Coppernica Skrevet 22. september 2006 Del Skrevet 22. september 2006 Er helt nybegynner i Visual Basic, og prøver meg på å programmere egendefinerte funksjoner til excel. Har ifølge meg selv laget to funksjoner som er ganske like, den ene virker, den andre gjør det ikke, og jeg forstår ikke hvorfor. Function absolutt(tall, hallo) absolutt = tall - hallo End Function Overstående virker Function test(f, theta) sum = f + theta End Function Overstående virker ikke, og gir bare null til svar samme hva jeg putter inn. Noen ideer? Coppernica Lenke til kommentar
ze5400 Skrevet 22. september 2006 Del Skrevet 22. september 2006 Eeh, nå kan ikke jeg VB6, men likevel spø jeg, har du vurdert å returnere sum? Hverken funksjonsnavnet er sum, og du har heller ingen Return, der Prøv: Function Regn(f, theta) Dim sum As Double = f + theta Return Sum End Function Eller: Function Sum(f, theta) sum = f + theta End Function Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 22. september 2006 Del Skrevet 22. september 2006 Function test(f, theta) sum = f + theta End Function Overstående virker ikke, og gir bare null til svar samme hva jeg putter inn. Noen ideer? Prøv dette isteden: Function test(f, theta) test = f + theta End Function Du spesifiserer hva som returneres med å tilordne det variabelen med samme navn som funksjonen. ze5400, jeg tror ikke VB6 kan bruke "Return", men bombesikker er jeg ikke... Lenke til kommentar
ze5400 Skrevet 22. september 2006 Del Skrevet 22. september 2006 ze5400, jeg tror ikke VB6 kan bruke "Return", men bombesikker er jeg ikke... 6914042[/snapback] Tenkte på det samme selv Men jeg tenkte, hvorfor ikke prøve Hyggelig å se deg her forresten, virker som du har vært så lite aktiv i det siste Moskus Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 22. september 2006 Del Skrevet 22. september 2006 Vel, jeg er stadig innom, men ikke alltid jeg føler at jeg har noe å bidra med. Men nå blir det straks mer programmering, så jeg regner med jeg kommer sterkt tilbake. Lenke til kommentar
Coppernica Skrevet 22. september 2006 Forfatter Del Skrevet 22. september 2006 Tusen takk moskus Det virket Coppernica Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå