Gå til innhold

Angående wii håndkontrollen og slitasjeskader.

Vo0do0

Anbefalte innlegg

Denne er jo smekk full av gyroskop og andre deilige bevegelses sensorer.

Jeg kom nettopp til å tenke på at slike ting kan for bli slitt ut og de ikke er bygd veldig veldig solid.

Kontrollen er dyr, men ikke så dyr at det skulle tilsi allverdens kvalitet.

Vil jo være litt surt om vi må kjøpe et par kontroller i året, fordi de gamle slites ut...

Noen som sitter med noen opplysninger om dette? Har lest noe om temaet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det som bekymrer meg med kontrollen er at den må vere MEGET utsatt for fallskader. OM no inni der kommer ut av posisjon så er det vel game over for kalibrerte bevegelser.

6912448[/snapback]

Ja... Det er også noe.

Det er vel stor fare for at når jeg, med mine klamme hender, står og vifter med den saken så flyr den plutselig tvers gjennom rommet og rett i veggen. :hm:

Lenke til kommentar

Nintendo er kjent for robuste løsninger, noe jeg selv kan bære vitne til etter å ha lånt bort gamecuben og tilbehør til mine småbrødre som er alt annet enn forsiktige. Jeg har sett cuben falle fra en meters høyde med en SMELL ned i gulvet, uten at spillet så ut til å påvirkes noe videre av det..

Tror nok de har tatt kontrollens natur og den beregnede bruken med i regnestykket når de designet den. Jeg tror den blir slitesterk som fy. (det jeg frykter mest er brudd på ledningen til nunchuck-kontrolleren.)

Lenke til kommentar
Nintendo er kjent for robuste løsninger, noe jeg selv kan bære vitne til etter å ha lånt bort gamecuben og tilbehør til mine småbrødre som er alt annet enn forsiktige. Jeg har sett cuben falle fra en meters høyde med en SMELL ned i gulvet, uten at spillet så ut til å påvirkes noe videre av det..

Tror nok de har tatt kontrollens natur og den beregnede bruken med i regnestykket når de designet den. Jeg tror den blir slitesterk som fy. (det jeg frykter mest er brudd på ledningen til nunchuck-kontrolleren.)

6912505[/snapback]

Får håpe det.

Men gyroskop slites lett ut, og da vil resultatet være en upresis kontroll.

Mener å huske at det for ble litt slark på den analoge stikken til N64.

Lenke til kommentar

Som nevnt holder Nintendo-produkter veldig høy kvalitetet, selv om det er masseprodusert så billig som mulig. Også er de veldig gode når det gjelder garanti.

Har har ikke hørt at noen Nintendo-konsoller har gått under av vanlig bruk. Eneste er at NES-kasettene krevde litt støvblåsing nå og da.

edit: Nå tenkte jeg mer på selve konsollen da.

Når det gjelder kontrollen så tror jeg at den holder en god stund. Men vi får se. Den skal visstnok tåle 3G, så hard medfart er nok medregnet :)

Endret av TCi
Lenke til kommentar
Ja, analogstikkene blir litt slitt, men de fungerer uansett. Gamecube sin var en del bedre enn N64 riktignok. Har ennå min første kontroller i perfekt stand. Bare litt slarkete stikke. Kjøpte den på lanseringsdagen her i Norge i 2002 :)

6912592[/snapback]

Litt slitt? Da skulle du tatt turen her og sett min 2 kontrollere :!: Men altså, vi samles oss og spillte mye GoldenEye MP. Så det er jaggu ikkje rart,men likevel var de for dårlige.

Endret av Mala
Lenke til kommentar
Ja, analogstikkene blir litt slitt, men de fungerer uansett. Gamecube sin var en del bedre enn N64 riktignok. Har ennå min første kontroller i perfekt stand. Bare litt slarkete stikke. Kjøpte den på lanseringsdagen her i Norge i 2002 :)

6912592[/snapback]

Litt slitt? Da skulle du tatt turen her og sett min 2 kontrollere :!: Men altså, vi samles oss og spillte mye GoldenEye MP. Så det er jaggu ikkje rart,men likevel var de for dårlige.

6912598[/snapback]

Hehe.. Jeg spilte utrolig mye Waverace Blue Storm på GC. Låste opp absolutt alt. Det slet på kontrollen det :D

Lenke til kommentar
Nintendoprodukter pleier å holde høy standard. Om noe skulle gå til helvette finnes det dessuten en fantastisk oppfinnelse kalt "garanti" ;)

6912524[/snapback]

Tja. N64 kontrolleren var jo håpløs. Tok ikke lang tid før jeg og alle vennene mine fikk sånn hvitt pulver nede i den sticka og gjorde den helt jævlig å styre.

Lenke til kommentar
Ja... Det er også noe.

Det er vel stor fare for at når jeg, med mine klamme hender, står og vifter med den saken så flyr den plutselig tvers gjennom rommet og rett i veggen. 

:!: :!:

Beklagar, vert gjerne litt kofferttenkning seint på kvelden. :p

6912603[/snapback]

Nok eit herlig innlegg for i dag. Lenge sia eg har ledd så mye av dette forumet :love:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...