Gå til innhold

Hvordan lager jeg gjestebok og teller?

Anbefalte innlegg

Jeg har en side og kunne tenke meg noe som ligner på en gjestebok hvor de som besøker raskt og enkelt kan kommentere siden min uten å måtte fylle ut en hel masse rart. Regner med at jeg må ty til scripting, php eller javascript?

Jeg bruker for øyeblikket en teller som en side tilbyr, men kunne tenke meg en lokal teller (antall besøkende på siden min) og har klart å lage en enkel ved hjelp av php men hvordan lager jeg en fancy teller med kule f.eks matrix tall? Tar også i mot tips om hvordan jeg kan lage en side med ulike stats, f.eks hvilket land i.p adressen til besøkende er fra, hvilket os de bruker, hvilke filer de laster mest ned etc.

Til slutt lurer jeg også på hvordan jeg kan lage en meny på venstre side som flytter seg nedover når jeg blar meg nedover siden. Har sett dette på en side, og er 99% at det ble gjort uten å bruke frames.

Vel et siste spørsmål da :) CSS jeg definerte en rekke tabeller til å høre til en klasse og

skrev da:

table.minetabs {border:none}

Jeg ønsker ikke at rammen skal synes og problemet er at i firefox synes fortsatt strekene. Ikke den ytterste rammen men strekene som skiller radene og kolonnene synes, mens i I.E. fungerte det fint. Skal lese en god om css men fint å få noen raske tips.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det en meny slik som den jeg har på denne siden du mener?

Å lage en teller med PHP er en enkel sak, personlig ville jeg brukt PHP og MySQL, det jeg ville gjort er å lage et PHP script som henter IP adressen, info om OS og nettleser og putte det inn i en MySQL tabell.

Så lager man et PHP script som teller opp hvor mange rader det er i MySQL tabellen og da er antall rader = antall besøkende.

Dette er sikkert ikke den beste metoden og det finnes flere andre måter å gjøre det på men dette er enkelt og greit :)

Jeg har et script for dette hjemme som jeg kan sende til deg når jeg kommer hjem fra jobb om du vil det.

Det er bare snakk om et par linjer kode men jeg er litt rusten nå og husker ikke helt alle kommandoene jeg brukte, er en stund siden jeg har programmert noe

Lenke til kommentar

Takk. Tar i mot script jeg, og ja det er slik jeg mener med den menyen! Hvordan lager jeg en slik, og har vel rett at det er uten bruk av frame? Synes det er en elegant løsning jeg. Når det gjelder stats, hvordan får jeg det grafisk? Er det php script for det?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...