Gå til innhold

Drømmefall er Rundet; Tanker og Spørsmål (SPOILER)

Anbefalte innlegg

Nåh.. :)

Nå har jeg endelig rundet Drømmefall! En veldig godt spill, men som de fleste sitter jeg vel med flere tanker i hodet etter slutten..

Er Zoë Castillo død?

Er April Ryan død?

Hva skjedde med Kian Alvane?

Hvem angrep "den Hvite Drage" i Skyggebyen?

Hva er den store greia med Brian Westhouse?

Mange spørsmål.. Når kommer oppfølgeren?

Ja, for når kommer oppfølgeren!? For dette er dømt til å ha en etterfølger.. Det er for mange løse tråder til at dette bare ender slik som det gjorde..

April Ryan er jeg "sikker" på at ikke døde, og det er flere grunnet til det! I den første "den Lengste Reisen" blir, så vidt jeg husker, fortelleren kalt "Lady Alvane"; Denne gamle damen får vi inntrykk av at er selveste April Ryan, både pga fuglen Ravn som tripper på gulvet, og at det hun fortalte var "hennes historie". Det ville ha vært en for stor "feil" å gjøre om på denne historiske biten ved å la henne dø i vannet, slik vi ledes til å tro etter det siste spillet. Derfor vil jeg anta at April Ryan lever.

Et annet hint til at hun lever, var at vi så Zoë aldri sørget over April, samt en annen ting; Zoë fikk hjelp av "den Hvite Drage" til å "skifte" til et sted hvor hun kunne være mest til hjelp!, og plutselig dukket hun opp til det skjebnesvangre stedet hvor April ble stukket i magen. Hva som skjedde rett etterpå fikk vi aldri se, eller vite. Vi fikk altså ikke se det hun skulle hjelpe til med, før hun pustet inn røyken og våknet opp i Stark. At vi ikke fikk se noe, behøver nødvendigvis ikke å bety at ingenting skjedde. Vi så at det kun var et lite stykke vann i mellom dem. Personlig liker jeg å tro at Zoë hoppet i vannet og reddet April Ryan, men fikk ikke lov til å si noe om dette videre, da April så seg ferdig med ”heltegreiene”, noe som hun hadde blitt fortalt av ”den Hvite Drage” at hun var, og så da muligheten til å komme seg vekk fra det hele.

April Ryan er Lady Alvane. Så har vi Kian Alvane. Samme etternavn! Vil det i en oppfølger spinne en historie rundt en romanse mellom disse to? Vil det bli en avsluttende triologi i ”den Lengste Reisen”, med frem mellom landene i Arkadia, og kanskje Kian og Lady Alvane som herskere?

Hva med ”den Hvite Drage”, og hvem angrep henne? Personlig tipper jeg litt på Brian Westhouse, av en eller annen grunn. Det var noe spesielt med hans ”interessant” – utsagn når Zoë ”skiftet” i Skyggebyen. Men, det kan selvfølgelig være flere ting? Er ikke Roper Klacks så hederlig som han hevder han var? Jeg vet ikke… hva tror du? Ravn? Kunne man høre noen vinger flakse?

Brian Westhouse har nok en større rolle enn jeg fatter, per dags dato, og regner kanskje med at han vil få en stor rolle i oppfølgeren! Det hersket jo også skepsis over at han ”tilfeldigvis” var i ”the Journeyman Inn” når April Ryan var der. Han hevdet jo å ha vært på ”rundreise”. Kan han ha blitt omvendt? Hvilken side har han noensinne vært på?

Men, så… Hva med selveste Zoë Castillo? Der vet jeg virkelig ikke.. Der bare håper jeg! Håper at hun ikke dør, at noen kan redde henne!

Så har vi jo Reza! Helt på slutten så hevder gjenferdet til Zoë at ”dette er ikke han”! Hvem er han da? En fiende? Ikke han hun elsker, fordi det er Damien, og det er han som burde stå ved hennes side? Er det så enkelt? Eller, er han en spion? Døde ikke Reza?

Mange spørsmål… Og jeg likte dette spillet kjempe, kjempegodt! Men etter slutten sitter jeg igjen men mange følelser og spørsmål… Blandede følelser, og enda flere spørsmål..

Håper på litt diskusjon rundt dette! :)

dreamfall2006092121200204qi7.th.jpgdreamfall2006092121340073bj7.th.jpgdreamfall2006092121360812jo7.th.jpgdreamfall2006092123240995op0.th.jpgdreamfall2006092123525437yj3.th.jpgdreamfall2006092200593178th5.th.jpgdreamfall2006092201054801rw9.th.jpgdreamfall2006092201113289wp1.th.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den Lengste Reisen er vel ment å bli en trilogi? Men om det kommer en 3er vil vel vise seg... Jeg mener å huske at det var snakk om at de hadde vanskelig med å få tak i sponsorer til Drømmefall og at det kunne bli vanskelig for dem å fullføre siste kapittel i historien hvis ikke Drømmefall solgte bra!

Har ikke sjekket noe nytt siden jeg hørte det der men.

Lenke til kommentar

Var det ment å være en triologi fra utgangspunktet? Altså, mens de jobbet med 1'ern også? :ermm: Det virker i hvert fall som om de hadde en 3'er i blikket når de laget 2'ern, men er nå usikker med den første..

Kan ikke skjønne annet enn at dette må bli fullført på et slags vis, eller et annet.. for spillet har jo solgt meget bra (har det ikke?), og løse tråder er det definitivt..

Men, noen som vet hva som vil skje med Zoë Castillo? :love::cry:

dreamfall2006092201062481fr4.th.jpg

Lenke til kommentar

Et eller annet sted på bloggen sin har Ragnar Tornquist lovt at det Drømmefall 2, eller Den Lengste Reisen 3, skal komme. Fant det ikke i farten, men sjekk det ut selv. Han skriver en del interessant om spillet.

Jeg likte spillet godt jeg og, men da slutten kom satt jeg bare igjen med et tonn av spørsmål og var egentlig ganske sur. Vær obs på at det kommer et "skjult" klipp helt i slutten av rulleteksten, det er verdt å vente på den.

Endret av maren_a
Lenke til kommentar

Jeg husker at jeg satt helt mot slutten av spillet og tenkte "Mon tro hva som skjer nå ..." da det plutselig traff meg at det hele skulle slutte med Zoë sittende i et enormt dukkehus. Kjipt.

Men "Reza" som kom inn på slutten av spillet var i hvert fall ikke den ekte Reza. Han ble nemlig drept av WatiCorp.

Lenke til kommentar

Jeg fikk liksom med meg at Reza døde, men allikevel så husker jeg det ikke helt.. Hvordan fikk vi vite det? Hvem kom med den informasjonen?

Er det slik at Zoë nå sitter i dukkethuset, som sin "lillesøster" gjorde? Da er det egentlig kanskje håp?! Hvis hun er i "koma" så lenge hun er i dukkehuset.. da må jo noen befri henne fra det stedet? Eller er hun da allerede død? :cry:

Vil ha April og Zoë i live!! :(

Lenke til kommentar

Det er ikke helt sikkert at vi vil få "Den Lengste Reisen 3". Uansett så har Ragnar Tørnquist lovet oss å avslutte historien selv om det ikke blir med et spill. Dette kan bli en novelle, at han legger ut historien på internett til nedlasting eller lignende. Jeg er sikker på at vi vil få våre svar selv om de ikke kommer gjennom ett spill.

Bone: Alvin Peats sjefen for WatiCorp sa at Reza var død. Slik fikk vi vite det. Om dette er sant eller ikke...

For øyeblikket befinner Zoe seg i "The storytime"

Endret av Kaare_Jay
Lenke til kommentar

..........SPOILER SPOILER SPOILER..........

Er så evig mye å diskutere om dette spillet, jeg har fundert så mye på det at hodet nesten sprenges!

Jeg begynner med April Ryans skjebne! Jeg mener: Hun kan ikke dø!! Jeg vil ikke at hun skal dø! Vi har vært igjennom så mye sammen (haha) i Den lengste reisen, og jeg aksepterer ikke at hun bare går bort på den måten. Men har også en forklaring på hvordan hun overlever: Hun shifter til Stark! Derfor var Zoe der også! Hun skulle jo redde April Ryan, og Draic Kin sa jo til April at hun trengte hjelp til å shifte nå.

Faith sa at Zoe hadde klart oppdraget -> oppdraget var å redde April Ryan -> Zoe har reddet April Ryan -> Zoe har hjulpet April med å shifte til Stark bare ved å være der! :D

Forresten, du har spilt Den lengste reisen? Hvem tror du er Lady Alvane, den gamle damen i prologen og epilogen? April, Zoe, eller noen andre?

Her har du noe å gnage på: Kian heter Alvane til etternavn! :)

Lenke til kommentar

Så nå at du tror April er Lady Alvane. Det håper, håper, håper jeg også (det må jo også bety at hun lever også)! Men jeg er jaggu ikke sikker. Zoe virker på en måte som historiefortelleren av de to.

Så en ting om oppfølgeren. Håper selvfølgelig at DLR2,5: DF2 kommer snart. Ja, for det er slik det sies at det er. At Drømmefall (begge spillene) er nummer to i en trilogi. Slik at trilogien vil inneholde fire spill, hehe. Drømmefall-spillene kan jo, når oppfølgeren kommer, ses på som et spill.

Men Ragnar har sagt at vi får vite resten av historien UANSETT! Det som ikke er sikkert er om det blir i spillform. Det kan bli en bok, en tegneserie eller lignende.

Endret av beloeng
Lenke til kommentar

Her kommer jeg igjen, nå er jeg så godt i gang ;) Jo, Westhouse burde vært et naturlig alternativ. Og vi kunne høre vinger flakse, kan Ravn ha forsvart Den hvite dragen? Eller er Westhouse snill, og Ravn hjelper han?

Reza tror jeg har blitt Peats kjæledyr (pet).

Bone:

Ser at du har spilt DLR, ja! Ravn vil alltid hete Ravn ;)

Lenke til kommentar
Jeg likte spillet godt jeg og, men da slutten kom satt jeg bare igjen med et tonn av spørsmål og var egentlig ganske sur.

6921231[/snapback]

Kjenner den følelsen der ja :D

6923740[/snapback]

Vel, når jeg var ferdig med spillet, satt jeg bare og måpet. Så klarte jeg ikke å tenke på annet. Dette spillet har fascinert meg enormt. Elsker det! Var ikke sur, men glad og trist og alt på en gang. Venter, venter, venter på DLR 3 eller DF2 eller DLR 2,5 eller hva det blir...

Lenke til kommentar

Begynte akkurat å spille dette spillet, og det tok ikke lang tid å komme seg igjennom! Syntes det morsomste med dette spillet var å reise gjennom områdene man kjente så godt fra første spill i serien. Lenge siden jeg spilte det, men har bare gode minner der.

Når det gjelder spørsmålene er det vel dette jeg tror:

April Ryan lever, kommer til å gifte seg med mr. Alvane.

Brian Westhouse angrep Draic Kin-dama.

Zoe Castillo: Hmm, ble litt forvirret av alle de forskjellige sekvensene på slutten, ingen av de ga noen klare svar, men alle gjorde at jeg fikk forskjellige teorier om hvordan "tilstanden" hennes er. Tror ihvertfall hun kommer til å spille en rolle i neste episode.

Synes begynnelsen på dette spillet var fantastisk. Uvissheten og nysgjerrigheten rundt hva April hadde gjort og hva hun holder på med nå holdt meg ihvertfall veldig spent og villig til å fortsette hele tiden. Sånn var det sikkert for dere andre som har spilt longest journey også.

Dessverre synes jeg ting ble avslørt altfor fort, vi fikk vite alt om April allerede i første samtale mellom hun og Zoe, og ting ble litt tammere. Det å glede seg til å finne ut hvordan hun hadde det var faktisk den største drivende kraften. Noen som hadde det på samme måte?

Lenke til kommentar

April var mye av drivkraften ja, men jeg synes de har gjort en KNALLJOBB med Zoë også!! Så det var absolutt ingen nedtur!

Jeg ble litt "skuffet" over stemmen til April.. (jeg har bare spilt den norske versjonen, faktisk.. Digget å høre Synnøve Svabøe, og måtte liksom fortsette i "norsk stil" denne gangen også".)

Synes det var knallhærlig å komme tilbake til the Fringe Café, og møte Emma og Charlie igjen! :)

Men, April er jo den største av dem alle! :)

Lenke til kommentar
Synes det var knallhærlig å komme tilbake til the Fringe Café, og møte Emma og Charlie igjen! :)

6954261[/snapback]

Helt enig, det var et stort høydepunkt å møte karakterene og stedene fra der April bodde i Stark. Siden det var så lenge siden jeg hadde spilt DLR, ble det en utrolig kul opplevelse å gradvis huske hvordan det egentlig var den gangen. Veldig bra grep!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...