_sindre_ Skrevet 26. september 2006 Del Skrevet 26. september 2006 Jeg har bestilt en slik: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=320183&view=detailed bråker denne mye? Denne er det ingen 8cm-vifte på, bare en på 12cm. Lenke til kommentar
Tetanus Skrevet 28. september 2006 Forfatter Del Skrevet 28. september 2006 det vet jeg jammen ikke, for min har 2 vifter..... Lenke til kommentar
tiigem Skrevet 28. september 2006 Del Skrevet 28. september 2006 tviler på at den bråker så mye er ofte 8cm som bråker Lenke til kommentar
skylinepower Skrevet 29. september 2006 Del Skrevet 29. september 2006 sindre det står jo at den har 18 db som er desibel Lenke til kommentar
Drakan Wolf Skrevet 29. september 2006 Del Skrevet 29. september 2006 Kan ikke se på bildet hvordan tilkoblingene er, men det ser jo helt greitt ut å skifte. Bare 2 ledninger, det vil da si ingen turtallskontroll er ikke det riktig? Edit: Bilde lagt til 6912737[/snapback] Hmmm, ser ut til a kontakten til vifta sitter oppe under strøminntaket! Hvis du ser på bilde som er tatt mot vifta så ser du den på venstre side! Lenke til kommentar
Locci Skrevet 29. september 2006 Del Skrevet 29. september 2006 Kan ikke se på bildet hvordan tilkoblingene er, men det ser jo helt greitt ut å skifte. Bare 2 ledninger, det vil da si ingen turtallskontroll er ikke det riktig? Edit: Bilde lagt til 6912737[/snapback] Hmmm, ser ut til a kontakten til vifta sitter oppe under strøminntaket! Hvis du ser på bilde som er tatt mot vifta så ser du den på venstre side! 6962640[/snapback] Polene der du plugger i vifta sitter på hovedkretskortet, har vært inne og rota i min egen ihåp om og roe ned vifta litt Lenke til kommentar
Jwp Skrevet 8. oktober 2006 Del Skrevet 8. oktober 2006 Faren ved å åpne Psu får man søke etter selv.. Etter å ha byttet vifter og kabinett ble plutselig min Hiper Type-R 580W, og da spesielt 80 mm vifta den høylytte delen på pcen. Var faktisk fornøyd med den for noen mnd siden! Tok derfor og bestilte en Primecooler vifte, 40m³/time, 21 dB(A) etter å ha hørt om en som gjorde det samme her på forumet. Viftekontakten på 80mm er merket grønt. Bare å vippe opp hele kontakten med en flat skrutrekker. Og merke seg hvor ledningene står. Siden kontakten på hiper viften er 2polet brukte jeg en enkel løsning på primecooler viften. Her har jeg byttet viften, men ennå ikke klipt over kontakten. Det tok meg ett kvarter å bytte viften, og den litt hvinende støyen fra psuen er borte, bare ett laaaavt viftesus igjen.. Garantien røyk også da, men er fornøyd nå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå