Gå til innhold

Windows Installer er ødelagt! [fikset]

8086

Anbefalte innlegg

De siste to ukene har jeg ikke kunne bruke vpn klienten min. Hver gang jeg starter den opp starter den opp en type installasjonsprogram (antagelig rekonfigurering) som feiler med meldingen

[Cisco Systems VPN Client 4.8.01.0300]

Please wait while Windows configures Cisco Systems VPN Client 4.8.01.0300

(Feilmeldingsboks kommer opp)

[Cisco Systems VPN Client 4.8.01.0300[

! Error 1324. The folder path 'Mine bilder' contains an invalid character.

Hva skjer?

Prøvde å avinstallere VPN-klienten, men får samme feilmelding, bare med en boks til:

[Cisco Systems VPN Client 4.8.01.0300]

Please wait while Windows configures Cisco Systems VPN Client 4.8.01.0300

(Feilmeldingsboks kommer opp)

[Cisco Systems VPN Client 4.8.01.0300[

! Error 1324. The folder path 'Mine bilder' contains an invalid character.

[Legg til eller fjern programmer]

! Alvorlig feil under installasjonen.

Har også prøvd å avinstallere noen andre programmer (Microsoft-programmer), og de feiler med samme feilmelding. De bruker antagelig samme installasjonsprogram (Windows Installer?). Hvordan fikser jeg dette? Kommer ikke på noe spesielt jeg har installert heller.

Tilleggsinfo:

Det eneste som forandrer seg til stadighet med maskinvarekonfigurasjonen er usb-minnepinner/disker som noen ganger er tilkoblet, andre ganger ikke. De problemene dette har medført tidligere ifht installasjonsprogrammer har fikset seg ved å plugge dem inn igjen. Så det er ikke det som er problemet.

Endret av 8086
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse

Fant dette på nettet.

"Although it can appear for various reasons, such as a programming bug or a corrupted Windows Installer, the Error 1324 code most likely reveals a problem between an identified folder and its corresponding entry in the Windows Registry."

Feilen jeg fikk var at banen til "Mine bilder" visstnok var ugyldig, men banen var jo slik den alltid hadde vært og å forandre navnet på mappen hjalp ikke. Da jeg endret navnet på mappen til "Bilder" var det fremdeles samme feil --> "Mine Bilder" er ugyldig blablabla...

Eromåtte det være registeret som var skyld i uløkka.

Derfor åpnet jeg i dag "regedit", og kjørte et søk på "Mine bilder", etter 4-5 søk støtte jeg på en nøkkel i "HKEY_CURRENT_USER/Software/Microsoft/Windows/Explorer/User Shell Folders". I den "mappen" var det en registernøkkel som jeg dessverre slettet før jeg skrev opp navnet (whoops), men den bør ikke være vanskelig å finne:

Uansett skjønte jeg at det måtte være denne nøkkelen, da den en referanse til "G:\Mine bilder", en stasjon som etter å ha installert ny hardware nå peker til en CD-ROM-stasjon. Etter å ha slettet denne nøkkelen, og startet på nytt, avinstallert, og reinstallert VPN-klienten, fungerte ting igjen.

Where there's a will, there's a way :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...