Gå til innhold

Borre i aluminium?

Anbefalte innlegg

Morn.. tenkte på å sette inn enten en bulgin bryter, eller en sånn pilot bryter i fronten, skulle helst hatt bulgin, men får se.. skal brukes til neonlys.. men problemet er at front brønnene er laget av aluminium, noe jeg ikke har noe peiling på å skjære i.. Ossen verktøy kan brukes? Kommer ikke til å kjøpe inn nytt verktøy til dette.. Men kan hende fatter her noe..

Takk for hjelp på forhånd.. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Aluminium er et relativt mykt metall, så du kan bruke vanlige trebor.

Husk bare å forborre med et bor type lite først, så det store boret ikke danser på aluminiumen din.

EDIT: Dessuten funker Dremel og stikksag med metallbits.

Endret av Mads-b
Lenke til kommentar
Men du kan ikke bruke en impulsbryter til noe som trenger konstant spenning sånn BTW.

6912763[/snapback]

Skal du pirke på andre, så kan andre pirke på deg. ;)

Men du trenger et relativt stort bor. Jeg vet ikke målene på bulgin-bryteren, men omkretsen er ikke alt for liten. ;)

Personlig ville jeg brukt en switch. Det finnes noen som har lys mener jeg.

Lykke til!

Lenke til kommentar

Det er da slettes ingen konstant spenning på strømbryteren på PC'n.

Den sender bare en kjapp puls så 2 pinner på hovedkortet kortsluttes og setter igang PC'n. Hvis du ser på hovedkortet, på den stripa der du kobler til reset switch, power led og switch osv. Stikk et skrujern mellom de to pinnene, så starter PC'n med en liten gnist. Bryteren gjør akkurat det samme.

Jeg måtte det ei stund når powerbryteren min ikke virket.

Lenke til kommentar
Det er da slettes ingen konstant spenning på strømbryteren på PC'n.

Den sender bare en kjapp puls så 2 pinner på hovedkortet kortsluttes og setter igang PC'n. Hvis du ser på hovedkortet, på den stripa der du kobler til reset switch, power led og switch osv. Stikk et skrujern mellom de to pinnene, så starter PC'n med en liten gnist. Bryteren gjør akkurat det samme.

Jeg måtte det ei stund når powerbryteren min ikke virket.

6916286[/snapback]

Men trådstarter skal bruke den til neonlys. Så da trenger han konstant spenning.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...