magneska Skrevet 29. september 2006 Del Skrevet 29. september 2006 Magneska, hva i heite fikk deg til å velge å legge fokus så langt fremme i bildet ditt? Jeg syns motivet var flott, men likte ikke gjennomføringen helt. 6963770[/snapback] Tja, si det!? Var vel ikke helt meninga akkurat! Var bare ute og testa ut effekten av ulike blenderåpninger. Hadde egentlig ikke tenkt å være med i denne runden, men ombestemte meg vel sånn omtrent 10 minutter før fristen for å levere inn gikk ut. Ble litt travelt for meg kan du si, men ser jo at jeg burde ha valgt et bilde tatt med en mindre blenderåpning og et annet fokuspunkt. Ble nå to poeng på meg i alle fall Takk for kritikken forresten! Lenke til kommentar
Anew Skrevet 29. september 2006 Del Skrevet 29. september 2006 Gidder du å gi litt teknisk info om bildet ditt? Spesielt hvilket objektiv som er brukt. Bokeh'en var rett og slett yummy. Lenke til kommentar
magneska Skrevet 29. september 2006 Del Skrevet 29. september 2006 Gidder du å gi litt teknisk info om bildet ditt? Spesielt hvilket objektiv som er brukt. Bokeh'en var rett og slett yummy.6964342[/snapback] Nikon 35 mm F2.0 AF-D, ISO=100, F=4.0, eksponeringstid=1/350s, samt et kraftig utsnitt! Lenke til kommentar
Rivers Skrevet 29. september 2006 Forfatter Del Skrevet 29. september 2006 Kan jeg spørre? Hva er det som gjorde at mitt bilde ikke er teknisk bra? Bildet mitt var Forfalt regning. 3 plassen. Mvh Fribbern 6962494[/snapback] Hvem har sagt at det ikke er teknisk bra? Ideen var god og er helt ok fotografert. "Regningen" var kanskje litt enkel. Lenke til kommentar
Fribbern Skrevet 29. september 2006 Del Skrevet 29. september 2006 Takk for svar, men tenkte litt mere kontruktiv kritikk, så jeg kan bli enda bedre Lenke til kommentar
Superparanoid Skrevet 29. september 2006 Del Skrevet 29. september 2006 (endret) Jeg kan jo si hva jeg synes om bildet. Først og fremst var det en god idé, men jeg ville nok jobbet litt mer med den om jeg hadde hatt tid. Akkurat det med tid, kan riktignok være et problem i sånn konkurranse da. Dersom jeg imidlertid hadde hatt tid, ville jeg tenkt over hvor realistisk situasjonen virket. Å slå en forfalt regning med knyttet hånd, er det realistisk? Er det nødvendig å skrive "forfalt regning" på papiret for å forstå meningen? Jeg ville nok svart nei på begge disse spørsmålene. Dette vil selvsagt være en vurderingssak, men JEG tror at det ville virket mer troverdig om du f.eks. hadde en giro i hånden som du river i stykker i sinne, eller om du tok bilde av fyr som putter noe papir på peisen. Med bildeteksten "Forfalt regning" ville bildet forklart seg selv. Tror jeg. Ellers kan og bør man også tenke på hvordan bakgrunnen er når man tar bilder. Hvis det er noen forstyrrede elementer i bakgrunnen som ikke hører hjemme, bør disse flyttes hvis mulig, eller ta bildet et annet sted. Evt. fjerne de etterpå i et bilderedigeringsprogram. Endret 29. september 2006 av sentimental Lenke til kommentar
glenulv Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 Så var det avgjort. De tre vinnerbildene ble: 1. plass: Forlatt - 11 stemmer 2. plass: Brygga - 10 stemmer 3. plass: Forfalt regning - 8 stemmer Hei. Brygga [ 14 ] Forlatt [ 13 ] Er det kommet inn flere stemmer i etterkant? Lenke til kommentar
Rivers Skrevet 30. september 2006 Forfatter Del Skrevet 30. september 2006 Så var det avgjort. De tre vinnerbildene ble: 1. plass: Forlatt - 11 stemmer 2. plass: Brygga - 10 stemmer 3. plass: Forfalt regning - 8 stemmer Hei. Brygga [ 14 ] Forlatt [ 13 ] Er det kommet inn flere stemmer i etterkant? 6972304[/snapback] Kommer gjerne et par stemmer til etter tidsfristen/før avstemningen stoppes. Lenke til kommentar
magneska Skrevet 2. oktober 2006 Del Skrevet 2. oktober 2006 Kommer gjerne et par stemmer til etter tidsfristen/før avstemningen stoppes. 6972322[/snapback] Synd at folk ikke klarer å stemme før fristen, i alle fall da det er snakk om såpass mange stemmer! Det er jo ikke akkurat så plagsomt mange som stemmer i utgangspunktet! Lenke til kommentar
Superparanoid Skrevet 2. oktober 2006 Del Skrevet 2. oktober 2006 Veldig irriterende i grunn at det ramler inn stemmer etter at avstemningsperioden er over. Er det ingen moderator som kan stenge pollen her nå? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå