spansk en. Sånn foreksempel når de slår av skjermen: " Nei, nå slår eg av heile harddisken". Eller, nei eg har då 200 mb harddisk, 2,3 ghz skjermkort, 52x prosessor osv. Eller, den aller beste av de beste. " Denne brenne cdèn kan eg brenna 52 ganger på ! " Akkurat sånn kan du le av, men det er sinnsykt irriterende med folk som bare tar enn kjekk en på noe de så absolutt ikke har peiling på Lenke til kommentar
Mads-b Skrevet 25. september 2006 Del Skrevet 25. september 2006 Min ipod color 60GB veier nå etter min mening mer jo mer jeg bruker den Lenke til kommentar
sacern Skrevet 25. september 2006 Del Skrevet 25. september 2006 Slutt å lagre filer! Ellers kommer jorda til å synke til slutt....... Save the Earth 06 6929334[/snapback] Synke i hva? Lenke til kommentar
BaronDavid Skrevet 25. september 2006 Del Skrevet 25. september 2006 Slutt å lagre filer! Ellers kommer jorda til å synke til slutt....... Save the Earth 06 6929334[/snapback] Synke i hva? 6937729[/snapback] det betyr jo at massen blir mindre og at havet tar all plassen, men hvordan kna det skje.. vist den blir tyngre Lenke til kommentar
medlem-102525 Skrevet 25. september 2006 Del Skrevet 25. september 2006 Ja, men det er sånn da! Jeg har ca. 600 mb på min telefon, og når den er full, så klarer jeg omtrent ikke å holde den. De store, tunge bildene må man se opp for, ja! Lenke til kommentar
TeggY Skrevet 26. september 2006 Del Skrevet 26. september 2006 Det er korrekt at tykke menn og store bilder gjør mobilen tyngre. Bare å veie mobilen når den er ny, og etter at du har tatt noen bilder, så skal du se at mobilen nok har lagt på seg litt. Lenke til kommentar
EskimoBob Skrevet 26. september 2006 Del Skrevet 26. september 2006 Hvis Du har en mobiltelefon som benytter hullkort så vil vekten variere etter hva den inneholder. Husker min første hullkorttelefon, veide 40kg med tomt minne og 38 kg med fullt minne. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå