jonas02 Skrevet 22. september 2006 Del Skrevet 22. september 2006 Hei! Første innlegg her Jeg har nylig kjøpt meg ny prosessor og skjermkort, men får da noe kjedelige problemer. Den nye prosessoren vil ikke virke og jeg finner ike ut hva jeg skal gjøre. Vis jeg setter inn windows XP CD og skal da formatere maskinen for å så instalere alt på nytt, fryser den seg og ingen ting er å få gjort. Jeg har kryssjekka masse, og den fungerer på den gamle prosessoren.Når jeg setter på kortet og kjører på den "gamle" windows fryser bildet seg etter en stund og jeg får da heller ikke gjort noe. Hardware: Asus P5ND2-SLI, nForce4 SLI Intel (Hovedkort) Intel Pentium 4 630 (Gamle prosessoren) Intel Pentium D 945 (Nye prosessoren min) I brukermanualen står at "D" prosessorer skal fungere bra, men jeg så litt på hjemmesiden og fant ikke kortet der, men jeg så at P5ND2 kort støtter "D" prosessorer, og når det er ingen hovedkort fra Asus som har så korte navn regner jeg med at alle med det navnet kan bruke "D" prosessorene.. Håper på et positivt svar og at alt fungerer, hehe.. :!: Mvh. Jonas Lenke til kommentar
-SoniX- Skrevet 22. september 2006 Del Skrevet 22. september 2006 Hei Uten at jeg vet stort om Intel maskiner, vil jeg likevel anbefale deg å oppdatere BIOS. BIOS bestemmer mye. spes når det kommer til kompatiblitet med nye prossessorer. Lenke til kommentar
Sunni Skrevet 22. september 2006 Del Skrevet 22. september 2006 (endret) Velkommen til forumet. Hvorfor bestemte du deg for å installere xp på nytt? Når under installasjonen fryser maskinen seg? Har du fått noen feilmeldinger,eventuelt hva nøyaktig står det på dem? Hva slags hardware har du? Hva slags cpukjøler har du til den nye maskinen? Endret 22. september 2006 av Sunni Lenke til kommentar
Zink Skrevet 22. september 2006 Del Skrevet 22. september 2006 Hardware: Asus P5ND2-SLI, nForce4 SLI Intel (Hovedkort) Intel Pentium 4 630 (Gamle prosessoren) Intel Pentium D 945 (Nye prosessoren min) I brukermanualen står at "D" prosessorer skal fungere bra, men jeg så litt på hjemmesiden og fant ikke kortet der, men jeg så at P5ND2 kort støtter "D" prosessorer, og når det er ingen hovedkort fra Asus som har så korte navn regner jeg med at alle med det navnet kan bruke "D" prosessorene.. Når det gjelder manualen og Asus P5ND2-SLI Her så er det bare å trykke 'Nedlasting' og 'CPU Support' som viser at Intel Pentium D 945 ikke er med på lista Her Nærmeste er Pentium D 840 (3.2 GHz, 800 FSB, revB0) men altså ingen D 945, dessverre - Anbefaler å bruke angreretten og bestille en passende CPU. Lenke til kommentar
jonas02 Skrevet 23. september 2006 Forfatter Del Skrevet 23. september 2006 Velkommen til forumet. Hvorfor bestemte du deg for å installere xp på nytt? Når under installasjonen fryser maskinen seg? Har du fått noen feilmeldinger,eventuelt hva nøyaktig står det på dem? Hva slags hardware har du? Hva slags cpukjøler har du til den nye maskinen? 6915616[/snapback] Hei der. Jeg skulle formatere PC'en min uansett, så da ventet jeg til jeg fikk de nye delene mine.. Jeg bruker da de nevnte HK og CPU, og har da en 1 GB med Ram som er da på 1 brikke (Ganske stilig faktisk, med kjøleramme på ) Kjølingen til den nye prosessoren er den som fulgte med, og den fungerer bra. Gjennom BIOS kan jeg måle temperatur og den ligger på ca 28-30 grader.. Skjermkortet er et Raedon X1900XT kort.. Har enda ikke fått prøvd det, hehe.. :!: Lenke til kommentar
jonas02 Skrevet 23. september 2006 Forfatter Del Skrevet 23. september 2006 Hardware: Asus P5ND2-SLI, nForce4 SLI Intel (Hovedkort) Intel Pentium 4 630 (Gamle prosessoren) Intel Pentium D 945 (Nye prosessoren min) I brukermanualen står at "D" prosessorer skal fungere bra, men jeg så litt på hjemmesiden og fant ikke kortet der, men jeg så at P5ND2 kort støtter "D" prosessorer, og når det er ingen hovedkort fra Asus som har så korte navn regner jeg med at alle med det navnet kan bruke "D" prosessorene.. Når det gjelder manualen og Asus P5ND2-SLI Her så er det bare å trykke 'Nedlasting' og 'CPU Support' som viser at Intel Pentium D 945 ikke er med på lista Her Nærmeste er Pentium D 840 (3.2 GHz, 800 FSB, revB0) men altså ingen D 945, dessverre - Anbefaler å bruke angreretten og bestille en passende CPU. 6916520[/snapback] Det var litt kjedelig, menmen.. jeg for heller gjøre det, eller så kan jeg jo altids kjøpe meg et nytt hovedkort som også støtter Crossfire med mitt ATI kort, hehe, vis det er noen ATI kort med Intel da?? .. Takk for hjelpen Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 23. september 2006 Del Skrevet 23. september 2006 Gå for et HK som støtter core 2 duo (conroe) og en slik CPU, så får du enda mer ytelse Lenke til kommentar
Sunni Skrevet 23. september 2006 Del Skrevet 23. september 2006 (endret) Velkommen til forumet. Hvorfor bestemte du deg for å installere xp på nytt? Når under installasjonen fryser maskinen seg? Har du fått noen feilmeldinger,eventuelt hva nøyaktig står det på dem? Hva slags hardware har du? Hva slags cpukjøler har du til den nye maskinen? 6915616[/snapback] For å finne ut hvilket hovedkort du har kan du åpne kabinettet og kikke på hovedkortet.På en "boks"(northbridge) skal det stå hva slags hovedkort det er. Endret 23. september 2006 av Sunni Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå