............... Skrevet 21. september 2006 Del Skrevet 21. september 2006 Jeg har Dreamweaver og en nettplass. Men jeg trenger ingen nettside, bare en liste med alle bildene og tekstdokumentene jeg laster opp. Hvordan gjør jeg dette? (Jeg har lite kunnskap om web design osv) Lenke til kommentar
Equerm Skrevet 22. september 2006 Del Skrevet 22. september 2006 På serveren der du har filene dine er det vel en slik funksjon allerede, du må bare slette / endre navnet på filen som ligger i hovedmappen som heter index.php, index.html, index.htm, index.asp eller noe slikt, endre den til noe annet og da vil du få listet opp alle filene som er der Lenke til kommentar
............... Skrevet 28. september 2006 Forfatter Del Skrevet 28. september 2006 På serveren der du har filene dine er det vel en slik funksjon allerede, du må bare slette / endre navnet på filen som ligger i hovedmappen som heter index.php, index.html, index.htm, index.asp eller noe slikt, endre den til noe annet og da vil du få listet opp alle filene som er der 6913894[/snapback] bare gi meg et lite eksempel? Lenke til kommentar
lefsaker Skrevet 28. september 2006 Del Skrevet 28. september 2006 Mange hostinger nekter tilgang til mapper uten index fil... Hvis hostingen din støtter php, kan du bruke denne koden i index.php: <?php $path ="filer/"; $dh = opendir($path); while (($file = readdir($dh)) !== false) { echo "<a href='$path/$file'>$file</a><br />"; } closedir($dh); ?> Og legge alle filene dine i en mappe som heter "filer" Lenke til kommentar
............... Skrevet 28. september 2006 Forfatter Del Skrevet 28. september 2006 også har jeg bare filene på serveren, eller må jeg legge de et sted? Lenke til kommentar
lefsaker Skrevet 28. september 2006 Del Skrevet 28. september 2006 Alle filene legger du bare i "filer" mappen på serveren din Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå