Hr. Jenssen Skrevet 21. september 2006 Del Skrevet 21. september 2006 Hei! Jeg og klassen min drar i morgen til Russland (St. Petersburg, nærmere bestemt), og i den forbindelse lurer jeg på hvilken voltstyrke det er på strømuttakene der i landet. Som de fleste sikkert vet, bruker vi i Norge 220v, men i mange andre land bruker de jo også 110v. Hva bruker de i Russland? Og hvordan ser stikk-kontaktene ut der? Ser de likedan ut som i Norge? Takk for svar. PS: Håper ikke jeg feilpostet. Har egentlig ikke anelse om hvor å poste denne, men dette forumet virket smålig passende... Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 21. september 2006 Del Skrevet 21. september 2006 Russland benytter 220 V med samme type stikkontakter som i Norge. Lenke til kommentar
Hr. Jenssen Skrevet 21. september 2006 Forfatter Del Skrevet 21. september 2006 Ah, tusen hjertlig takk. Nå ble jeg virkelig glad. Takk så mye! Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 21. september 2006 Del Skrevet 21. september 2006 Bare en glede, du finner enda mer nyttig informasjon på denne siden: UD's sider om Russland Lenke til kommentar
stormx Skrevet 22. september 2006 Del Skrevet 22. september 2006 Hehe, strømstyrken er sikkert 96 V og sponset av Kalinka Lenke til kommentar
Nilsen Skrevet 22. september 2006 Del Skrevet 22. september 2006 http://users.pandora.be/worldstandards/electricity.htm Lenke til kommentar
Stratos Skrevet 22. september 2006 Del Skrevet 22. september 2006 Strømmen er standard, men ta med noe mot mygg, det er mye mygg i noen områder der om dagen! Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 23. september 2006 Del Skrevet 23. september 2006 Min erfaring fra tidligere russlandsbesøk er at alt norsk utstyr passer der. Eneste er at kontaktene er litt trangere ettersom hullene i stikkontakten er mindre men med litt presisjonsfikling så passer det meste. Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 23. september 2006 Del Skrevet 23. september 2006 De gange jeg har vært i russland har jeg merket at det har hatt 2 forskjellige typer stikkontakter. Den ene typen er den vi har, mens den andre typen ligner på den dem har i USA (den med rektangler i stedet for sirkler som hull). Mulig den USA typen er utgått, eller bare var noe "ekstra utstyr" i huset jeg var i. Lenke til kommentar
asdfteam Skrevet 28. september 2006 Del Skrevet 28. september 2006 Mulig den USA typen er utgått, eller bare var noe "ekstra utstyr" i huset jeg var i. 6922396[/snapback] Kanskje det har vært noen CIA-agenter der tidligere som har brukt noe amerikansk utstyr...? ;-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå