Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Kan ikke strekke flere linke kabler *Løst*

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Her finner du et stort antall: Switch 10/100-kategorien hos Komplett.no

Hvis du ønsker en mer spesifik anbefalningen så kommer det anbefalninger her:

3Com OfficeConnect Switch 5 Plus med 5 porter til kr 295,-, veldig fin hvis du ikke tror du kommer til å ha så mange andre maskiner på rommet (f.eks ved LAN)

eller du kan gå for 3Com OfficeConnect Switch 16 Plus , 16P 10/100 med 16 porter til kr 895,-, fordelen her er at du har flere porter ledig hvis du for eksempel skal ha et LAN hjemme hos deg.

Endret av Lomz
Lenke til kommentar

komplett.no? http://www.komplett.no/k/kl.asp?bn=10278

Billigste switchen koster 195...

Et annet alternativ er å splitte nettverkskabelen. I en vanlig cat5e 100Mb kabel er bare 2 av 4 trådpar i bruk. Det skal visstnok gå an å ta i bruk de de ubrukte trådene også(tips jeg har lest her på forumet, ikke testet selv ennå). Da får du 2*100Mb i en kabel. Du må klippe kabelen i hver ende og montere nye plugger, krever litt utstyr...

Lenke til kommentar
komplett.no? http://www.komplett.no/k/kl.asp?bn=10278

Billigste switchen koster 195...

Et annet alternativ er å splitte nettverkskabelen. I en vanlig cat5e 100Mb kabel er bare 2 av 4 trådpar i bruk. Det skal visstnok gå an å ta i bruk de de ubrukte trådene også(tips jeg har lest her på forumet, ikke testet selv ennå). Da får du 2*100Mb i en kabel. Du må klippe kabelen i hver ende og montere nye plugger, krever litt utstyr...

6914609[/snapback]

En modulartang pluss noen RJ-45-kontakter koster fort opp i mot 200 kroner, da er det bedre å kjøpe en switch...

Ved å splitte kabelen øker sjangsen for forstyrrelser, noe som kan forårsake pakketap og høyere ping. Men jeg tror det finnes ferdige splittere på markedet... det blir nok det billigste, med mindre det senere blir aktuelt å sette opp enda en PC som skal kobles til.

Lenke til kommentar

Jeg har et kabelstrekk som er mulig kandidat for splitting men hvis det ikke virker får jeg heller vurdere å strekke en ny kabel siden splitting uansett utelukker fremtidig gigabit ethernet.

Switcher er forøvrig blitt rasende billig nå. De vil ikke virke forstyrrende inn på NATing og denslags vil de vel? Jeg fikk endelig somlet meg til å sette opp NAT hjemme på onsdag, litt av et styr når jeg skal lose eMule forbi både en NGT-ruter og en SMC-router/switch/AP. Vil helst slippe å ta hensyn til et tredje ledd... :thumbdown:

Lenke til kommentar
Switcher er forøvrig blitt rasende billig nå. De vil ikke virke forstyrrende inn på NATing og denslags vil de vel? Jeg fikk endelig somlet meg til å sette opp NAT hjemme på onsdag, litt av et styr når jeg skal lose eMule forbi både en NGT-ruter og en SMC-router/switch/AP. Vil helst slippe å ta hensyn til et tredje ledd...  :thumbdown:

6914704[/snapback]

Det skal ikke ha noen invirkning på NAT-ingen din.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...