Lillemei Skrevet 21. september 2006 Del Skrevet 21. september 2006 (endret) Kremt.. ja dette er jo egentlig ganske pinlig Jeg har drevet med data i åresvis, og regner meg selv som ganske dyktig på området. Men nå ser det ut til at jeg har klart å gjøre det helt store! Jeg har en Packard Bell Amd Athlon XP 3000+, jeg skulle formattere og klargjøre for salg. Jeg har formattert maskiner ørten ganger før og det har aldri vært noe problem. Smokk i en CD-rom og følg anvisingene. battaboom. Men denne gangen var det ikke noen slik CD med i programpakken, derimot 2 røde rescue disketter. Jeg brukte en av de, og det kom jo opp masse greier man skulle velge mellom, og lure meg trykket vel ja på noen ting jeg strengt tatt ikke fikk med meg hva dreide seg om!! (Jada, jeg er lur!) Så det som skjer nu er følgende... Hvis jeg starter opp maskinen uten en rød diskett i, kommer den svarte skjermen opp med diverse tekst (som pleier å komme når man starter opp maskinen), men nederst står det Verifying DMI Pool Data.... Missing operating system.. Og så går det ikke an å gjøre noe mer, ingenting mer skjer... Hvis jeg starter opp maskinen med disketten i, kjører den svarte skjermen igjen med det vanlige.. så kommer ; Invalid media type reading drive C.. Abort, retry , fail? Trykker jeg fail kommer den svarte skjermen igjen med teksten, og så kommer det til slutt en rød skjern; An error has been detected during image installation.. bla bla bla file not found.. press any key to continue. Microsoft windows 98 (hvor i huleste ble det av XP?) invalid COMMAND.COM enter correct name of command (eg. C:\COMMAND.COM) >> Når jeg starter opp maskinen går det an å trykke F2 eller F8, og komme inn på disse menyene, men jeg tør ikke å rote mer rundt nå Er det noen hjerner der ute som vet hva i huleste jeg har gjort, og om det går an å ordne dette? Snufs.... Endret 22. september 2006 av Lillemei Lenke til kommentar
Didrik_AK Skrevet 21. september 2006 Del Skrevet 21. september 2006 Aner ikke hva du har gjort men skaff deg en gyldig versjon av XP og innstaller denne... når du starter pcen med denne i så skal det funke å trykke formater og alt av dritt fra diskettløsningen din vil gå til helvete GLHF Btw. fulgte du regler og rettningslinjer for denne typen post da du laget emnetitel? Lenke til kommentar
Republic3D Skrevet 21. september 2006 Del Skrevet 21. september 2006 Velkommen til forumet! Presiser emnetittelen din litt mer, så vi vet hva den dreier seg om. Lenke til kommentar
ToMmM Skrevet 21. september 2006 Del Skrevet 21. september 2006 Hvis det ikke funker, prøv igjen.. Lenke til kommentar
jallamamba Skrevet 21. september 2006 Del Skrevet 21. september 2006 OS ligger ikke i en skjult partisjon på HD da? Trodde det var vanlig i dag med rescue/restore på skjult partisjon. Har du klart å slette denne og mon tro Lenke til kommentar
Sunni Skrevet 22. september 2006 Del Skrevet 22. september 2006 (endret) Noen tips her kansje.. http://www.xmission.com/~comphope/issues/ch000181.htm http://www.xmission.com/~comphope/issues/ch000474.htm Hardware feil..her kansje # 3. If the system hangs at "Verifying DMI Data Pool", it is usually a motherboard or IDE device problem. Disconnect your IDE cables from the motherboard and see if you can get as far as a "Drive Failure" or "No Boot Device" message. If not, the motherboard will probably need replacing, though you can try discharging the onboard battery first by using the jumper setting in the motherboard manual for disabling a forgotten password. # Missing operating system or no boot device message. 1. Check that the IDE cables are connected to the drives and motherboard properly by removing and reinstalling them. Make sure that the power connectors to all of the drives are properly installed. Make sure that the Master/Slave jumpers for the drives are installed properly. http://www.oncallcomputerdoctor.co.uk/faqs...shooting_pc.htm Endret 22. september 2006 av Sunni Lenke til kommentar
ZA Skrevet 22. september 2006 Del Skrevet 22. september 2006 Mulige ting som kan ha skjedd: 1. Harddisk-informasjon i Bios er blitt endret. 2. OS-katalogen er slettet. 3. Alle partisjoner på Harddisk er slettet. Før jeg åpner "Kassa" ville jeg ha sjekket ut disse punktene. Bios kan du enkelt sjekke ved å taste den tasten som skal til for å åpne Bios-menyen (varierer noe fra PC til PC, enten DEL, F10, eller F2 - disse er de jeg har sett). Hvis OS-katalogen er slettet, trenger du å starte maskinen med en gyldig OS-diskett eller OS-Cd. Du har kanskje noen gamle oppstartsdisketter for DOS? Eller at du kanskje kan lage en oppstartsdiskett for Windows XP på en annen maskinn og bruke den i denne? Informasjon om partisjoner kan først hentes når maskinen har startet. Da trenger du filen Fdisk.exe. Den pleide å være på oppstartsdisketten for DOS, kanskje er den også der på XP-oppstartdiskett. Håper dette ordner seg Lenke til kommentar
Lillemei Skrevet 22. september 2006 Forfatter Del Skrevet 22. september 2006 Velkommen til forumet! Presiser emnetittelen din litt mer, så vi vet hva den dreier seg om. 6912839[/snapback] Beklager Håper det var bedre nå. Lenke til kommentar
Lillemei Skrevet 22. september 2006 Forfatter Del Skrevet 22. september 2006 Har en XP CD til min bærbare maskin jeg kan forsøke. Men det jeg ikke forstår er at det står starting windows 98 når jeg startet opp maskinen. Det var jo XP på den før jeg rotet, og jeg kjøpte den også med XP allerede innlagt på maskinen. Lenke til kommentar
Lillemei Skrevet 22. september 2006 Forfatter Del Skrevet 22. september 2006 Nå har jeg kjørt en windows XP CD-rom, og får opp følgende muligheter; Installere XP, velg partisjon; G: Partisjon 1 (inaktiv (os/2 Boot Mana 2055MB <608 MB ledig D: Partisjon 2 (HDD) [FAT32] 30004MB (29989 MB ledig) Uten partisjoner 85173MB C: Partisjon 3 (ukjent) 8 MB (7MB ledig. Hva betyr dette, og hvilken skal jeg velge å installere på? Partisjon C, er det harddisken? Lenke til kommentar
BearCat Skrevet 22. september 2006 Del Skrevet 22. september 2006 Finn frem serienummer / partnummer til maskinen, gå deretter til : http://support.packardbell.com/no/ og se om du kan finne info om "Recovery". Alternativt : If you can no longer get Windows® to start: * Power on your computer. When the Packard Bell logo appears, press and hold the [F11] key for a few seconds to start the Recovery Program: * The computer will load the recovery program and display the screen below. * Select either Windows® XP System Restore or Recovery Program as appropriate and click Next to continue. System Restore is recommended if the computer will start into Windows®. * Selecting Windows® XP System Restore will restart the computer and launch the System Restore program. * Selecting Recovery Program presents the screen below. * Selecting a Partial Recovery and clicking Next displays the Restore a user account screen (shown below). * Selecting a Complete Recovery and clicking Next displays a summary screen. You will be warned of data loss when proceeding with a complete recovery, your computer will be returned to its out of the box setup. * Select one of the users listed and click on Next to continue. Other users data will still exist after recovery, but you will have to browse to it manually as their profiles will not be automatically created. * A Recovery Program summary screen is displayed showing details of the options selected. Click on Next once more to continue. * The recovery will now begin and will take up to 15 minutes. * Upon completion a summary screen will be displayed to show you where your files have been kept. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå