evanger Skrevet 21. september 2006 Del Skrevet 21. september 2006 hey folkens! lurer på om det går fint å chippe den gamle ps2 en, evt hva skal jeg se etter på maskinen for å finne ut hvilken chip som passer til min maskin? takk på forhånd (er ny, sorry hvis jeg spør dumt) Lenke til kommentar
EssspeN Skrevet 22. september 2006 Del Skrevet 22. september 2006 (endret) hey folkens! lurer på om det går fint å chippe den gamle ps2 en, evt hva skal jeg se etter på maskinen for å finne ut hvilken chip som passer til min maskin?takk på forhånd (er ny, sorry hvis jeg spør dumt) 6912279[/snapback] Sjekk det SCPH nummeret, eks SCPH 39004. Matrix Infinity støtter alle versjoner, og er chippen som anbefales https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=625814&st=20 scph 30004 = v3/v4 (er dødsgammel, kanskje dumt å chippe?) scph 30004R = v5/v6 scph 39004 = v7/v8 scph 50004 = v9/v10/v11 scph 70004 = v12/v13 scph 75004 = v14/v15/ scph 77004 = v16 Endret 22. september 2006 av EssspeN Lenke til kommentar
evanger Skrevet 22. september 2006 Forfatter Del Skrevet 22. september 2006 ok, takk for svar fant ut at jeg hadde 50004, bør jeg satse på å chippe den? i såfall blir det matrix chippen, men ser at det er noe som heter slim fix? trenger jeg det eller er det bare for den dær slim greia? Lenke til kommentar
EssspeN Skrevet 22. september 2006 Del Skrevet 22. september 2006 (endret) ok, takk for svar fant ut at jeg hadde 50004, bør jeg satse på å chippe den? i såfall blir det matrix chippen, men ser at det er noe som heter slim fix? trenger jeg det eller er det bare for den dær slim greia? 6914671[/snapback] Skal du gjøre det selv? Isåfall er det viktig du utfører "ROMEO MOD" på maskinen din. Ellers vil den ryke raskt. Romemod består av å løfte en pinne opp fra hovedkortet på en av microchippene, (samme som å kutte en leder i hovedkortet) Her må du være ekstremt forsiktig. Knekker pinnen er du screwed. Så må du lodde derifra til et 5v punkt på hovedkortet. Her er eksempel. Pinne17 på chippen til venstre er "knekt" opp fra hovedkortet og loddet til et 5v punkt. Pinne17 må altså bøyes opp og ikke ha NOEN KONTAKT med hovedkortet. Bildet er forstørret, er mye mindre i virkeligheten Kan også nevne at v9 modellen som du har, har noen guffene cd/dvd points. Dvs, loddepunkt B,G,I som er lokalisert på baksiden av hovedkortet er dekket med "spray" så du må skrape disse frem med skalpell. Her må du også være veldig forsiktig, eller få noen som driver med dette til å gjøre det trygt for det... NO GUTS, NO GLORY!! Endret 22. september 2006 av EssspeN Lenke til kommentar
evanger Skrevet 22. september 2006 Forfatter Del Skrevet 22. september 2006 nei, jeg tenkte å la en som vanligvis chipper xboxer prøve å chippe den, synes du jeg bør la han gjøre det, eller skal jeg sende maskine bort og la noen som kan det skikkelig godt gjøre det? Lenke til kommentar
EssspeN Skrevet 22. september 2006 Del Skrevet 22. september 2006 nei, jeg tenkte å la en som vanligvis chipper xboxer prøve å chippe den, synes du jeg bør la han gjøre det, eller skal jeg sende maskine bort og la noen som kan det skikkelig godt gjøre det? 6915078[/snapback] Det blir opp til han å avgjøre, om han er klar for en utfordring eller ikke Det er en del værre en xbox, men har han loddet xbox før så kan han nok klare dette. Lenke til kommentar
evanger Skrevet 22. september 2006 Forfatter Del Skrevet 22. september 2006 fant litt feil på maskinen og skal bytte den tilbake... fant også en ny PS2 med HO2 chip installert, er den noe bra eller?? evt. hvor finner jeg en ps2 slim med ferdig installert chip til under 2000,-? sorry for bryet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå