MindTooth Skrevet 22. september 2006 Del Skrevet 22. september 2006 Antivirusselskapet frykter undergangen er nær. Symantec går nå åpent ut mot Microsoft. Bakgrunnen er at Symantec, og flere av selskapets konkurrenter, frykter at Windows Vista skal bli deres undergang. ITavisen: Symantec til krig mot Vista Symantec over at manglende tilgang til programkjernen i Windows Vista gjør det umulig å lage gode sikkerhetsprogrammer for operativsystemet. Er det liksom ikke bra at kjernen er lukket slik at folk ikke har mulighet til å endre noen systemfiler og legge inn virus? Hva er det jeg har gått glipp av? Hva er seriøst deres problem? Skal du klage på OS X og GNU/Linux fordi det ikke er virus der? Hva faen.. Blir helt tuppa jeg.. Birger Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 22. september 2006 Del Skrevet 22. september 2006 Jeg kan jo skjønne bekymringen, men jeg tviler på at de slipper opp for jobb for å si det slik... Det er da vel alltids noen som klarer å lage virus... Lenke til kommentar
kristwa Skrevet 22. september 2006 Del Skrevet 22. september 2006 Uten å ha lest ITavisens artikkel kommer jeg med et sitat fra den opprinnelige artikkelen som kaster litt bedre lys på saken: Symantec has also complained about a new security feature called Kernel PatchGuard that prevents software--malicious or otherwise--from altering the Windows kernel at runtime. In the past, security companies have been forced to patch the Windows kernel themselves to reverse kernel patches applied by malicious software. Such patches won't be possible in Vista, which should make the system more secure. However, Symantec wants the feature removed. Symantec klager til EU angående den bedre sikkerheten i Vista? Fatter ikke at det går an! (Kilde: http://www.windowsitpro.com/Articles/Artic...590/93590.html) Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 22. september 2006 Forfatter Del Skrevet 22. september 2006 Hehe.. Blir akkurat det samme som at alle begynner å ta fly, men f.eks Sabb sier til EU at nei, plant noen kaprere slik at folk begynner å bruke bil igjen. Birger Lenke til kommentar
likferd Skrevet 22. september 2006 Del Skrevet 22. september 2006 Altså, symantec vil altså at microsoft gjør vista like usikkert som windows XP, slik at de får solgt flere antivirusprogrammer? blir nesten som at rullestolfabrikanter saksøkte volvo når de fant opp bilbelter.. Lenke til kommentar
miCro Skrevet 22. september 2006 Del Skrevet 22. september 2006 Jeg skjønner til en viss grad at de ikke liker at MS intigrerer sikkerhetsprogrammer som OneCare o.l. i Vista, men at de klager på at MS forbedrer sikkerheten i oprativsystemets kjerne er bare dødfødt. Tenke seg til om de må forbedre programvaren og tenke nytt før folk gidder å bruke penger på produktet deres? Fysjom... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå