Gå til innhold

Skifte vifter i Hiper Type-R 580W modular


Tetanus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kan ikke se på bildet hvordan tilkoblingene er, men det ser jo helt greitt ut å skifte. Bare 2 ledninger, det vil da si ingen turtallskontroll er ikke det riktig?

 

Edit: Bilde lagt til

6912737[/snapback]

 

Hmmm, ser ut til a kontakten til vifta sitter oppe under strøminntaket! :D Hvis du ser på bilde som er tatt mot vifta så ser du den på venstre side!

Lenke til kommentar
Kan ikke se på bildet hvordan tilkoblingene er, men det ser jo helt greitt ut å skifte. Bare 2 ledninger, det vil da si ingen turtallskontroll er ikke det riktig?

 

Edit: Bilde lagt til

6912737[/snapback]

 

Hmmm, ser ut til a kontakten til vifta sitter oppe under strøminntaket! :D Hvis du ser på bilde som er tatt mot vifta så ser du den på venstre side!

6962640[/snapback]

 

Polene der du plugger i vifta sitter på hovedkretskortet, har vært inne og rota i min egen ihåp om og roe ned vifta litt :p

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Faren ved å åpne Psu får man søke etter selv..

 

Etter å ha byttet vifter og kabinett ble plutselig min Hiper Type-R 580W, og da spesielt 80 mm vifta den høylytte delen på pcen. Var faktisk fornøyd med den for noen mnd siden! :hmm:

 

Tok derfor og bestilte en Primecooler vifte, 40m³/time, 21 dB(A) etter å ha hørt om en som gjorde det samme her på forumet.

 

 

Viftekontakten på 80mm er merket grønt. Bare å vippe opp hele kontakten med en flat skrutrekker. Og merke seg hvor ledningene står.

b1.jpg

 

Siden kontakten på hiper viften er 2polet brukte jeg en enkel løsning på primecooler viften.

b2.jpg

 

Her har jeg byttet viften, men ennå ikke klipt over kontakten.

b3.jpg

 

Det tok meg ett kvarter å bytte viften, og den litt hvinende støyen fra psuen er borte, bare ett laaaavt viftesus igjen..

 

Garantien røyk også da, men er fornøyd nå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...