Krabba Skrevet 22. september 2006 Del Skrevet 22. september 2006 (endret) heisann. jeg skal sette opp et trådløst nettverk mellom min leilighet og leiligheten rett under meg. det er ikke lange strekket (leilighetene er på 64kvm og 40kvm) men imellom gulvet mitt og taket til leiligheten under ligger ei betongplate som sikkert er full av armering. jeg lurer da på om dette har mye å si ? noen som har en router å anbefale til dette bruket ? evt også nettverkskort. stabilitet og godt signal er viktig.. Endret 22. september 2006 av Krabba Lenke til kommentar
Krabba Skrevet 22. september 2006 Forfatter Del Skrevet 22. september 2006 heisann. jeg skal sette opp et trådløst nettverk mellom min leilighet og leiligheten rett under meg. det er ikke lange strekket (leilighetene er på 64kvm og 40kvm) men imellom gulvet mitt og taket til leiligheten under ligger ei betongplate som sikkert er full av armering. jeg lurer da på om dette har mye å si ? noen som har en router å anbefale til dette bruket ? evt også nettverkskort. stabilitet og godt signal er viktig.. 6914829[/snapback] no one ? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 22. september 2006 Del Skrevet 22. september 2006 Armering reduserer signalstyrken veldig mye. Det kan god hende du ikke får noe signal i det hele tatt i den andre etasjen om ikke signalet finner veier utenom. F.eks gjennom en trappeoppgang. Trådet nettverk er å anbefale men du kan sikkert ha trådløst innad i hver av leilighetene. Lenke til kommentar
Krabba Skrevet 23. september 2006 Forfatter Del Skrevet 23. september 2006 Armering reduserer signalstyrken veldig mye. Det kan god hende du ikke får noe signal i det hele tatt i den andre etasjen om ikke signalet finner veier utenom. F.eks gjennom en trappeoppgang. Trådet nettverk er å anbefale men du kan sikkert ha trådløst innad i hver av leilighetene. 6919830[/snapback] i see, leilighetene er kommet i ettterkant under hvor det var butikk før, så det er ingen trappeoppgang.. men jeg tror jeg skal prøve å få tak i en tråløs router og teste hvordan det går. thx for innlegget Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 23. september 2006 Del Skrevet 23. september 2006 Hvis du plent må ha det trådløst kan det være en ide å gå for et aksesspunkt i hver etasje, som begge er koblet med ledning til WAN. Du får sikkert lagt en kort ledningsstump gjennom gulvet på et eller annet vis. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå