WarpX Skrevet 21. september 2006 Del Skrevet 21. september 2006 (endret) Ja, hva er poenget med ubekreftede datoer i nettbutikkene? Før trodde jeg at datoen ga en viss pekepinn på når produktet kunne forventes inn til butikken, og at den var satt manuelt. Men neida. http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...aspx?plid=39159 Dette produktet hadde ubekreftet dato på 21.09. Men hva skjedde kl. 00:00 i natt? Jo, datoen ble automagisk pushet frem til 27.09! Hva er da pointet med å ha en dato i det hele tatt? Andre er sikkert vant med det, for min egen del er dette første gangen jeg seriøst VIL ha et produkt som ikke er på lager. Ganske irriterende. Endret 21. september 2006 av WarpX Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 21. september 2006 Del Skrevet 21. september 2006 Det er irriterende, sikkert for butikkene også, jeg ventet i 2 måneder en gang på en vare. Jeg tror nesten det er mest for å signalisere: "Vi får den, bare vent litt til" Lenke til kommentar
gammalost Skrevet 21. september 2006 Del Skrevet 21. september 2006 De fleste som har handlet en del på nett har nok brent seg på minst et "ukjent dato"-kjøp. En gyllen regel er å aldri bestille noen med ukjent dato man vil ha fort. Rekorden tror jeg må være Verbatim dvd+rw 8x hos komplett som har vært ubekreftet i snart 1 år. Jeg har ihvertfall aldri sett dem på lager, og jeg er ofte innom den seksjonen. Lenke til kommentar
Samcki Skrevet 22. september 2006 Del Skrevet 22. september 2006 Skulle ha stått ikke på lager (Ingen dato), på lager (evt antall) eller bekreftet (dato) Lenke til kommentar
Lock-Aze Skrevet 22. september 2006 Del Skrevet 22. september 2006 Ja, hva er poenget med ubekreftede datoer i nettbutikkene? Før trodde jeg at datoen ga en viss pekepinn på når produktet kunne forventes inn til butikken, og at den var satt manuelt. Men neida. http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...aspx?plid=39159 Dette produktet hadde ubekreftet dato på 21.09. Men hva skjedde kl. 00:00 i natt? Jo, datoen ble automagisk pushet frem til 27.09! Hva er da pointet med å ha en dato i det hele tatt? Andre er sikkert vant med det, for min egen del er dette første gangen jeg seriøst VIL ha et produkt som ikke er på lager. Ganske irriterende. 6913448[/snapback] Det som er, er at på populære produkt, så kan det godt hende de har 14 bestillinger og 8 innkommende. Dvs : De får inn 8, så shipper de disse 8 ut, pusher datoen videre fordi de fremdeles er 6 igjen som ikke har fått. Det er også noen produkter som er tenkt innkomende, men som bare tar usansynlig lang tid... (ref : dvd-plater på komplett.) Lenke til kommentar
Ninjahamster Skrevet 22. september 2006 Del Skrevet 22. september 2006 (endret) Jeg ser ingen poeng med noe som helst status på varer som ikke er på lager fordi: Står det "bekreftet dato" så er det fortsatt ikke 100% sikkert at de får det den datoen. Står det "ubereftet dato" er vel det meste usikkert Står det "ukjent dato" er vel enda mer usikkert Så ja, jeg forstår godt hva du mener. Lagerstatus når en vare ikke er på lager = 0 Edit: Leif tok seg en tur innom posten min Endret 22. september 2006 av DJ ZooL Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 22. september 2006 Del Skrevet 22. september 2006 Noen butikker gir sånne halveis greie estimater på når de får det inn på slike ubekreftede datoer, andre setter den bare automatisk til en eller to uker inn i framtiden. AtW Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 22. september 2006 Del Skrevet 22. september 2006 Det er greit så lenge de i hvert fall prøver å få en riktig dato hehe Lenke til kommentar
TheInfamous Skrevet 22. september 2006 Del Skrevet 22. september 2006 Er nok en auto push-forward som skyver forventet dato frem så så mye når de ikke har fåt registrert varen som mottatt på den gitte datoen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå