Tootimes Skrevet 22. september 2006 Del Skrevet 22. september 2006 Hallo folkens. Etpar kjappe fråger: Jeg driver og bygger vannkjøling nå ,har skjært ut hele fronten av chieftec maxien min og har klaska inn en trippel raddis på høykant. Vet ikke helt hvor HD`ene blir av ennå ,men det kommer. Det jeg lurer på er om noen kan forklare meg viktigheten med å ha samme innerdimensjon på alt i vannkjølinga. Jeg skjønner jo at det vil bli litt trøblete å ha 1/2 ID og over til 3/8ID f.eks, men hva er liksom hoveddrawbacket? Håper noen kan forklare meg dette. Det andre jeg lurer på er; Hvilke radiatorer har 1/2 rør i seg? Det må jeg nemlig ha tak i om alt skal være det samme. Sitter med en AC 360 nå nemlig og den tror jeg har 3/8ID. Vennlig hilsen T. Lenke til kommentar
CFD Skrevet 23. september 2006 Del Skrevet 23. september 2006 Dropp radiatorer som er bygget opp etter inline prinsippet. Disse har stor motstand (prøv å blås igjennom den). Også prøver du å blåse gjennom en black ice extreme etterpå.. Da forstår man hva man burde satse på Men det er ikke så veldig farlig å gå fra 12.6 til 10mm. Du får selvfølgelig lavere flow og senker ytelsen litt ,men dette kommer veldig ann på om blokken din er avhengi av god flow eller ikke. De fleste trenger ikke allverden med flow. Lenke til kommentar
Spr0cket Skrevet 23. september 2006 Del Skrevet 23. september 2006 har ikke skrue laga en kjemperigg for å teste hvor stor betydning flow har? og kom entydig frem til at den viktigste faktoren var varmeutvekslingen mellom det varme og blokka, og blokka og vannet? Lenke til kommentar
RallyP Skrevet 23. september 2006 Del Skrevet 23. september 2006 En av ulempene med forskjellige dimensjoner er at trykket i loopen blir forskjellig. Lenke til kommentar
CFD Skrevet 23. september 2006 Del Skrevet 23. september 2006 har ikke skrue laga en kjemperigg for å teste hvor stor betydning flow har? og kom entydig frem til at den viktigste faktoren var varmeutvekslingen mellom det varme og blokka, og blokka og vannet? 6920556[/snapback] Joda. Jeg var oppe hos skrue og så på den riggen han hadde bygget for et par dager siden og flow har normalt ikke så veldig mye å si ,men hvis du googler opp tester av "polarflo TT" så vil du finne ut at dette er en av de blokkene som krever god flow. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 23. september 2006 Del Skrevet 23. september 2006 Swiftech storm og apogee trenger vel også mye flow. Og RBX-blokka, hvis jeg ikke tar helt feil. Lenke til kommentar
RallyP Skrevet 23. september 2006 Del Skrevet 23. september 2006 Selvfølgelig kan man tjene på høyere flow, men man kommer VELDIG langt med svakere pumper og smalere slanger. Det blir også mer stillegående. Det mange prøver å si til de som bare tenker på flow er at ytelse og flow ikke alltid går hånd i hånd. Lenke til kommentar
Tootimes Skrevet 23. september 2006 Forfatter Del Skrevet 23. september 2006 Hei. Takker for svar. Er litt klokere ivertfall. Skjønner at dette ikke er døden om å gjøre. Skal bli spennende å se nå da,mangler bare tanken nå, er vel i posten et sted... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå