Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Windows shut down to prevent damage?

Anbefalte innlegg

[Har nettopp mekka sammen en ny pc med hovedkort fra ASUS (M2N32-SLI DELUXE AM2) med S-ATA HDD FRA WD ,2GB Minne,Nvidia 7600 GT. Problemet kommer opp når jeg åpner program eller laster ned filer. Det kommer opp en blå side med en feilmelding. Sjekk vedlegg.

Har noen peiling??

post-109254-1158872300_thumb.jpg

Endret av CopterAW139
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva mener du med normal temperatur?

Har du installert hovedkortsdrivere? Og sjekket minnet (memtest86) og harddisker (verktøy hos produsent).

Edit/Edit2:

Søk med google på "0x000000f4". Første tilslag antyder feil på/mot harddisk. Kontroller tilkobling (god kontakt). / Andre viser til minnefeil og anbefaler å kjøre memtest86.

Endret av PerB
Lenke til kommentar

0x000000f4 er CRITICAL_OBJECT_TERMINATION og siden arg 1 er 0x00000003 så er det en kritisk prosess som har død. En kritisk prosess for Windows er f.eks. winlogon.exe og csrss.exe. Om disse exiter vil windows gi denne feilmeldingen. Disse dør vanligvis ikke, eneste hw feil vanligvis som klarer å drepe de (og noen rootkits som er buggete). Sjekk temp på cpu, prøv med en og en minnebrikke, prøv med andre HDD kabler etc. Om du setter på at Windows skal lage en mini crash dump som du sender meg kan jeg se hva som døde og evt. hvem som forårsaket det.

Endret av johneinar
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...