Søppelsveitt Skrevet 22. september 2006 Del Skrevet 22. september 2006 Hei. Har nylig flyttet inn i hybelhus med alt mulig fellesutstyr. Her har vi blant annet en sliten støvsuger kalt: AEG Vampyr 402,5. - Hvor kan jeg finne støvsugerposer til denne? - Må jeg bruke de som er til AEG, eller kan det være andre/ billigere som passer? Takker for svar. Lenke til kommentar
learntofly Skrevet 23. september 2006 Del Skrevet 23. september 2006 Husker at Elkjøp solgte noen støvsugere fra AEG som het Vampyr for ett års tid siden. Vil tro du får poser de fleste steder der de selger AEG støvsugere. De som regel ganske standardiserte størrelser. Lenke til kommentar
crazycooler Skrevet 23. september 2006 Del Skrevet 23. september 2006 Skriv opp alle nummere som står under støsugeren på et merke som er limt på , e nummer serie nummer osv. da får du riktig pose.! Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 23. september 2006 Del Skrevet 23. september 2006 AEG Vampyr 402,5. - Hvor kan jeg finne støvsugerposer til denne? - Må jeg bruke de som er til AEG, eller kan det være andre/ billigere som passer? Stusser på betegnelsen, det står kanskje Vampyr 402S? Hvis det er den gamle 400-serien så ser posen slik ut: Denne posen er ganske gammel og finnes kanskje ikke i alle elektrobutikker, men kan sikkert skaffes. Hvis butikken selger poser fra Scanpart så heter posen AE18, men hvis de selger poser fra Aurora/OSK så heter posen AE2004. Lenke til kommentar
Søppelsveitt Skrevet 24. september 2006 Forfatter Del Skrevet 24. september 2006 Takker for svar. Jeg vil tro det er en relativt gammel støvsuger, og navnet er altså Vampyr 402.5 (jeg dobbeltsjekket). Jeg må altså ha poser som er ment for akkurat denne modellen? Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 24. september 2006 Del Skrevet 24. september 2006 Betegnelsen Vampyr 402.5, står det oppå eller under maskinen? Hvis det står oppå, så snu maskinen og se om det står noe annet / mer på typeskiltet under. Og ja, du må ha riktig pose til maskinen for at den skal sitte som den skal. Hvis den ikke passer vil du fylle maskinen med støv og så kan du sansynligvis se etter ny maskin..... Hvis maskinen er den gamle 400-serien så finnes det heller ingen pose som ligner eller passer nesten bortsett fra en (500- og 600-serien), men den har for stor papplate. Lenke til kommentar
Søppelsveitt Skrevet 24. september 2006 Forfatter Del Skrevet 24. september 2006 Betegnelsen står på den metallplaten under støvsugeren. Posen som står i, er liten og kompakt, ulikt den tegningen du postet. Jeg er usikker på om det er en orginal pose fordi den sitter ikke så godt. Lenke til kommentar
YBD Skrevet 25. september 2006 Del Skrevet 25. september 2006 (endret) Merkelig at ingen har nevnt www.stovsugerposer.no. Der har de 300 forskjellige posetyper på lager, bare skriv hvilken støvsuger du har og du får riktig type i posten :-) Endret 25. september 2006 av YBD Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 25. september 2006 Del Skrevet 25. september 2006 Ble litt nyskjerrig så jeg sjekket med AEGs delelister på jobben. Der fant jeg ikke modell 402.5, men jeg fant både 402.0 og 402.6. Da jeg skulle gi opp, fant jeg helt tilfeldig orginal bruksanvisning til din maskin. Og det bekrefter at det er den posen jeg foreslo noen poster lenger opp som du trenger. Om du går til din lokale elektrosjappe eller handler på nett som YBD foreslår blir jo ditt valg. Lenke til kommentar
Søppelsveitt Skrevet 27. september 2006 Forfatter Del Skrevet 27. september 2006 Ble litt nyskjerrig så jeg sjekket med AEGs delelister på jobben. Der fant jeg ikke modell 402.5, men jeg fant både 402.0 og 402.6. Da jeg skulle gi opp, fant jeg helt tilfeldig orginal bruksanvisning til din maskin. Og det bekrefter at det er den posen jeg foreslo noen poster lenger opp som du trenger. Om du går til din lokale elektrosjappe eller handler på nett som YBD foreslår blir jo ditt valg. 6938845[/snapback] Jepp, stemmer. Nå har jeg fått handlet inn poser. Takk for hjelpen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå