Gå til innhold

Korleis dempe xbox360?

johnohod

Anbefalte innlegg

Min xbox 360 støyer så mykje at eg ikkje orker å skru den på, det er for uutholdelig. Så eg må gjere noke.

Det slo meg at i butikkar som viser 360-maskiner så står den faktisk inne i en plexi-sak som kun har utlufting bak. Og då er ikkje støyen så ille. Eg spurte på Spaceworld om det var mulig å kjøpe en sånn boks, og det var det ikkje...eller heile dingsen kosta ca. 80.000,-

Men burde det ikkje funke å kjøpe et rimelig pc-kabinett og putte xboxen inni? + evt. bruke støydempingsplater i kabinettet, samt åpne alle deksla bak på kabinettet for å få litt utlufting? Er det noken som har forslag til kabinett som kan passe eller som har gjordt noke liknande?

Andre gode forslag for støydemping mottas også med takk! Fint viss det ikkje ødelegger garantien men sånn det er i dag så får eg ikkje spillt likevel....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Trur du skal vere forsiktig med å isolere 360 på noen som helst måte. Den er kraftig og avgir mye varme, resten av regnestykket burder vere enkelt.

Bråker den HEILE tiden eller bare når du spiller på den? Om det er konstant bråk uleven er noe galt ;)

Endret av Mala
Lenke til kommentar
Trur du skal vere forsiktig med å isolere 360 på noen som helst måte. Den er kraftig og avgir mye varme, resten av regnestykket burder vere enkelt.

Bråker den HEILE tiden eller bare når du spiller på den? Om det er konstant bråk uleven er noe galt ;)

6912554[/snapback]

Den bråker selvfølgelig mest når eg spiller, har ikkje vurdert å bruke den til noke anna enn spill pga støynivået.

Grunnen til at eg tenker at det kanskje kan funke å isolere den, er som sagt at dersom du tar en kikk i en butikk som har en 360-utstillingsdemoting så står den faktisk i en ganske tett boks.

Lenke til kommentar

Jo har spillt på ein slik sjøl. Men forskjellen er jo at dersom noe går til hellvette med de maskinene så har butikken no å gå på. Det har ikkje du.

EDIT: Boksen støyer vel egentlig bare ved bruk av spill. Så du kan da fint bruke den til andre ting. Men no er det heller ingen hemlighet at boksene varierer stort basert på forumet her og andre plasser. Mulig du har fptt ein vrang ein isåfall,og så er jo dette så subjektivt også.

Endret av Mala
Lenke til kommentar
Jo har spillt på ein slik sjøl. Men forskjellen er jo at dersom noe går til hellvette med de maskinene så har butikken no å gå på. Det har ikkje du.

EDIT: Boksen støyer vel egentlig bare ved bruk av spill. Så du kan da fint bruke den til andre ting. Men no er det heller ingen hemlighet at boksene varierer stort basert på forumet her og andre plasser. Mulig du har fptt ein vrang ein isåfall,og så er jo dette så subjektivt også.

6912616[/snapback]

Dette med støynivået er eg ikkje så interessert i å diskutere. Eg syns min er forferdelig, men eg er mest interessert i om det er mulig å løyse på noke vis.

Det er jo sant at butikken har noke å gå på, men på den andre sida så har eg jo garanti, og dersom det skjærer seg, så har eg vel ikkje brutt garantien sidan eg ikkje har gjordt nokon inngrep i sjølve boxen?

Lenke til kommentar

Nei du har jo eit poeng der,ettersom overoppheting ikkje vil gi noen fysiske spor på konsollen sånn sett.

Men om du då bygger den in i eit støyisolert kabinett blir det då viktig med luft inn forran,luft ut bak prinsippet. Er det god nok kjøling så skulle det vel gå bra. Det innebærar da at alle luftehullene til boksen går fri.

Lenke til kommentar

Jeg har min inni et tv-bord i tre, med glassdører... demper faktisk mye av lyden. Og det er stort hull til ledninger + lufting bak.

Fungerer fint for meg.

men jeg veit ikke om du vil ha noe sånt da :hmm:

Tenkte faktisk jeg skulle bruke solfilm på ded glassdørene nå. Samme typen som på biler. med veldig lite lysgjennomslipp.

Så blir det forhåpentligvis helt svarte glassdører (hvis jeg klarer å sette det på bra) med kun ring of light som lyser gjennom... :w00t:

Noen andre som har prøvd noe lignende? Eller har tips eller triks?

Endret av ivemaole
Lenke til kommentar

Hvis du er litt "handyman" så kunne det gått å lage et spor oppe og nede på begge sidene av der du har 360'n (hvis du har den i midten da)

Og så kanskje sette inn gjennomsiktige plater (glass eller lignende) som du kan skyve foran..?

bare et tips...

Endret av ivemaole
Lenke til kommentar

Noen her som har noen innspill på det jeg spurte om tidligere? Å bruke solfilm på glassdørene i tv-bordet mitt? Hadde vært stilig hvis det blir bra. Og helt svart, til jeg skrur på boxen med kontrollen, og det gule lyset fra ring of light lyser gjennom.... :love:

Hadde vært herlig hvis det gikk..

Lenke til kommentar
Og helt svart, til jeg skrur på boxen med kontrollen, og det gule lyset fra ring of light lyser gjennom....  :love:

Hadde vært herlig hvis det gikk..

6913066[/snapback]

Hadde sikkert raskt blitt sorgens kammer med ett de tre flotte røde lysene hadde vist seg bak døren :tease:

Lenke til kommentar
Er jo bare dvdrommen som bråker?

Løsning: Flash dvdrommen med hacka firmware som gir deg "slower reading mode" Da er konsollen helt stille, testet selv.

Litt lengre lastetider, men mindre bråk.

6914728[/snapback]

Dette finns sikkert mase guider for. Kan du gi meg en link?

Ellers så er det jo slik at Ikea sine tvbord ikkje akkurat er laga av heiltre, så eg trur ikkje det er noke smart å prøve å frese spor til dør i det... :D

Lenke til kommentar

Løsning: Flash dvdrommen med hacka firmware som gir deg "slower reading mode" Da er konsollen helt stille, testet selv.

6914728[/snapback]

Dette finns sikkert mase guider for. Kan du gi meg en link?

Ellers så er det jo slik at Ikea sine tvbord ikkje akkurat er laga av heiltre, så eg trur ikkje det er noke smart å prøve å frese spor til dør i det... :D

6914892[/snapback]

xbox-scene.com

gå under 360 og tutorials.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741

6914728[/snapback]

Garantien gjelder vel sikkert ikke lenger da..?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...