TheOats Skrevet 21. september 2006 Del Skrevet 21. september 2006 (endret) Fra dette rommet, hvor jeg har pc og xbox, er det litt vanskelig å strekke en ny ledning til til rutetren. Så jeg lurer på om det er en enkel bra måte å få koblet xboxen og pc'en til nettet samtidig på? Takker for svar Endret 22. september 2006 av The O Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 21. september 2006 Del Skrevet 21. september 2006 Kjøp en liten switch, dra kabel fra routeren til switchen og 2 kabler ut fra switchen til PC og Xbox Lenke til kommentar
TheOats Skrevet 22. september 2006 Forfatter Del Skrevet 22. september 2006 Kjøp en liten switch, dra kabel fra routeren til switchen og 2 kabler ut fra switchen til PC og Xbox 6913269[/snapback] Hvor kan jeg finne det? Lenke til kommentar
itjohansen_no Skrevet 22. september 2006 Del Skrevet 22. september 2006 en switch finner du på hvilken som helst nettbutikk. Det er også å få kjøpt på nesten alle butikker som selger datautstyr også. mvh ITJohansen.no Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 22. september 2006 Del Skrevet 22. september 2006 (endret) Her finner du et stort antall: Switch 10/100-kategorien hos Komplett.no Hvis du ønsker en mer spesifik anbefalningen så kommer det anbefalninger her: 3Com OfficeConnect Switch 5 Plus med 5 porter til kr 295,-, veldig fin hvis du ikke tror du kommer til å ha så mange andre maskiner på rommet (f.eks ved LAN) eller du kan gå for 3Com OfficeConnect Switch 16 Plus , 16P 10/100 med 16 porter til kr 895,-, fordelen her er at du har flere porter ledig hvis du for eksempel skal ha et LAN hjemme hos deg. Endret 22. september 2006 av Lomz Lenke til kommentar
Kahuna Skrevet 22. september 2006 Del Skrevet 22. september 2006 komplett.no? http://www.komplett.no/k/kl.asp?bn=10278 Billigste switchen koster 195... Et annet alternativ er å splitte nettverkskabelen. I en vanlig cat5e 100Mb kabel er bare 2 av 4 trådpar i bruk. Det skal visstnok gå an å ta i bruk de de ubrukte trådene også(tips jeg har lest her på forumet, ikke testet selv ennå). Da får du 2*100Mb i en kabel. Du må klippe kabelen i hver ende og montere nye plugger, krever litt utstyr... Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 22. september 2006 Del Skrevet 22. september 2006 Jeg vet de sier at det skal fungere, det ble gjort et forsøk på det hjemme hos meg det fungerte ikke, jeg sier ikke at det ikke kan fungere, men men. Styr er det i hvert fall. Lenke til kommentar
Mr Burns Skrevet 22. september 2006 Del Skrevet 22. september 2006 komplett.no? http://www.komplett.no/k/kl.asp?bn=10278Billigste switchen koster 195... Et annet alternativ er å splitte nettverkskabelen. I en vanlig cat5e 100Mb kabel er bare 2 av 4 trådpar i bruk. Det skal visstnok gå an å ta i bruk de de ubrukte trådene også(tips jeg har lest her på forumet, ikke testet selv ennå). Da får du 2*100Mb i en kabel. Du må klippe kabelen i hver ende og montere nye plugger, krever litt utstyr... 6914609[/snapback] En modulartang pluss noen RJ-45-kontakter koster fort opp i mot 200 kroner, da er det bedre å kjøpe en switch... Ved å splitte kabelen øker sjangsen for forstyrrelser, noe som kan forårsake pakketap og høyere ping. Men jeg tror det finnes ferdige splittere på markedet... det blir nok det billigste, med mindre det senere blir aktuelt å sette opp enda en PC som skal kobles til. Lenke til kommentar
Kahuna Skrevet 22. september 2006 Del Skrevet 22. september 2006 Jeg har et kabelstrekk som er mulig kandidat for splitting men hvis det ikke virker får jeg heller vurdere å strekke en ny kabel siden splitting uansett utelukker fremtidig gigabit ethernet. Switcher er forøvrig blitt rasende billig nå. De vil ikke virke forstyrrende inn på NATing og denslags vil de vel? Jeg fikk endelig somlet meg til å sette opp NAT hjemme på onsdag, litt av et styr når jeg skal lose eMule forbi både en NGT-ruter og en SMC-router/switch/AP. Vil helst slippe å ta hensyn til et tredje ledd... Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 22. september 2006 Del Skrevet 22. september 2006 Switcher er forøvrig blitt rasende billig nå. De vil ikke virke forstyrrende inn på NATing og denslags vil de vel? Jeg fikk endelig somlet meg til å sette opp NAT hjemme på onsdag, litt av et styr når jeg skal lose eMule forbi både en NGT-ruter og en SMC-router/switch/AP. Vil helst slippe å ta hensyn til et tredje ledd... 6914704[/snapback] Det skal ikke ha noen invirkning på NAT-ingen din. Lenke til kommentar
TheOats Skrevet 22. september 2006 Forfatter Del Skrevet 22. september 2006 (endret) Kjøpte en switch og 2 kabler, å det funker veldig bra! Endret 22. september 2006 av The O Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå