Gå til innhold

Send ungdommen til IRAK

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Andre som blir litt lei av genereligsering?

6921675[/snapback]

Kan ikke si jeg leser noen generalisering ut av førsteposten. Han sier vel han er lei av ungdomskriminalitet, ikke at alle ungdom er kriminelle? Selv om det fortsatt dreier seg om et mindretall, er det vel legitimt å se det som et reelt (og kanskje økende) problem og etterlyse utradisjonelle løsninger?

Så blir spørsmålet om medisinene han foreslår er fornuftige og akseptable...

Geir :)

Lenke til kommentar
1) Et godt botemiddel kunne være å gi flere lekser eller øke "åpningstida" til å omfatte både fredags kveld og lørdag. Tradisjonelle ute- og feste-dager. Hold ungene mer på skolen, så minker problemene og samtidig blir de kanskje litt flinkere også.

2) Strenge straffer for fyll, hærverk, tyveri og slikt.Spesielt har jeg tro på straffarbeid der ungdom må jobbe for føda.

3) Økende straff ved økende "forbrytelser" Send dem ut at landet når de har forbrutt seg 3 ganger. Innfør altså prikkbelastning på rullebladet. Akkurat som i trafikken! 3 prikker: Vips tvangstjeneste i det militære i Afgahnistan eller Irak for eksempel

Ned med ungdomskrimmen!

Hilsen Illsinna gamlis! :devil:

6914992[/snapback]

Noen skal få bank!

Lenke til kommentar

Nå svarer jeg til disse utsagne, uten å basere svarte mitt på trådstartes innlegg.

"oh no, ungdommen i dag drikker før de er 18. Det skjedde ikke i min tid!"

"I dag holder alle ungdommer på med hærverkdaglig, hvis de ikke ligger på sykehuset til pumping eller sitter på politistasjonen!"

6921675[/snapback]

Ikke nok med at dette er grove generaliseringer, men de er også veldig feilaktige. Selv om jeg er født i slutten av -87 så vet jeg såpass av å høre på mine foreldre, onkler og tanter om at ungdomstiden 'før i tiden' ikke var så anderledes, med tanke på aktiviteter. Folk drakk, sloss, anntastet jenter, ranet og kjørte fylla. I ung alder. Om jeg skal tro mine foreldre da.

Lenke til kommentar
Synes det er en meget god løsning jeg..

Feks: Vi har ikke dødstraff i Norge, noe jeg synes er veldig bra. Hvis da livstidsfanger bruker tiden sin på arbeid o.l, så vil jo de faktisk bidra til samfunnet, dermed er det ikke bare mer humant, og forsvarlig ovenfor menneskerettighetene, men også billigere, og lønsomt for samfunnet :) Win-Win!

6915444[/snapback]

Sant, men du blir jo kvitt de som gjør noe galt. For godt. 100% borte. Jeg liker tanken.

Lenke til kommentar
Nå svarer jeg til disse utsagne, uten å basere svarte mitt på trådstartes innlegg.

"oh no, ungdommen i dag drikker før de er 18. Det skjedde ikke i min tid!"

"I dag holder alle ungdommer på med hærverkdaglig, hvis de ikke ligger på sykehuset til pumping eller sitter på politistasjonen!"

6921675[/snapback]

Ikke nok med at dette er grove generaliseringer, men de er også veldig feilaktige. Selv om jeg er født i slutten av -87 så vet jeg såpass av å høre på mine foreldre, onkler og tanter om at ungdomstiden 'før i tiden' ikke var så anderledes, med tanke på aktiviteter. Folk drakk, sloss, anntastet jenter, ranet og kjørte fylla. I ung alder. Om jeg skal tro mine foreldre da.

6923143[/snapback]

Åjada. For 40 år siden (mine foreldre) var de like ille som i dag.

Lenke til kommentar
Synes det er en meget god løsning jeg..

Feks: Vi har ikke dødstraff i Norge, noe jeg synes er veldig bra. Hvis da livstidsfanger bruker tiden sin på arbeid o.l, så vil jo de faktisk bidra til samfunnet, dermed er det ikke bare mer humant, og forsvarlig ovenfor menneskerettighetene, men også billigere, og lønsomt for samfunnet :) Win-Win!

6915444[/snapback]

Sant, men du blir jo kvitt de som gjør noe galt. For godt. 100% borte. Jeg liker tanken.

6923160[/snapback]

Høres ut som en fascistisk politistat i mine ører.

Lenke til kommentar

Det skal ikke hete straff når man sitter bak en låst dør å ser på tv hele dagen. Personelig mener jeg at soningsforholdene i Norge er i mildeste laget. Mordere og voldtektsmenn burde få en mer avskrekkende straff. Sett at en mann ble dømt til 20 års fengsel, så burde minst 3/4 deler av soningstiden inkludere en eller annen form for nyttig arbeid.

Å sende kriminelle til en krigssone ville ikke tjene noen bortsett fra skytegale kriminelle.

Endret av Dj_eLmO
Lenke til kommentar
Åjada. For 40 år siden (mine foreldre) var de like ille som i dag.

6923448[/snapback]

Jeg vil bare få påpeke at jeg (jeg var 19 den gangen) var bare snill! :innocent:

Så det må ha vært noen andre dine foreldre tenkte på... ;)

Det der er et vanskelig spørsmål og besvare. Vi var nok ikke Guds beste barn på den tiden heller. Hadde vi ungdomskriminelle? Mobbing? Vold? Narkotika? Ja, ja, ja og ja. Gjenger? Ja da, bare at den gangen var de av naturlige årsaker 99% etnisk norske. Vi hadde ikke så mange pakistanske eller andre innvandrede ungdommer ennå.

Allikevel husker jeg ikke den TV-inspirerte(?) ondskapen som vi ser idag. Når folk ble mobbet nøyde man seg med å tømme sekken deres utover skoleplassen eller dynke dem, og skulle noen tas fikk de juling, man kledde dem ikke nakne og bandt dem fast, og sto en hel gjeng og brant dem med sigaretter og klippet håret av dem mens man tok bilder av det.

Den slags faenskap er nytt for denne generasjonen. :thumbdown:

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar
Det skal ikke hete straff når man sitter bak en låst dør å ser på tv hele dagen. Personelig mener jeg at soningsforholdene i Norge er i mildeste laget.

Straffen består i selve frihetsberøvelsen. Vi som ikke har opplevd å bli låst inne på små rom og bli kommandert ut og inn av cellene ettersom det passer andre (betjentenes arbeidsrutiner), kan neppe forestille oss hvordan det er. Det føles neppe som en ferie; den som ender opp i fengsel med forventninger om stor luksus blir garantert skuffet.

Ikke at jeg er udelt positiv til fengsel som straffemetode, men "for stor luksus" er ikke av de større problemene. Trist nok finnes dem som opplever fengselsopphold som bedre enn livet de har utenfor, men vil tro det er relativt få av disse.

Støtter forslaget som kom tidligere om økte straffer ved gjentatte lovbrudd. Førstegangsforbrytere bør så langt det lar seg gjøre (ville ikke passet seg for alle typer lovbrudd) arbeide for å gjøre bot for handlingene sine, og ikke havne i fengsel. I fengsel møter de garvede kriminelle og lett tilgang på rus, og blir neppe bedre mennesker av oppholdet.

Lenke til kommentar

Allikevel husker jeg ikke den TV-inspirerte(?) ondskapen som vi ser idag. Når folk ble mobbet nøyde man seg med å tømme sekken deres utover skoleplassen eller dynke dem, og skulle noen tas fikk de juling, man kledde dem ikke nakne og bandt dem fast, og sto en hel gjeng og brant dem med sigaretter og klippet håret av dem mens man tok bilder av det.

6923923[/snapback]

Hmm. Slik oppførsel har jeg kun vært borti i form av rykter om hva russen gjorde en gang for mange år siden.

Lenke til kommentar
Hmm. Slik oppførsel har jeg kun vært borti i form av rykter om hva russen gjorde en gang for mange år siden.

6934704[/snapback]

Det har vært flere slike saker, her er den siste:

VG: Filmet grovt overgrep mot jente (15)

Det var en virkerlig stygg sak for noen år siden, hvor mishandlingen foregikk gjentagne ganger over lengre tid og med tildels grovere midler. I retten (om jeg husker rett) fleipet noen av de tiltalte om saken. De hadde rett og slett null empati, og selv under trussel om fengselsstraff viste de ingen anger. Desverre finner jeg ingen linker til denne historien må.

Lenke til kommentar

6934704[/snapback]

Det har vært flere slike saker, her er den siste:

VG: Filmet grovt overgrep mot jente (15)

Det var en virkerlig stygg sak for noen år siden, hvor mishandlingen foregikk gjentagne ganger over lengre tid og med tildels grovere midler. I retten (om jeg husker rett) fleipet noen av de tiltalte om saken. De hadde rett og slett null empati, og selv under trussel om fengselsstraff viste de ingen anger. Desverre finner jeg ingen linker til denne historien må.

6935020[/snapback]

Minner meg også om den saken om den ungdomsgjengen som gikk rundt og regelrett skamslo tilfeldige mennesker mens de filmet det og la det ut på nettet.

Det er vel ikke uten grunn at dagens generasjon kalles for jackass-generasjonen.

Lenke til kommentar
Gammledager

http://www.simaqianstudio.com/forum/index....mode=linearplus

Syntes mye var værre før i tiden jeg da. Verste er att kirken godkjente mye av detta. Eller så har vi jo Blodhevn også da.

Var satans mye rare sider som dukka opp når jeg søkte etter detta.  :tease:

6943662[/snapback]

Vi snakker ikke om voksnes tortur og faenskap. Da vinner Hitler og en håndfull andre lett. Vi snakker om oppførselen blant vanlige ungdommer...

Lenke til kommentar

6923923[/snapback]

Jo, faktisk. Enkelte skoler (i Bergen, bl.a.) hadde denslags hendelser ca hver dag. Min mor har fortalt om det der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...