atticus Skrevet 31. oktober 2002 Del Skrevet 31. oktober 2002 Hei! Jeg lurer på hva som er det beste styrken på VCore med en intel Pentium 4 2GHz. Har boxed vifte og kjøleribbe. Men hvor "høyt" kan jeg sette den uten at det tar no skade? Takk for hjelpen" Lenke til kommentar
byggeren Skrevet 31. oktober 2002 Del Skrevet 31. oktober 2002 Anbefalt er 1.5V (Default spenning) Dersom du øker spenningen, må du sørge for at kjølingen holder. Pass f.eks. på at ikke kabinettet er helt tett, men at luften byttes ut med kabinettvifter. Kabinettvifter er absolutt å anbefale enten du overklokker eller ikke. Edit: Det finnes ikke et fasitsvar på maks spenning. Mer spenning => mer varme. Men så lenge du holder deg under 1.75V og har god kjøling, så skal du ikke få problemer. Når du bruker originalkjøleren så ville ikke jeg vært alt for tøff med å øke spenningen. Din prosessor utvikler allerede nok varme til at originalkjøleren nærmer seg grensen for hva den tåler Edit 2: Oops, sorry, glem den siste setningen, trodde du hadde en 2.4. _________________ Byggeren slapps.com <font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: byggeren på 2002-10-31 13:44 ]</font> [ Denne Melding var redigert av: byggeren på 2002-10-31 13:46 ] Lenke til kommentar
atticus Skrevet 31. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2002 altså.. jeg har min på 1,65 nå.. og som du ser i sigg'en så har jeg allerede "clocked" den. :smile: har 2 kabinett vifter og ganske KJØLIG rom.. Gradene ligger på 41-44 nå.. Lenke til kommentar
byggeren Skrevet 31. oktober 2002 Del Skrevet 31. oktober 2002 En liten ting til: På Asuskort kan det være svært viktig å installere siste versjon av Asusprobe (dersom du bruker dette programmet til å lese av temperaturen). Du finner som regel alltid siste versjonen av asusprobe på denne linken Husk at den temperaturen som er viktig, er den temperaturen som systemet stabiliserer seg på ved 100% belastning. Idletemperaturen er for så vidt fullstendig uinteressant. Kjør f.eks. prime95 i noen timer for å se om systemet er stabilt. Lenke til kommentar
atticus Skrevet 31. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2002 Takk takk Bygger'n . Det gav meg svara jeg ville ha. Får vel spare til en Swiftech mx4000 kjøleribbe (tror det var det den het) og en fiin fiin vifte da.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå