vargaz Skrevet 21. september 2006 Del Skrevet 21. september 2006 jeg har problemer med nettverket... bærebarn kommer seg online med trådløst nettverkskort, mens stasjonern kommer ikke online med tråd... noen tips? jeg klarer dog å pinge ut på internett med de stasjonere..(2) men får ikke til å åpne websider osv... Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 22. september 2006 Del Skrevet 22. september 2006 Hva slags nettverkskort står det i de 2 maskinene og hva slags router? Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 22. september 2006 Forfatter Del Skrevet 22. september 2006 speedtouch 585i , fra ngt. nettverkskortene i pc'ene er to forskjellige og er egentlig helt ubedydelige i denne sammenhengen. dvs. de virker. Alt har fungert greit i omtrent en mnd. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 22. september 2006 Del Skrevet 22. september 2006 Har du fast IP på den stasjonære, så kan det være feile innstillinger som gjør at du ikke får nett. Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 22. september 2006 Forfatter Del Skrevet 22. september 2006 ? har automatisk ip på den stasjonære... routeren er restartet slik at den har fabrikk instillinger... Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 22. september 2006 Del Skrevet 22. september 2006 Du kan prøve å reinstallere drivere til nettverkskort evt hovedkort. Bytte kabel mellom router og PC og prøve annen LAN-port på routeren. Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 22. september 2006 Forfatter Del Skrevet 22. september 2006 uffameg.. *begge pc'ene hadde nett som funket for 2 dager siden. *Kabel mellom router og pc er feilfri, visst den hadde vært ødelagt hadde jeg ikke klart å pinget uten feil. *Annen lan port på routern gjør ingen forskjell (uten at jeg forstår hvorfor den skulle gjøre det) Lenke til kommentar
Klovlid Skrevet 22. september 2006 Del Skrevet 22. september 2006 uffameg.. *begge pc'ene hadde nett som funket for 2 dager siden. *Kabel mellom router og pc er feilfri, visst den hadde vært ødelagt hadde jeg ikke klart å pinget uten feil. *Annen lan port på routern gjør ingen forskjell (uten at jeg forstår hvorfor den skulle gjøre det) 6914968[/snapback] Sett DNS til statisk, er som oftest noko sånt som klikkar i standard DSL-Modem/routere. Har hatt dette problemet sjøl og ved å sette DNS 1 til ekstern DNS og DNS 2 til Router IPen, funka alt bra. Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 22. september 2006 Forfatter Del Skrevet 22. september 2006 Hvordan gjør jeg det? er ikke hjemme akkurat nå, men skal få prøvd det når jeg kommer hjem.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå