zixac Skrevet 22. september 2006 Del Skrevet 22. september 2006 Jeg får en feilmelding under oppstarten av den nye bærbare pc'en min Det kommer opp en boks med Microsoft Windows, og så kan jeg sende feilrapport eller ikke send... Jeg husker ikke helt hva mer som stod, men jeg er sikkert på at denne meldingen ikke skal vært der... Håper noen har peiling på dette... Lenke til kommentar
tg90nor Skrevet 22. september 2006 Del Skrevet 22. september 2006 Hva sier feilmeldingen? Kan du poste et screenshot? Lenke til kommentar
ZA Skrevet 22. september 2006 Del Skrevet 22. september 2006 Jeg får en feilmelding under oppstarten av den nye bærbare pc'en min Det kommer opp en boks med Microsoft Windows, og så kan jeg sende feilrapport eller ikke send... Jeg husker ikke helt hva mer som stod, men jeg er sikkert på at denne meldingen ikke skal vært der... Håper noen har peiling på dette... 6915303[/snapback] Skriv mer om hva feilmeldingen går ut på. Dessuten er det ofte en feilkode, som kan benyttes for å søke på Google, eller Microsoft sine sider for å få hjelp der. Det er uansett lite å si så lenge man ikke vet hva feilmeldingen består av, ta et bilde og legg ved slik at det blir lett å se hva du mener Lenke til kommentar
zixac Skrevet 22. september 2006 Forfatter Del Skrevet 22. september 2006 (endret) Jeg skal se hva jeg får til. Jeg sitter ikke med maskinen nå så jeg skal se når jeg får det til... Jeg får forresten startet opp maskinen, men meldingen kommer rett etterpå. Men jeg kan gjøre hva jeg vil på maskinen mens den er oppe og ingenting skjer når jeg trykker ikke send feilmelding... Jeg kommer tilbake med mer info. Beklager den manglende infoen... Endret 22. september 2006 av zixac Lenke til kommentar
radivx Skrevet 22. september 2006 Del Skrevet 22. september 2006 Er det av typen "System has recovered from a serious error!"? I så fall pleier den å komme 1 restart etter blåskjerm-restart. Noen ganger virker det som om slike ting henger seg opp. Søk litt på google... MS har som vanlig en artikkel på tåpelige windows feil: http://support.microsoft.com/?kbid=317277 Lenke til kommentar
zixac Skrevet 22. september 2006 Forfatter Del Skrevet 22. september 2006 Det virker som det er noe slikt. Men maskinen blir slått av og på vanlig og så dukker det opp... Her er skjermbildet... Trykker jeg der det står at jeg skal klikke kommer denne opp: Så trykker jeg se innhold: Håper dette hjelper... Lenke til kommentar
tg90nor Skrevet 23. september 2006 Del Skrevet 23. september 2006 Har du Service Pack 2 installert? Lenke til kommentar
zixac Skrevet 23. september 2006 Forfatter Del Skrevet 23. september 2006 Har du Service Pack 2 installert? 6922049[/snapback] Nei, jeg får ikke installert SP2. Maskinen tar seg bare en omstart ved for mye "tenking". Den klikker under installeringen av SP2. Jeg kan ikke reformatere harddisken heller for jeg har ikke XP-cd'en. Lenke til kommentar
tg90nor Skrevet 25. september 2006 Del Skrevet 25. september 2006 Har du Service Pack 2 installert? 6922049[/snapback] Nei, jeg får ikke installert SP2. Maskinen tar seg bare en omstart ved for mye "tenking". Den klikker under installeringen av SP2. Jeg kan ikke reformatere harddisken heller for jeg har ikke XP-cd'en. 6922692[/snapback] Vel, i følge M$ er løsningen å installere en service pack, så da må vi heller finne årsaken til at maskinen din klikker... Regner med at du ikke har prøvd på overklokking og sånt, så da tipper jeg at du enten har driverprblemer eller hardware-problemer. Har du garanti på maskinen? Lenke til kommentar
J@9 Skrevet 25. september 2006 Del Skrevet 25. september 2006 omstart ved for mye tenking hørtes ut som RAM problemer.. last ned Ultimate boot cd, og kjør en ram test. Boot cd'n ligger gratis på nettet om du søker etter den Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå