Dr.Peedee Skrevet 23. september 2006 Del Skrevet 23. september 2006 Er jo bare dvdrommen som bråker? Løsning: Flash dvdrommen med hacka firmware som gir deg "slower reading mode" Da er konsollen helt stille, testet selv. Litt lengre lastetider, men mindre bråk. 6914728[/snapback] Garantien gjelder vel sikkert ikke lenger da..? 6919347[/snapback] Tror neppe garantien gjelder lenger, nei. Og jeg lurer - hva med spill som streamer av discen "hele" tiden. F.eks TDU, Oblivion - vil ikke de få større problemer da? Lenke til kommentar
johnohod Skrevet 25. september 2006 Forfatter Del Skrevet 25. september 2006 Tror neppe garantien gjelder lenger, nei. Og jeg lurer - hva med spill som streamer av discen "hele" tiden. F.eks TDU, Oblivion - vil ikke de få større problemer da? 6921823[/snapback] Æsj, må vel prøve å holde på garantien. Er det 5 års garanti på 360en? Den må vel være meint å vare vesentlig lenger enn 2 år? Lenke til kommentar
arnegn Skrevet 25. september 2006 Del Skrevet 25. september 2006 Jeg har en TV-benk med skyvbar glassdør som jeg har 360'en i, med god utlufting bak (har skåret av øverste del av bakveggen). Når jeg spiller så har jeg glassdøren delvis igjen, slik at boksen får luft mens veldig mye av lyden dempes. Selve powersuppliet har jeg liggende på en "rist" utafor, slik at den får plenty med luft på alle kanter. Har ikke hatt noe problemer med ring of death eller at 360'en fryser, og jeg tror god luft til suppliet er noe av hemmeligheten. Så, mine erfaringer: 1. Støyen fra 360 er relativt høyfrekvent. Det hjelper derfor mye å ha noe mellom boksen og deg, som f.eks. en glassdør eller tilsvarende. Jeg ser at du har en tv-benk uten glassdør, så hadde jeg vært deg hadde jeg eksperimenter med å sette f.eks. et par bøker foran den når du spiller, eller feste en plate av et eller annet slag som dekker halve åpningen i benken. 2. Husk på å ha god utlufting bak (pass på at den varme lufte kan stige) 3. Ikke glem power suppliet! Sett det gjerne på en rist eller tilsvarende (helst utenfor skapet), slik at den får masse luft fra aller kanter. Lenke til kommentar
johnohod Skrevet 25. september 2006 Forfatter Del Skrevet 25. september 2006 Jeg har en TV-benk med skyvbar glassdør som jeg har 360'en i, med god utlufting bak (har skåret av øverste del av bakveggen). Når jeg spiller så har jeg glassdøren delvis igjen, slik at boksen får luft mens veldig mye av lyden dempes. Selve powersuppliet har jeg liggende på en "rist" utafor, slik at den får plenty med luft på alle kanter. Har ikke hatt noe problemer med ring of death eller at 360'en fryser, og jeg tror god luft til suppliet er noe av hemmeligheten. Så, mine erfaringer: 1. Støyen fra 360 er relativt høyfrekvent. Det hjelper derfor mye å ha noe mellom boksen og deg, som f.eks. en glassdør eller tilsvarende. Jeg ser at du har en tv-benk uten glassdør, så hadde jeg vært deg hadde jeg eksperimenter med å sette f.eks. et par bøker foran den når du spiller, eller feste en plate av et eller annet slag som dekker halve åpningen i benken. 2. Husk på å ha god utlufting bak (pass på at den varme lufte kan stige) 3. Ikke glem power suppliet! Sett det gjerne på en rist eller tilsvarende (helst utenfor skapet), slik at den får masse luft fra aller kanter. 6934341[/snapback] No skulle eg egentlig hatt et bilde, men eg får prøve å forklare. Eg har ikkje xboxen i tv-benken. Litt oppe på veggen har eg et slags dobbelt-vindu, der det er plass til xboxen. Det fine er at eg kan åpne yttervinduet for å få godt med luft, pluss at eg kan late igjen inner-vinduet for å dempe lyden. Men fordi det må gå strømledninger og sånt ut fra vinduet, så får eg ikkje lukka det heilt igjen, og derfor høyrest lyden ganske godt likevel. Har tenkte på å lage ei plate i kryss-finer som kan passe akkurat inn i vinduet, kle denne med støydempande matter og lage hull til ledninger. Det kunne kanskje funke ganske bra. Men endå minder jobbb ville det kanskje være å putte den inni et ekstra kabinett... Lenke til kommentar
Mikr89 Skrevet 25. september 2006 Del Skrevet 25. september 2006 (endret) Slenger meg på her jeg også. Har tenkt og kjøpe meg denne stereobenken, http://www.finint.no/webshop/panter.html. som jeg tenkte å ha xbox 360en min i pga.vifte støy. Men ser at det er ikke rare luftehull i denne stereobenken og med glassdørene igjen så går det vell kanskje ikke pga.Overoppheting eller? Fant den greia her på nettet som kanskje kan hjelpe http://www.modnet.no/product_info.php?cPat...roducts_id=2167 noen som tror dette kan gå bra, og om det er nødvendig og kjøpe Intercooleren? Endret 25. september 2006 av gunnar.,89 Lenke til kommentar
Mala Skrevet 25. september 2006 Del Skrevet 25. september 2006 Det blir ihvertfall ikkje roligere med den saken der hengende på halv 8. Lenke til kommentar
-sparks- Skrevet 25. september 2006 Del Skrevet 25. september 2006 Er det noen som har prøvd å legge 360'en i en fryser? Det skulle jo gi plenty med nedkjøling og støydemping, og de fleste frysere i dag har stillbar temperatur Lenke til kommentar
Mala Skrevet 25. september 2006 Del Skrevet 25. september 2006 Er det noen som har prøvd å legge 360'en i en fryser? Det skulle jo gi plenty med nedkjøling og støydemping, og de fleste frysere i dag har stillbar temperatur 6940608[/snapback] Hadde tatt seg bra ut med litt kondens da. Lenke til kommentar
roolf Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 Min løsning på bråk fra 360 var å kjøpe en TV-benk med skapdør foran. Deretter saget jeg ut bakveggen i skapet til 360en. Har ca 10 ca klaring mellom tv-benken og veggen slik at det blir god lufting, og dette funker fint. Før jeg sagde ut bakveggen testet jeg litt med skapdøren igjen, men oppdaget fort at det blir veldig, veldig varmt uten god lufting. Dette funket mao ikke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå